Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: big data

Business Silhouettes In a Digital Environment Made In Computer Graphics
Business Silhouettes In a Digital Environment Made In Computer Graphics
Autor: Rafał Latkowski
Data dodania: 08.06.2016
Tematy
big data
modele churn

Churn & retention – jak wykorzystać Big Data w walce o klienta

Powodów odejścia klientów jest wiele, jednym z nim jest naturalna rotacja, czyli potrzeba zmiany. Są też powody wywołane przez czynniki relacyjno-komercyjne. Relacje firmy z klientem są jak związki międzyludzkie – czasem rozpadają się przez zaniedbania, nadużycie zaufania lub dlatego, że relacja jest niewygodna. Odwołując się do powyższej analogii, nie trzeba doprowadzać do rozwodu, by pokazać, że w związku coś nie działa. Podobnie jak rozstania w związkach, churn nigdy nie jest dobrym zjawiskiem. Zawsze stanowi on stratę: dla firmy, która zatrzymując klienta podejmie dodatkowe działania i poniesie związane z tym koszty oraz dla klienta, który straci czas na poszukiwanie podobnej usługi lub produktu.

plus
Internet rzeczy – po co to i komu?
Internet rzeczy – po co to i komu?
Autor: Maciej Wyszyński
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
big data
internet rzeczy
omnichannel

Internet rzeczy – po co to i komu?

Internet of things umożliwia firmom poznanie nie tylko potrzeb klientów, ale też ich zwyczajów zakupowych. Dzięki big data, które pozyskiwane są m.in.: z różnego rodzaju aplikacji oraz przy wykorzystaniu geolokalizacji, marketerzy mogą jeszcze skuteczniej personalizować przekazy reklamowe, w przyszłości także w reklamie typu digital out of home. W efekcie zyskają wszyscy – klienci komfortowe zakupy, firmy większą sprzedaż i zyski, a marketerzy efektywniej wykorzystane budżety i uznanie zarządów.

big data recenzja
big data recenzja
Autor: Paweł Wyrzykowski
Data dodania: 17.08.2015
Tematy
big data
książki
recenzja

„Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie” – recenzja

Zastanawiałeś się kiedyś, czy można przewidzieć kierunek rozprzestrzeniania się epidemii? W jaki sposób zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie? Kiedy kupić bilet lotniczy, aby jego cena była jak najniższa? Odpowiedzi na te i inne pytania w bardzo jasny i przystępny sposób starają się ukazać autorzy książki „Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie”, Viktor Mayer-Schönberger i Kenneth Cukier.

technologie-ubieralne-wearables-nie-tylko-jako-gadzety
technologie-ubieralne-wearables-nie-tylko-jako-gadzety
Autor: Szymon Mydlarz
Data dodania: 08.07.2015
Tematy
big data
internet rzeczy
marketing mobilny

Technologie ubieralne (wearables) nie tylko jako gadżety, ale również poważne rozwiązania dla biznesu

Jedną z najważniejszych technologii, zawartą w strategicznych planach rozwojowych większości największych firm technologicznych świata, m.in. Google, Apple, Microsoft czy Nokia, są tzw. wearables (ang. rozwiązania, technologie ubieralne). Inteligentne zegarki, biżuteria, naszpikowane elektroniką opaski kojarzą się głównie z gadżetami nabywanymi przez głodnych nowinek pasjonatów elektroniki. Okazuje się jednak, że nowy trend rynkowy zostaje coraz częściej doceniony przez klientów biznesowych, chcących zaadaptować tę technologię do swoich celów.

plus
bigdata_smalldata_glowne
bigdata_smalldata_glowne
Autor: Judyta Mojżesz-Zimonczyk
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
big data
e-mail marketing

Big data i small data w e-mail marketingu

Wyzwaniem dla dzisiejszego e-mail marketingu jest precyzyjne docieranie do odbiorców i klientów. Ale jak to zrobić właściwie? Kampanie mailingowe produkują duże ilości danych. Jak więc nie zmarnować potencjału, który w nich drzemie? Jak właściwie wykorzystać ogromne ilości bajtów danych, które produkowane są non stop we wszystkich kanałach komunikacji?

1 700 bannerow_glowne
1 700 bannerow_glowne
Autorzy: Piotr Prajsnar  Łukasz Kapuśniak 
Data dodania: 15.01.2015
Tematy
analityka internetowa
big data
e-marketing

1 700 bannerów w miesiąc – czy pamiętasz chociaż jeden?

W ciągu miesiąca jednemu internaucie pojawia się przed oczami średnio 1707 masowych bannerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore*. Żeby nie dostać oczopląsu nasz mózg nauczył się ignorować połowę z nich, a drugą połowę puszczać w niepamięć. Socjologowie internetu określają to zjawisko mianem „ślepoty bannerowej” (ang. banner blindness). Świadome kliknięcie w banner graniczy dziś z cudem. Mimo to nadal należy on do czołówki najpopularniejszych form reklamy online. Dlatego warto postawić sobie pytanie, świdrujące chyba umysł każdego myślącego reklamodawcy: po co komu dziś masowy banner? Po co, skoro nie potrafimy wymienić choćby jednego z tej niemal dwutysięcznej hordy? Po co?

big data_glowne
big data_glowne
Autor: Sebastian Starzyński
Data dodania: 03.12.2014
Tematy
big data
internet rzeczy

Czy Big Data odbierze nam prywatność?

Big Data to rozwiązanie, które wzbudza zarówno zainteresowanie, jak i niepokój. Nie wiemy, czy będzie naszym sprzymierzeńcem, czy wręcz przeciwnie. Jedno jest pewne – już funkcjonuje na świecie, a skoro tak się dzieje, powinniśmy umiejętnie je wykorzystać dla naszego dobra.

lojalnosc-30-glowne
lojalnosc-30-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 30.10.2014
Tematy
big data
grywalizacja
książki

Lojalność 3.0. Jak zrewolucjonizować zaangażowanie klientów i pracowników dzięki Big Data i grywalizacji

Pomimo swej początkowej rewolucyjności programy lojalnościowe, stworzone po to, by wyróżnić produkty na rynku, szybko straciły na oryginalności. Jak się okazuje, owe programy wcale nie przyczyniają się do długoterminowej lojalności. Kiedy tylko pojawia się lepsza oferta, klient skwapliwie z niej korzysta.

big-data-glowne
big-data-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 08.09.2014
Tematy
big data

Big data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie

10 września odbędzie się premiera książki „Big data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie”, najnowszej publikacji, której autorami są Viktor Mayer-Schönberger, profesor w Oxford Internet Institute, powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data doradzającego m.in. firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu oraz Kenneth Cukier, ekspert w dziedzinie przywództwa, wykładowca i twórca, który sprzedał […]

swiatdanychimasterdata
swiatdanychimasterdata
Autor: R. Paweł Stefaniak
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
big data
zarządzanie danymi

Świat danych i Master Data Część 2.

Współpracy z odbiorcami i dostawcami, pośrednikami i podwykonawcami towarzyszy wiele ludzkich interakcji, obfity przepływ informacji oraz liczne transfery danych. Partnerzy i produkty opisywane są wieloma parametrami, a codzienne procesy i operacje biznesowe tworzą ogromną liczbę transakcji. U źródła i u podstaw działania, analiz czy raportów wykorzystuje się dane główne – Master Data – kapitał przedsiębiorstwa. Od zarządzania danymi i ich jakości w dużej mierze zależy powodzenie oraz sukces wielu kampanii, przedsięwzięć lub inicjatyw.

swiatdanychimasterdata
swiatdanychimasterdata
Autor: R. Paweł Stefaniak
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
big data
zarządzanie danymi

Świat danych i Master Data Część 1.

W dobie natłoku informacji i stale zwiększającej się ilości danych coraz większego znaczenia nabiera ich wiarygodność i rzetelność. W biznesie niezwykle ważne jest dostarczanie właściwej informacji do właściwej osoby i we właściwym czasie. Dane to majątek każdej firmy – mają fundamentalne znaczenie dla wszystkich operacji, analiz, statystyk i procesów.

calaprawdaobigdata
calaprawdaobigdata
Autor: Marta Bąkowska
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
big data
kontroling marketingowy

Cała prawda o Big Data

W poprzednim roku do słownika marketera i analityka biznesowego wkroczyło z hukiem nowe pojęcie: „Big Data”. Big Data służą wszystkiemu: od mierzenia zachowań społecznych po modelowanie wyników aktywności Wielkiego Zderzacza Hadronów. Mają ułatwiać dotarcie do właściwego konsumenta z dopasowanym przekazem w dogodnym dla niego czasie – tak aby zrozumienie własnej grupy celowej oparte było o fakty i intencje zakupowe, a nie o predykcje i deklaracje. Czy rzeczywiście mamy więc do czynienia z rewolucją? Co właściwie oznacza termin „Big Data”?

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły