Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: branding

premium-brand-glowne
premium-brand-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 27.05.2015
Tematy
branding
tożsamość marki

Marki i Firmy Wysokiej Reputacji – wyniki 10. edycji badania reputacji Premium Brand

Znamy już Marki i Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. 21 maja, na uroczystej gali w warszawskim Teatrze Polonia, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” nagrodziła marki i firmy, które w badaniu osiągnęły wysokie wyniki.

plus

Archetypy marki. Tożsamość, wizerunek i komunikacja w social media Część 2. Poszukujący raju

Niewiele firm osiąga pełnię spójności pomiędzy tym, kim chcą i deklarują, że chcą być, tym, jak są postrzegane przez innych, i tym, jakie treści komunikują w mediach społecznościowych. Tymczasem „sekret” takiej integralności tkwi w niczym innym jak w znajomości wnętrza organizacji oraz głębszych potrzeb klientów, wykraczających poza zwykłą chęć posiadania produktu czy skorzystania z usługi.

plus

Okrakiem na barykadzie Część 3. O potrzebie kontroli

Charles Eames powiedział kiedyś, że szczegóły nie są szczegółami. Uzasadnieniem tej pozornej sprzeczności miało być to, że właśnie małe detale najczęściej przesądzają o jakości całego projektu i nadają mu charakter. Tym samym jeśli pewne prace marketingowe zleca się na zewnątrz, ważne dla zleceniodawcy staje się stworzenie takiego mechanizmu kontroli, który pozwoli na dochowanie wszystkich, także niewymienionych w briefie, wymagań.

nltd
nltd
Autor: Przemysław Ćwik
Data dodania: 31.03.2015
Tematy
branding
prawo

Bezpieczeństwo marek a nowe domeny

Nowych końcówek domenowych przybywa w zawrotnym tempie. Za tym natłokiem rozszerzeń nie nadąża większość internautów. Na bakier z nowymi domenami są również firmy, które nie dostrzegają ryzyka, jakie nTLD stanowią dla marek.

morfologia-brandu-glowne
morfologia-brandu-glowne
Autorzy: Andrzej Rozen  Wojtek Mierowski 
Data dodania: 12.03.2015
Tematy
branding

Morfologia brandu Część 3. Efekty (prawidłowego) brandingu

Chociaż marka jest w swej naturze przestrzenią wspólną, często bywa dzielona na niezależne sfery (pracowniczą, marketingową, PR-ową, sprzedażową itp.), które zaczynają rządzić się swoimi prawami. Prawidłowo rozumiany branding to narzędzie spajające markę na nowo i oferujące całościowe spojrzenie na biznes. Dobrze skonstruowany brand pozwala organizować klientów i pracowników wokół wspólnej idei.

premium-brand-glowne
premium-brand-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 27.02.2015
Tematy
branding

Badanie reputacji polskich marek – 10. edycja Premium Brand

Wystartowała 10. edycja Premium Brand – rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do projektu. Premium Brand zbada reputację marek i firm obecnych na polskim rynku oraz wybierze Marki Wysokiej Reputacji.

morfologia-brandu-glowne
morfologia-brandu-glowne
Autorzy: Andrzej Rozen  Wojtek Mierowski 
Data dodania: 26.02.2015
Tematy
branding
public relations

Morfologia brandu Część 2. Poziomy rozumienia brandingu

W poprzedniej części cyklu odpowiadaliśmy na pytanie czym jest branding. Jak pokazaliśmy, odpowiedzi na to pytanie są niejednoznaczne, a niekiedy sprzeczne. Niektóre mechanicznie opisują elementy „do oznaczenia” logiem, inne opowiadają o aspiracjach, związkach emocjonalnych i lojalności. Ta teoretyczna wyliczanka nie jest jednak przejawem jakiejś obsesyjnej branżowej buchalterii – ma przełożenie na konkretne decyzje biznesowe. Tym razem przyjrzymy się, jaki horyzont myślenia, działania i zmiany wyznaczają różne definicje brandingu.

Archetypy marki. Tożsamość, wizerunek i komunikacja w social media Część 1. Wprowadzenie

Teoria archetypów pozwala odkryć i rozwijać tożsamość marki tak, by wydobyć to, co najlepsze, najbardziej znaczące i motywujące w jej przesłaniu. Chaos zmierza ku porządkowi. Pewne dylematy może nie do końca przestają istnieć, ale znalezienie rozwiązania staje się prostsze.

morfologia-brandu-glowne
morfologia-brandu-glowne
Autorzy: Andrzej Rozen  Wojtek Mierowski 
Data dodania: 12.02.2015
Tematy
branding

Morfologia brandu Część 1. Co to jest branding?

Wbrew często powtarzanej opinii, branding jest czymś więcej niż logo. To nie sposób na sprzedawanie towarów konsumentom, ale na budowanie relacji z ludźmi. Dziś to ludzie tworzą swoje własne światy, a marki, jeżeli chcą zaistnieć, muszą dawać prawdziwy powód by stawać się ich częścią.

branding-na-nowy-rok
branding-na-nowy-rok
Autorzy: Andrzej Rozen  Wojtek Mierowski 
Data dodania: 30.12.2014
Tematy
branding
strategia komunikacji marki

Branding na nowy rok

Koniec grudnia to zwykle czas refleksji, podsumowań i postanowień na nowy rok – tych osobistych, ale także tych zawodowych. Dla prezesów, właścicieli marek, marketerów to często okres trudnych decyzji. Jedną z nich jest decyzja o (re)brandingu.

praktyka-brandingu-recenzja
praktyka-brandingu-recenzja
Autor: Małgorzata Cygan
Data dodania: 15.12.2014
Tematy
branding
recenzja

„Zasady są po to, by je łamać” – coś w tym jest, ale w tym przypadku powinno to być karalne

Możliwość zweryfikowania wiedzy z praktyką najczęściej ma miejsce w pracy, kiedy zajmujemy się już danym projektem i naszym zadaniem jest zrealizowanie go zgodnie z oczekiwaniami klienta i założonymi przez niego celami. Można rzec, że to przecież nic odkrywczego, ot, zwyczajny dzień z życia agencji, marketera czy brand managera. Ja również myślałam, że to nie jest żadne „rocket science”, a zwyczajnie – kwestia pomyślenia, zadania sobie odpowiednich pytań, skorelowania konkurencji, dobrego zbriefowania klienta i możemy działać. A jednak nie. Po przeczytaniu książki „Praktyka brandingu” autorstwa Macieja Tesławskiego & Partnerów okazało się, że jest tyle rzeczy, o których często zapominamy, a są tak bardzo ważne.

budowa-wartosci-firmy-przez-wizerunek-prezesa_glowne
budowa-wartosci-firmy-przez-wizerunek-prezesa_glowne
Autor: Rafał Niczypor
Data dodania: 21.11.2014
Tematy
branding
zarządzanie marką

Budowa wartości firmy przez wizerunek prezesa

Co powinna zrobić firma, kiedy znajdzie się na zakręcie, jej wycena dołuje, a ona sama nie może wykrzesać już nic więcej z produktów, czy usług, które oferuje? Może zrobić dużo, ale powinna tylko jedno – wezwać na pomoc swojego prezesa.

okrakiem_na_barykadzie
okrakiem_na_barykadzie
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
branding
strategia marketingowa

Okrakiem na barykadzie Część 1. Prosto do celu

W mojej „karierze” (nie lubię tego słowa) zdarzyło mi się pracować zarówno w agencjach reklamowych, jak i po stronie klienta, bezpośrednio w działach marketingu. Dało mi to perspektywę do porównań, ponieważ w obu rodzajach miejsc pracuje się zupełnie inaczej. Teoretycznie marketing/branding jest jeden, niemniej w praktyce to dwa, niemal zupełnie różne, światy. Fundament tych różnic można łatwo odkryć już podczas pierwszego zetknięcia firmy klienta z agencją.

7 korzyści z rebrandingu marki

Rebranding to nie tylko zmiana logo – wie o tym każda dojrzała organizacja. Decyzja o rozpoczęciu tego procesu powinna wynikać z potrzeby rynku i ze zmiany firmowej strategii. Te zaś są bezpośrednią konsekwencją ciągłej potrzeby umocnienia swojej pozycji względem konkurencji. W praktyce bywa jednak inaczej i nierzadko zdarza się, że taka decyzja jest pochodną mody, presji właściciela, agencji reklamowych, partnerów biznesowych, pracowników czy klientów. Trudno też spodziewać się istotnych – z punktu widzenia marki – korzyści, jeśli decyzja o tak ważnym kroku podejmowana jest wyłącznie przez wzgląd na estetykę i wynika wyłącznie z chęci posiadania ładniejszego czy nowocześniejszego logo.

kreatywna_wizytowka
kreatywna_wizytowka
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 16.10.2014
Tematy
branding
strategia komunikacji marki

Kreatywna wizytówka – jak zwrócić uwagę klienta papierowym kartonikiem?

Nie od dzisiaj wiadomo, że dobre pierwsze wrażenie może być podstawą owocnej znajomości lub, zupełnie odwrotnie, przyczyną do podjęcia decyzji o rezygnacji z bliższego poznania drugiej osoby. Sposób powitania, wygląd, specyficzny sposób wypowiadania się mają ogromny wpływ na nasz obraz widziany oczami rozmówcy. Pierwsze zetknięcie z potencjalnym partnerem biznesowym czy klientem może zaważyć na ukierunkowaniu właśnie nawiązanej relacji. Niestety, podążając za myślą Sapkowskiego, „nigdy nie ma się drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie”. Z drugiej strony jednak, istnieje wiele sytuacji, dzięki którym można zostać pozytywnie zapamiętanym. Jedną z nich jest moment wręczenia wizytówki.

Naming w ukryciu. Przegląd kampanii reklamowych bez logo

Logo jako jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej jest zarazem skutecznym narzędziem wpływającym na kształtowanie wizerunku marki. To za jego pomocą klient, będąc w sklepie, w łatwy sposób potrafi rozpoznać określony produkt, a co za tym idzie – w szybki sposób wybrać go spośród wielu innych ulokowanych na półce. Dlaczego więc niektóre firmy rezygnują z prezentacji tego silnego i sugestywnego symbol w swoich kampaniach?

Druga młodość Unitry, nowe życie Zelmera, czyli reaktywacja znanych marek Część 2.

Jakość, pewność, niezawodność – to z powodu tych cech konsumenci tak chętnie sięgają dziś po sprzęt reaktywowanych marek. Dobrze pamiętają czasy, gdy jednego miksera używali bezawaryjnie przez kilkanaście długich lat. Jednak czy za wierność, lojalność i przywiązanie otrzymają w zamian dokładnie to, czego oczekują?

Druga młodość Unitry, nowe życie Zelmera, czyli reaktywacja znanych marek Część 1.

Ostatnio coraz większą popularnością cieszy się reaktywacja marek znanych z czasów PRL-u. Któż z nas nie miał w domu miksera marki Zelmer, pralki firmy Frania czy kultowego już sprzętu audio sygnowanego nazwą Unitra? Za kierownicą Rometa i z Relaksami na nogach odbędziemy sentymentalną podróż w czasie.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły