Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: experiential marketing

Festiwal tysiąca gadżetów – z marką na wakacjach

Czas wakacyjnych wojaży powoli dobiega końca. Konsumenci powracają z festiwali, a wraz z nimi marki, które towarzyszyły im podczas letnich zabaw. Za pomocą jakich metod realizowano strategie promocyjne w miejscach imprez plenerowych? Zapraszam do przeglądu najbardziej pomysłowych kampanii zaprezentowanych w trakcie tegorocznych wakacji.

Promocja konsumencka – narzędzie w rękach marketera

Każdy z nas, przynajmniej raz, padł „ofiarą” promocji. Zwykle do przejścia w głąb sklepu kuszą nas wielkie napisy, obwieszczające gromko, że po raz kolejny nadszedł czas rozpoczęcia obco brzmiących „sales”. By móc zatopić się w zakupowym raju, wystarczy zrobić jeden krok i, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, znajdziemy się w fascynującej krainie, gdzie wszystkie produkty mają obniżone ceny, a kupując dwie rzeczy, trzecią dostaniemy za darmo. Jak ten magiczny krajobraz wygląda z punktu widzenia marketera?

plus

7 kroków do zaplanowania idealnego miejsca promocji

Aranżacja przestrzeni handlowej jest procesem złożonym, często rozpoczynającym się na kilka tygodni, a nawet miesięcy przed planowaną akcją promocyjną. W przypadku stałych, powtarzających się promocji sezonowych (np. podczas świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy) duże sieci handlowe uwzględniają takie działania już na etapie planowania rocznego. O co należy zadbać, aby wygląd miejsca przełożył się na sukces sprzedaży? Oto siedem kroków do tego, by zaplanować idealną przestrzeń zakupową, wspomagającą działania promocyjne.

Pieniądze to nie wszystko. Marketing doświadczeń na służbie organizacji pozarządowych

Jeśli sądzisz, że niestandardowe działania marketingowe mają sens tylko wtedy, gdy są organizowane w celu zwiększenia sprzedaży produktów danej marki, jesteś w dużym błędzie. Po marketing doświadczeń z sukcesem sięgają także organizacje pozarządowe, które poprzez zaangażowanie odbiorcy pragną zwrócić uwagę na palące problemy czy ważkie zjawiska społeczne.

wladcyzmyslow-marketingdoswiadczen
wladcyzmyslow-marketingdoswiadczen
Autor: Magdalena Mazurkiewicz
Data dodania: 19.08.2014
Tematy
experiential marketing
shopper marketing

Władcy zmysłów – dlaczego (i do czego) warto wykorzystać marketing doświadczeń

Mimo, że za granicą marketing doświadczeń (ang. experiential marketing) jest popularną i skuteczną formą komunikacji z konsumentami w Polsce wciąż jeszcze niewiele się o nim mówi. Oferowanie jak najlepszego produktu po atrakcyjnej cenie już nie wystarcza – czy marketing doświadczeń jest więc sposobem na pozyskanie lojalności klientów, wzmocnienie wizerunku marki, a tym samym osiągnięcia zysków dla przedsiębiorstwa?

doswiadczenie-cenniejsze-niz-zloto-experiental-marketingu-slow
doswiadczenie-cenniejsze-niz-zloto-experiental-marketingu-slow
Autor: Magda Książek
Data dodania: 25.07.2014
Tematy
experiential marketing

Doświadczenie cenniejsze niż złoto. O experiental marketingu słów kilka

Proces nabywania przez konsumenta doświadczenia związanego z marką porównać można do otwierania tajemniczego skarbca wypełnionego złotem i drogocennymi diamentami. Największe emocje nie kryją się przecież w samym kruszcu, ale w ekscytującej chwili odkrywania. Dlaczegóż by nie zapewnić tych samych wrażeń własnym klientom?

potrzyj-powachaj-aromamarketing-praktyce
potrzyj-powachaj-aromamarketing-praktyce
Autor: Magda Książek
Data dodania: 10.07.2014
Tematy
experiential marketing
user experience

Potrzyj i powąchaj. Aromamarketing w praktyce

Projektowanie wyjątkowych doświadczeń sensorycznych w świecie atakujących nas zewsząd bodźców staje się prawdziwym wyzwaniem. W jaki sposób firmy wykorzystują potencjał ludzkich zmysłów do kreacji własnego wizerunku?

Zatańcz, zaklaszcz i… kup! O przemożnej sile flash mob’ów

O tym, że spontaniczność jest w cenie chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Specjaliści od marketingu wiedzą już, że flash mob może być efektywnym narzędziem marketingowym. I coraz chętniej z niego korzystają.

plus
jakzapomocaprostychsposobow
jakzapomocaprostychsposobow
Autor: Magdalena Subdys
Data dodania: 15.05.2013
Tematy
experiential marketing
kampanie reklamowe

Jak za pomocą prostych sposobów wykreować zaangażowanie klientów?

Na pewno każdy z nas pamięta, jak ogromnym zainteresowaniem cieszyły się lody Family Frost 15 lat temu. Rozbrzmiewający na ulicy charakterystyczny dźwięk oparty na „Pedal Exercitum” J. S. Bacha sprawiał, że wszystkie dzieci na osiedlu wybiegały z domów, żeby dogonić żółtą ciężarówkę. Powtarzający się motyw kojarzony był (i nadal jest) z konkretnym produktem i przyciąga rzeszę klientów, działając na ich podświadomość. Żaden inny producent lodów nie miał w tym czasie „swojego dźwięku”. Wszystkie kampanie reklamowe opierały się głównie na reklamach telewizyjnych i w magazynach. Family Frost jest przykładem firmy, która już wtedy w inny sposób próbowała przyciągnąć do siebie klientów. I choć nie była to rozbudowana kampania wymagająca dużych nakładów finansowych, a my być może od dawna nie kupowaliśmy lodów tego producenta, to jednak każdy z nas właśnie z nim skojarzy prosty, ale zapadający w pamięć dźwięk i słysząc go, przypomni sobie dawne czasy.

Jak zorganizować letni event wspierający działania promocyjne marki?

Eventy letnie są specyficzną formą wspierania działań promocyjnych marki, dlatego marketerzy często zastanawiają się, czy warto inwestować w tego typu działania. Warto. W okresie letnim potencjalni klienci mniej czasu spędzają przed telewizorem i wyjeżdżają na wakacje – w góry, na Mazury i przede wszystkim nad morze. Do ruchu wakacyjnego należy doliczyć również wyjazdy weekendowe i wycieczki, co dodatkowo zwiększa liczbę osób, do których można dotrzeć, realizując event letni.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły