Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×
×

Temat: grywalizacja

grywalizacja marketing
grywalizacja marketing
Autor: Ewelina Wolszczak
Data dodania: 26.02.2016
Tematy
grywalizacja
lojalność klienta

Warzywne inspiracje, SmileDrive i rekuperator — grywalizacja w różnych odsłonach

Grywalizacja to popularny trend marketingowy. Terminem tym określa się wykorzystanie mechaniki znanej z gier fabularnych i komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia ich zaangażowania. Technika ta bazuje na przyjemności, jaka płynie z podejmowania wyzwań, osiągania kolejnych poziomów, rywalizacji oraz współpracy.

Osiągnij przewagę w biznesie dzięki grywalizacji – darmowy e-book do pobrania
Osiągnij przewagę w biznesie dzięki grywalizacji – darmowy e-book do pobrania
Autor: Redakcja
Data dodania: 30.10.2015
Tematy
e-book
grywalizacja

Osiągnij przewagę w biznesie dzięki grywalizacji – darmowy e-book do pobrania

Jednym z największych wyzwań marketingu pozostaje nieustannie zagadnienie, co zrobić, by konsument nie zignorował produktu, lecz go zapamiętał, a w perspektywie również się do niego przywiązał. Kwestia staje się paląca szczególnie w świecie, w którym odbiorcy są zalewani taką liczbą reklam i ofert, że wręcz wyrabiają w sobie odruchowe mechanizmy obronne, jak np. banner blindness. Czy marketer może coś zrobić, by działania promocyjne marki stały się dla konsumenta źródłem fascynacji i przyjemności, a jednocześnie znacznie poprawiły sprzedaż lub lojalność?

Zagrajmy w rozwój
Zagrajmy w rozwój
Autor: Ewelina Wolszczak
Data dodania: 28.10.2015
Tematy
grywalizacja
social media

Zagrajmy w rozwój

Wydaje się, że spośród wszystkich pojęć opisujących nowe media, nowy biznes i nowy marketing, na podium popularności bezsprzecznie znajdzie się interakcja. Model komunikacji jednokierunkowej ustępuje miejsca idei aktywnego zaangażowania odbiorcy, klienta czy pracownika. Na fali tej ewolucji zza horyzontu wyłonił się intrygujący termin grywalizacji. A konkretnie, o co właściwie chodzi?

lojalnosc 30 recenzja
lojalnosc 30 recenzja
Autor: Piotr Wojciechowski
Data dodania: 27.07.2015
Tematy
grywalizacja
lojalność klienta
recenzja

Lojalność 3.0

Coraz większa konkurencja i nieustanie rosnące wymagania klientów powodują, że firmy muszą spojrzeć na kwestię lojalności w zupełnie nowy sposób. Dziś nie wystarczy już plastikowa karta, na której w mniej lub bardziej tajemniczy sposób zbierają się punkty.

Wirtualna rzeczywistość i marketing XXI wieku

Czy wirtualna rzeczywistość to zapowiedź kolejnej rewolucji w marketingu?

lojalnosc-30-glowne
lojalnosc-30-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 30.10.2014
Tematy
big data
grywalizacja
książki

Lojalność 3.0. Jak zrewolucjonizować zaangażowanie klientów i pracowników dzięki Big Data i grywalizacji

Pomimo swej początkowej rewolucyjności programy lojalnościowe, stworzone po to, by wyróżnić produkty na rynku, szybko straciły na oryginalności. Jak się okazuje, owe programy wcale nie przyczyniają się do długoterminowej lojalności. Kiedy tylko pojawia się lepsza oferta, klient skwapliwie z niej korzysta.

plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 4. Gry symulacyjne do wykorzystania podczas spotkań zespołów marketingu i sprzedaży

Wierni czytelnicy mojego cyklu poświęconego grywalizacji w doskonaleniu zespołów marketingu i sprzedaży z pewnością zwrócili uwagę na fakt pewnej trudności w samodzielnym wykorzystywaniu złożonych symulacji i gier – wymagają one wsparcia partnerów zewnętrznych: projektantów symulacji czy też firm szkoleniowych. W ostatniej części naszych rozważań warto wskazać na narzędzia, które jesteśmy w stanie samodzielnie wykorzystać i stosować – a są to proste (i niedługie) gry warsztatowe i techniki grywalizacji, włączane w naturalny sposób w pracę zespołów.

plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 3. Strategiczne gry marketingowe symulujące procesy rynkowe

Wśród symulacji marketignowych szczególne miejsce zajmują gry odnoszące się do konkretnych procesów – np. kampanii komunikacji marketingowej, wprowadzania nowych produktów na rynek i innych. Zapraszam do lektury kolejnego tekstu z naszego cyklu poświęconego symulacjom procesów marketingowych.

plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 2. Strategiczne symulacje marketingowe

Uczenie się przez doświadczanie konkretnych zjawisk jest znacznie bardziej efektywne niż przyswajanie ich metodą prelekcji czy nawet case studies. Dotyczy to również – a może przede wszystkim – marketingu, zwłaszcza obszaru marketing metrics (wskaźników marketingowych). Dzięki doświadczaniu konkretnych sytuacji w grach symulacyjnych jesteśmy w stanie podejmować trafne decyzje na podstawie wyników rywalizacji międzyzespołowej.

plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 1. Typy symulacji i gier

Mechanizmy grywalizacji (wykorzystanie mechanizmów gier do zmiany zachowań) zdobywają coraz większą popularność wśród marketerów w zakresie motywowania klientów do szeroko rozumianych zachowań zakupowych. Stosunkowo mało osób wie, że gry symulacyjne znakomicie nadają się do rozwijania kompetencji marketerów i sprzedawców i że są wykorzystywane w tym obszarze od kilkudziesięciu lat.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Kompendium e-commerce

Z lektury wydania specjalnego dowiesz się m.in.: kim są, co kupują i jak zachowują się w sieci różne grupy klientów e-sklepów oraz czym kierują się w swoich decyzjach zakupowych, skąd wziąć produkty do sklepu internetowego oraz jak nimi zarządzać, jak pozyskać pierwszych klientów, jak ściągnąć wysokiej jakości ruch do sklepu, na co zwrócić uwagę w komunikacji z klientami, jak budować ich zaufanie do e-sklepu i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły