Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: analityka internetowa

EbookIMM_Marketer+_694x255
EbookIMM_Marketer+_694x255
Autor: Redakcja
Data dodania: 20.06.2016
Tematy
analityka internetowa

Jak zwiększać popularność marki i sprzedaż? „Media 360 – od analityki do sprzedaży”

Jeden skuteczny sposób na sukces marki nie istnieje, ale z kilku sprawdzonych narzędzi i wskaźników można stworzyć już solidną bazę dla założeń komunikacyjnych i sprzedażowych. O tym, jak wykorzystać do tego wiedzę z mediów, mówi poradnik IMM „Media360 – od analityki do sprzedaży”. „Cel jest najważniejszy, ale warto też sprawdzić, które z narzędzi było najbardziej skuteczne w jego realizacji.” – podkreśla Anna Miotk, jeden z ekspertów wypowiadających się w publikacji.

infografika-ebook-seo_cover
infografika-ebook-seo_cover
Autor: Redakcja
Data dodania: 29.03.2016
Tematy
analityka internetowa
marketing w wyszukiwarkach

Samodzielny audyt strony www – e-book i infografika

Drugi, bezpłatny e-book poświęcony tematyce audytu SEO został właśnie udostępniony przez Agencję WhitePress. Pierwsza publikacja była raportem dotyczącym audytu konkretnej domeny. Tym razem został opublikowany poradnik, który w znacznym stopniu ułatwia przeprowadzanie audytu SEO samodzielnie. E-book jest kolejnym materiałem udostępnionym w ramach projektu „Nowa koncepcja SEO”, który ma na celu zebranie jak największej liczby materiałów […]

plus

Poznaj lepiej swoich odbiorców Część 1. Jak wykorzystać Google Analytics do zautomatyzowania e-mail marketingu?

Dziś chciałbym rozpocząć nową serię moich artykułów w „Marketerze+”, tym razem poświęconą wykorzystaniu danych, jakie my – marketerzy – zbieramy o naszych potencjalnych i obecnych klientach, oraz temu, jak dzięki nim możemy jeszcze lepiej prowadzić komunikację marketingową. Kiedy na moich prelekcjach pytam, jak wiele osób używa systemu Google Analytics do mierzenia zachowania użytkowników odwiedzających daną stronę internetową, zazwyczaj zdecydowana większość sali podnosi rękę do góry. Myślę, że podobnie byłoby, gdybym zapytał o to Ciebie.

Percepcja pod kontrolą – współczesne metody analizy stron internetowych
Percepcja pod kontrolą – współczesne metody analizy stron internetowych
Autor: Piotr Sobieszczak
Data dodania: 07.10.2015
Tematy
analityka internetowa
e-marketing
usability

Percepcja pod kontrolą – współczesne metody analizy stron internetowych

Utworzenie strony internetowej z atrakcyjną treścią to jedynie wstęp do dalszego działania. Trzeba jeszcze zadbać o to, żeby nasza witryna była często odwiedzana. Stron są miliony, a uwaga internauty – parafrazując ludowe porzekadło – na pstrym koniu jeździ. Trudno ją zatrzymać na dłużej.

Postaw na narzędzie, które pomoże Ci zrealizować KPI kampanii i osiągnąć najwyższe ROI. Sprawdź możliwości nowego panelu GO.PL

Jeszcze kilka lat temu RTB (ang. real time bidding) było ciekawie zapowiadającym się elementem w ramach planowania mediów online. Marketerzy z zaciekawieniem przyglądali się rynkowi amerykańskiemu – kolebce zakupu powierzchni reklamowych poprzez automatyczne licytacje. Z pewnością nie wszyscy spodziewali się wtedy, jak duży udział w budżetach reklamowych na całym świecie będzie miał niedługo programmatic buying. Czerp zyski z jego potencjału, korzystając z prostego i intuicyjnego panelu GO.PL.

plus
Analiza omnichannel marketingu – najczęstsze problemy
Analiza omnichannel marketingu – najczęstsze problemy
Autor: Ewa Kańczuk
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
analityka internetowa
omnichannel

Analiza omnichannel marketingu – najczęstsze problemy

Analiza marketingowych działań omnichannelowych, ze względu na ich specyficzną strukturę, stanowi znaczne wyzwanie dla współczesnego marketera czy analityka internetowego. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z marką na różnych płaszczyznach, w związku z tym bardzo często nie mamy do czynienia z prostą ścieżką konwersji, polegającą na kliknięciu w reklamę w wyszukiwarce, przejściu do strony produktowej i dokonaniu zakupu. Drogi dzisiejszego klienta są skomplikowane, nie charakteryzują się liniowością, przez co często przypominają sieć zawiłych połączeń. Na szczęście technologie internetowe rozwijają się w szybkim tempie i mogą w znaczący sposób ułatwić zrozumienie zachowania potencjalnych klientów.

wspolczynnik odrzucen to rzecz wzgledna-glowne
wspolczynnik odrzucen to rzecz wzgledna-glowne
Autor: Kacper Skorupski
Data dodania: 10.07.2015
Tematy
analityka internetowa
kontroling marketingowy

Współczynnik odrzuceń to rzecz względna

Przypuśćmy, że chcesz zbierać informacje o ruchu, na nowo powstałej witrynie. Sprawa wydaje się prosta: wklejasz jeden krótki kod Google Analytics i dane zaczynają się gromadzić. Co jednak, gdy po wejściu w statystyki okazuje się, że wszystkie wizyty mają nienaturalnie wysoki współczynnik odrzuceń? Warto się wtedy zastanowić, czy konstrukcja strony nie wymaga zastosowania dodatkowych skryptów, dostosowujących ją do naszych analitycznych potrzeb.

wspolczynnik-konwersji-jest-wazny-testy-ab
wspolczynnik-konwersji-jest-wazny-testy-ab
Autor: Paweł Ogonowski
Data dodania: 15.06.2015
Tematy
analityka internetowa

Współczynnik konwersji jest ważny, ale nie najważniejszy – czyli na co powinieneś zwrócić uwagę podczas kolejnego testu A/B?

Aby zwiększyć sprzedaż, liczbę leadów czy rejestracji na stronie, marketerzy wdrażają proces optymalizacji współczynnika konwersji oparty o testy A/B. W czasie testów brany jest na warsztat niemal każdy, nawet najmniejszy element strony docelowej. I tak, testowane są różne wersje nagłówków, kolory przycisków, długość formularzy czy zdjęcia. Często takie działania przynoszą wymierne rezultaty w postaci dwucyfrowych wzrostów współczynnika konwersji. Jednak, czy każdy wzrost współczynnika konwersji przekłada się realnie na zwiększenie zysku Twojego biznesu? Nie do końca.

ulepszone-ecommerce-glowne
ulepszone-ecommerce-glowne
Autor: Martyna Zastrożna
Data dodania: 05.06.2015
Tematy
analityka internetowa
e-commerce

Ulepszone śledzenie e-commerce. Czego możesz dowiedzieć się z nowych raportów Universal Analytics?

Masz sklep internetowy? Na pewno chętnie korzystasz z raportów e-commerce w Google Analytics, prawda? To z nich możesz się dowiedzieć, które produkty cieszą się największym wzięciem, jakie przychody generują i które z Twoich działań marketingowych przekładają się na wzrost sprzedaży. Podpowiedzą Ci też, ile czasu Twoi klienci potrzebują na podjęcie decyzji o zakupie. To naprawdę ważne i potrzebne informacje, ale czy na pewno wystarczające?

1 700 bannerow_glowne
1 700 bannerow_glowne
Autorzy: Piotr Prajsnar  Łukasz Kapuśniak 
Data dodania: 15.01.2015
Tematy
analityka internetowa
big data
e-marketing

1 700 bannerów w miesiąc – czy pamiętasz chociaż jeden?

W ciągu miesiąca jednemu internaucie pojawia się przed oczami średnio 1707 masowych bannerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore*. Żeby nie dostać oczopląsu nasz mózg nauczył się ignorować połowę z nich, a drugą połowę puszczać w niepamięć. Socjologowie internetu określają to zjawisko mianem „ślepoty bannerowej” (ang. banner blindness). Świadome kliknięcie w banner graniczy dziś z cudem. Mimo to nadal należy on do czołówki najpopularniejszych form reklamy online. Dlatego warto postawić sobie pytanie, świdrujące chyba umysł każdego myślącego reklamodawcy: po co komu dziś masowy banner? Po co, skoro nie potrafimy wymienić choćby jednego z tej niemal dwutysięcznej hordy? Po co?

optymalizacja-konwersji-od-czego-zaczac-jak-rozumiec-definiowac-konwersje
optymalizacja-konwersji-od-czego-zaczac-jak-rozumiec-definiowac-konwersje
Autor: Maciej Pałubicki
Data dodania: 29.12.2014
Tematy
analityka internetowa
e-commerce
sprzedaż

Optymalizacja konwersji – od czego zacząć? Jak rozumieć i definiować konwersję?

Podstawowe skojarzenia przychodzące nam na myśl na hasło analityka internetowa to liczba unikalnych użytkowników, odsłon oraz współczynnik odrzuceń. Współczynnik konwersji od pewnego czasu dołączył do tego, mimo wszystko mało reprezentatywnego, grona. Łatwy do mierzenia (dzięki narzędziom analitycznym), dla branży e-commerce stał się swego rodzaju Świętym Graalem i celem wszystkich działań marketingowych. Musimy sobie jednak zadać pytanie, czy cztery wskaźniki są wystarczające do opisania naszego biznesu, który ze względu na rozwój technologiczny i zmianę zachowań konsumentów robi się coraz bardziej złożony.

analityka-internetowa-prowadzenie-e-sklepu
analityka-internetowa-prowadzenie-e-sklepu
Autor: Bernadetta Madej
Data dodania: 27.11.2014
Tematy
analityka internetowa
e-commerce

Analityka internetowa a prowadzenie e-sklepu

Znajomość klienta, jego oczekiwań, potrzeb i możliwości to strategiczna wiedza pozwalająca prowadzić efektywną sprzedaż. Aby ją zdobyć, można wykorzystać narzędzia analityki internetowej. Umożliwiają one optymalizowanie procesów zakupowych po to, by w efekcie zarabiać więcej.

wykorzystanie-narzedzi-analityki-internetowej
wykorzystanie-narzedzi-analityki-internetowej
Autor: Redakcja
Data dodania: 02.10.2014
Tematy
analityka internetowa
badania marketingowe

Wykorzystanie narzędzi analitycznych w Polsce – raport Conversion

Na całym świecie analityka internetowa rośnie w siłę i staje się motorem zmian w największych globalnych serwisach internetowych. A jak wygląda polski internet pod względem wykorzystania narzędzi analitycznych? Jak zaawansowane są ich konfiguracje i jakie błędy popełniane są najczęściej? Jak dużo polscy właściciele i menedżerowie serwisów internetowych wiedzą o swoich użytkownikach?

Systematycznie rośnie grupa prelegentów Marketing Festival 2014

Reprezentaci 18 krajów, 50 eksperckich case studies i już tylko 130 biletów dostępnych w sprzedaży – tak właśnie na chwilę obecną prezentuje się Marketing Festival w liczbach. >> Sprawdź szczegóły wydarzenia: Marketing Festival 2014 Ramy treści tegorocznej konferencji nie zmienią się znacząco w stosunku do ubiegłego roku. Organizatorzy pozostaną w tematyce analityki internetowej, PPC, SEO […]

Model atrybucji, czyli dlaczego idealny scenariusz nie istnieje?

Proces modelowania atrybucji jest nie tylko ważny, ale i trudny, ponieważ wymaga wykorzystania dedykowanych narzędzi i wiedzy analitycznej. Jest to mozolny proces pogłębionych wieloczynnikowych analiz statystycznych oraz analizy ścieżek. Co więcej, nie sposób stworzyć standardowego modelu, który stanowiłby idealny wzorzec dla każdego biznesu. Wszystkie te trudności sprawiają, że modelowanie atrybucji dla niektórych osób stanowi modny i niewiele znaczący slogan i może być lekceważone i traktowane jako „sztuka dla sztuki”. Jak sobie z tym poradzić?

plus

Jak zdobyć nowych klientów dzięki analizie konkurencji?

W prowadzeniu własnego biznesu w internecie niezbędne jest monitorowanie działań, jakich podejmuje się nasza najbliższa konkurencja. Dzięki temu będziemy w stanie skorygować własną ofertę, czyniąc ją najbardziej atrakcyjną dla użytkowników. I tym samym taką, którą wybiorą.

plus
konwesja-sklepinternetowy-ecommerce
konwesja-sklepinternetowy-ecommerce
Autor: Andrzej Zasowski
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
analityka internetowa
e-commerce
sprzedaż

Konwersja w sklepie internetowym

Konwersja w projektach e-commerce to słowo klucz powtarzane na spotkaniach branżowych czy w publikacjach blogowych. O konwersji „mówi się”, bo zwiększenie jej chociażby o 0,1% już generuje dodatkowe przychody dla właściciela sklepu internetowego. Raporty opisujące rynek e-commerce wskazują na duże zróżnicowanie współczynnika konwersji w zależności od branży – inaczej konwertują użytkownicy w branży modowej, a inaczej w branży materiałów budowlanych czy RTV AGD.

plus
content-marketing-narzedzie-wspomagajace-konwersje-e-commerce
content-marketing-narzedzie-wspomagajace-konwersje-e-commerce
Autor: Maciej Mazur
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
analityka internetowa
content marketing
e-commerce

Content marketing jako narzędzie wspomagające konwersję w e-commerce

Użytkownicy internetu zmienili swój cykl zakupowy. Dziś coraz częściej porównują ceny towarów w ogólnodostępnych porównywarkach, sprawdzają też opinie innych użytkowników. My, konsumenci, korzystamy tylko ze sprawdzonych sklepów, które lubimy i którym ufamy. Coraz więcej firm przekonuje się, że walka cenowa w takich warunkach nie wystarcza. Dlatego szukają lepszych sposobów na znalezienie przewagi konkurencyjnej. Jednym z nich może być content marketing.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły