Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Już jest nowa edycja raportu „Shoppers Perspective 2017”

Agencja Open Research przygotowała kolejną edycję raportu Shoppers Perspective. Jest to kompleksowe opracowanie, które zawiera analizy na temat zachowań zakupowych w trzech kategoriach FMCG – artykuły spożywcze, chemia gospodarcza i kosmetyki.

Już jest nowa edycja raportu „Shoppers Perspective 2017”

Bardzo ciekawym elementem badania jest analiza percepcji shopperów oraz skuteczności mechanizmów w kontekście promocji. Promocje dające natychmiastową korzyść wciąż są najbardziej preferowane przez kupujących, natomiast, ten trend się zmienia i część shopperów skłania się coraz bardziej do promocji odroczonych w czasie. Można wiązać to ze zmianami form promocji stosowanych przez najpopularniejsze sieci handlowe. Wystarczy wspomnieć o zwrocie produktu w Lidlu albo Gangu Świeżaków Biedronki. 

ulubione_promocje_klientow

Interesująca również jest w raporcie Shoppers Perspective 2017 segmentacja shopperów. Obserwujemy wzrost segmentu kupujących dla których coraz częściej driverem zakupowym jest jakość. W porównaniu do lat ubiegłych, jest to wzrost wystarczający aby mówić tu o pewnym trendzie na jakość.

Raport agencji Open Research Shoppers Perspective 2017 zawiera również bardzo wiele innych ciekawych analiz. W raporcie szczegółowo omówionych zostało 41 kategorii w ramach czterech kluczowych zagadnień takich jak: zwyczaje, segmenty, promocje i sieci detaliczne. Wśród nich pojawiły się m.in. takie zagadnienia jak:

  • wartość i wielkość koszyka zakupowego,
  • wpływ ceny, marki i promocji na zakup,
  • źródła wiedzy o promocjach,
  • ulubione rodzaje promocji shopperów w każdym z segmentów,
  • skuteczność oddziaływania różnych mechanizmów promocyjnych,
  • wizerunek poszczególnych sieci handlowych,
  • najskuteczniejszy sposób zaprezentowania ceny promocyjnej,
  • wartość koszyka zakupowego w konkretnych kanałach sprzedaży,
  • sposób przedstawiania promocji a efektywność,
  • misje zakupowe w każdej z sieci,
  • lojalność wobec marki,
  • częstotliwość odwiedzania sieci handlowych,
  • powody wyboru poszczególnych sieci,
  • segmentacja shopperów wśród postaw wobec promocji i lojalności klientów trendy 2016 vs. 2017

Podsumowanie raportu można pobrać bezpłatnie ze strony http://raporshoppersperspective2017v2.openresearch.pl/.

Raport Shoppers Perspective 2017, przygotowany przez agencję Open Research, powstał na podstawie ogólnopolskiego badania przeprowadzonego techniką CAWI, na próbie 1310 osób, powyżej 15 roku życia, którzy samodzielnie dokonują zakupów. W porównaniu z minionym rokiem w zestawieniu dodano 16 nowych kategorii, rozbudowano poszczególne moduły dotyczące promocji oraz sieci handlowych. Opracowanie dostarcza odpowiedzi na temat zachodzących zmian w mechanizmach trade’owych, dzięki czemu może być pomocnym narzędziem w planowaniu przyszłych działań in-store’owych.

Pobierz podsumowanie raportu i dowiedz się więcej!

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.