Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: kontroling marketingowy

wspolczynnik odrzucen to rzecz wzgledna-glowne
wspolczynnik odrzucen to rzecz wzgledna-glowne
Autor: Kacper Skorupski
Data dodania: 10.07.2015
Tematy
analityka internetowa
kontroling marketingowy

Współczynnik odrzuceń to rzecz względna

Przypuśćmy, że chcesz zbierać informacje o ruchu, na nowo powstałej witrynie. Sprawa wydaje się prosta: wklejasz jeden krótki kod Google Analytics i dane zaczynają się gromadzić. Co jednak, gdy po wejściu w statystyki okazuje się, że wszystkie wizyty mają nienaturalnie wysoki współczynnik odrzuceń? Warto się wtedy zastanowić, czy konstrukcja strony nie wymaga zastosowania dodatkowych skryptów, dostosowujących ją do naszych analitycznych potrzeb.

jakuzytkownicykorzystajaztwojejstronyinternetowej
jakuzytkownicykorzystajaztwojejstronyinternetowej
Autor: Paweł Ogonowski
Data dodania: 28.11.2013
Tematy
analityka internetowa
kontroling marketingowy

Dowiedz się, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej dzięki Google Analytics

W dzisiejszych czasach już nikt nie pyta, czy firma powinna mieć własną stronę internetową. Dobrze wyglądająca witryna to oczywistość, która stanowi podstawowy element komunikacji marketingowej każdego przedsiębiorstwa – niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy zatrudniasz kilkadziesiąt osób. Idę o zakład, że stronę internetową Twojej firmy odwiedza codziennie kilkanaście, jeśli nie kilkaset osób. Może być nawet tak, że prowadzisz bardziej intensywną promocję online i tak naprawdę mówimy o kilku tysiącach osób każdego dnia, którzy zaglądają na Twoją stronę internetową. Osoby te możesz sobie wyobrazić jako ludzi na zakupach. O ile w świecie rzeczywistym właściciele sklepów nie wiedzą o odwiedzających ich sklepy ludziach zbyt wiele, o tyle Ty, będąc właścicielem strony internetowej, możesz o odwiedzających Twoją witrynę użytkownikach wiedzieć praktycznie wszystko.

plus
tworzenie-marki-doskonalej
tworzenie-marki-doskonalej
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
kontroling marketingowy
zarządzanie marką

Tworzenie marki doskonałej Część 7. Oczy – by widzieć, uszy – by słyszeć

David Ogilvy, guru marketingu, powiedział kiedyś: „Nie przestawaj poszukiwać, a Twoje reklamy nie przestaną się doskonalić”. Te słowa z powodzeniem można odnieść także do brandingu. Jeśli marka stosuje wciąż te same metody budowania świadomości marki, to w najlepszym razie otrzymuje wciąż te same rezultaty. Jedyną szansą na rozwój jest ciągłe doskonalenie aktualnych rozwiązań, bo czas jest dla marek bardzo surowym sędzią. To, czym urzekały wczoraj, dziś może być już uznane za nietrafione i niewystarczające do utrzymania swojej pozycji. Kluczem do sukcesu jest ciągłe badanie sytuacji na wielu poziomach i błyskawiczna reakcja.

roi30nagranicyswiatow
roi30nagranicyswiatow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Marketing ROI 3.0 – na granicy światów

Maksyma „jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” wkroczyła w pełni do świata marketingu. Jak rozumieć istotę marketingu ROI i jak ona ewaluowała – o tym dowiecie się w poniższym tekście.

calaprawdaobigdata
calaprawdaobigdata
Autor: Marta Bąkowska
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
big data
kontroling marketingowy

Cała prawda o Big Data

W poprzednim roku do słownika marketera i analityka biznesowego wkroczyło z hukiem nowe pojęcie: „Big Data”. Big Data służą wszystkiemu: od mierzenia zachowań społecznych po modelowanie wyników aktywności Wielkiego Zderzacza Hadronów. Mają ułatwiać dotarcie do właściwego konsumenta z dopasowanym przekazem w dogodnym dla niego czasie – tak aby zrozumienie własnej grupy celowej oparte było o fakty i intencje zakupowe, a nie o predykcje i deklaracje. Czy rzeczywiście mamy więc do czynienia z rewolucją? Co właściwie oznacza termin „Big Data”?

plus
Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?
Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?
Autor: Timm Brocks
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?

Zarządzanie budżetem i kontrola kosztów zawsze były dla marketerów niełatwymi zadaniami. Z budżetem w firmie jest podobnie jak w codziennym życiu – potrzeby są i zawsze będą większe niż możliwości finansowe. Realizacja zaplanowanej strategii marketingowej nigdy nie będzie więc wyglądała do końca tak jak w założeniach. Czy jest jakaś alternatywa dla działów marketingu? Jedną z opcji jest wdrożenie profesjonalnego oprogramowania, które pozwoli w łatwy sposób zaimplementować nowe, systemowe podejście do finansów.

plus
Kontroling marketingowy w praktyce
Kontroling marketingowy w praktyce
Autor: Katarzyna Kowaluk
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Kontroling marketingowy w praktyce

Od marketingu jak nigdy dotąd oczekuje się przede wszystkim skuteczności. Skuteczności będącej proporcjonalną bądź nawet ponadproporcjonalną do poniesionych nakładów finansowych. Zatem czy można twierdzić, że im więcej wydamy, tym bardziej będziemy skuteczni? Niestety, nic bardziej mylnego – i to z dwóch powodów. Po pierwsze, budżet marketingowy nigdy nie jest z gumy, a po drugie, szalenie istotna jest rentowność prowadzonych działań marketingowych, czyli tzw. wskaźnik ukazujący zysk w przeliczeniu na jednego pozyskanego klienta. Dlatego dziś w dobie wszechobecnego kryzysu słowa Russella Ackoffa nabierają jeszcze większego znaczenia: „Lepiej niezbyt dokładnie mierzyć to, co jest potrzebne, niż precyzyjnie to, co jest zbędne”.

plus

Diagnostyka kondycji marki

Indykatorem powodzenia marki (lub jego braku) od jakiegoś już czasu jest stan wizerunku. Z tego powodu, ale też przez stale rosnącą konkurencyjność, empiryczna weryfikacja kondycji wizerunkowej brandu, jego rynkowego otoczenia, konkurencji, a przede wszystkim klientów jest najlepszą inwestycją w przyszłość każdej firmy, która za pomocą swojej marki chce osiągnąć rynkowy sukces.

plus
Kreatywność pod kontrolą
Kreatywność pod kontrolą
Autor: Paulina Hinz-Żurowska
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Kreatywność pod kontrolą

Firmy określają tygodniowe, miesięczne lub roczne budżety marketingowe – działania planują prowadzić we własnym zakresie lub zlecają je firmom zewnętrznym. Powstają kreatywne pomysły, nowa strategia, wybór pada na konkretne kanały promocji, przygotowywane są materiały promocyjne – rusza kampania. Cały zespół ma poczucie wykonania „dobrej roboty”, ale pojawia się pytanie o efekty tej pracy...

plus
rola-kontrolingu-w-contactcentre
rola-kontrolingu-w-contactcentre
Autor: Marta Sypuła
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Rola kontrolingu w contact center

W czasach wzmożonej konkurencyjności wszyscy menedżerowie zastanawiają się, w jaki sposób maksymalizować zyski przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Menedżerowie odpowiedzialni za procesy zachodzące w contact center dodatkowo myślą o tym, w jaki sposób zwiększać wydajność pracowników, tak aby osiągali oni jak najlepsze wyniki, zwiększali swoją efektywność i maksymalizowali poziom obsługi oraz satysfakcji klienta.

plus

Fan page kontrolowany

Czy dzięki Facebookowi sprzedam swoje produkty? Czy prowadzenie na nim profilu marki sprawi, że zyski mojej firmy będą rosły? Czy to się opłaca? Te i podobne pytania padają w czasie gorących burz mózgów toczonych na szczytach firmowej hierarchii podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu promocji przedsiębiorstwa na portalu założonym przez Marka Zuckerberga. Nierzadko pojawiają się wtedy optymistyczne wizje niebieskiego Eldorado – pozyskania tysięcy wiernych fanów, którzy na każde zawołanie będą składali zamówienia. Niestety odpowiedzi, które przynosi marketingowa codzienność, często zamiast szerokiego uśmiechu wywołują ogromne rozczarowanie.

plus
rola-analityki-internetowej
rola-analityki-internetowej
Autor: Maciej Pałubicki
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
efektywność
kontroling marketingowy

Analityka internetowa w służbie efektywności projektów

Narzędzia analityczne pozwalają coraz dokładniej analizować wydawane budżety. Jest to szczególnie widoczne w projektach internetowych. Pytanie tylko, jak mierzyć i optymalizować takie działania promocyjne?

plus
Wykorzystanie-Google-Analytics-w-kontrolingu-marketingowym
Wykorzystanie-Google-Analytics-w-kontrolingu-marketingowym
Autor: Marcin Wsół
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Wykorzystanie Google Analytics w kontrolingu marketingowym

Zorientowanie na klienta odgrywa coraz ważniejszą rolę w działaniach firmy, dlatego kontroling marketingowy staje się procesem bardzo istotnym i pomocnym w podejmowaniu decyzji biznesowych w przedsiębiorstwie. Jak wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics, aby skutecznie prowadzić kontroling marketingowy? O tym w artykule.

elementarz-marketingu-sms-
elementarz-marketingu-sms-
Autorzy: Andrzej Ogonowski  Anna Isakow 
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy
marketing mobilny

Elementarz marketingu SMS Część 4. Analiza efektywności

„Wiem, że połowa pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest marnotrawiona, nie wiem tylko, która połowa…” Czy słowa Johna Wanamakera, założyciela jednej z pierwszych na świecie sieci domów towarowych, są aktualne także w dzisiejszej rzeczywistości marketingowej? Na pewno nie w przypadku kampanii SMS. W czwartej i ostatniej części elementarza podpowiemy Wam, jakie mniej i bardziej oczywiste korzyści przynosi rozliczanie wysyłek. Będziecie mogli także sami zdecydować, która ze sprawdzonych metod pomiaru będzie najbardziej efektywna przy Waszej kampanii.

Marketing jest mierzalny
Marketing jest mierzalny
Autor: Jacek Kotarbiński
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Marketing jest mierzalny

Kontrola efektów działań marketingowych wzbudzała zawsze wiele kontrowersji. Przez dość długi okres uważano, że nie sposób go mierzyć, a jedynym miarodajnym jego wskaźnikiem jest wzrost sprzedaży promowanego produktu. Przedsiębiorcy lekceważyli w związku z tym jakiekolwiek inne sygnały z nią niezwiązane. Na tej podstawie coraz częściej dyskutowano więc o efektywności marketingowej tylko w jednym wymiarze.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły