Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: marketing B2B

marchus
marchus
Autor: Ryszard Gielecki
Data dodania: 02.03.2016
Tematy
komunikacja marketingowa
marketing B2B

Pułapki zaangażowania. Część 2.

Zaangażowanie (engagement) to podejście do marketingu, zakładające, że konsumenci będą aktywnie uczestniczyć w komunikacji marki. Dzięki temu marka otrzyma darmowy zasięg (konsumenci będą propagować ją w digitalu) oraz klientów, którzy dużo częściej ją kupią oraz chętniej polecą.

Doświadczenie: klucz do portfela klienta
Doświadczenie: klucz do portfela klienta
Autor: Pinpoint
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing B2B
omnichannel
wideomarketing

Doświadczenie: klucz do portfela klienta

Jak zbudować kampanię marketingową, która zaangażuje klienta? Jak w zalewie podobnych do siebie kreacji i przekazów mówiących o „jedynej takiej ofercie” wyróżnić się ze swoją i przekonać rynek właśnie do nas? Kluczem do serc klientów jest doświadczenie, czyli budowa takiego ładunku emocji, które przełamią psychologiczne bariery przed kontaktem marketingowym. Jak tego dokonać?

plus
Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?
Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?
Autor: Marta Eichstaedt
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing B2B
wideomarketing

Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?

Branża B2B jest bardzo różnorodna. Jednak wszystkie firmy – niezależnie od tego, czy sprzedają produkty, czy usługi – łączy konieczność budowania marki poprzez prezentację swoich kompetencji. Webinary i transmisje są coraz chętniej wykorzystywane właśnie w tym celu. Dzięki dostępowi do szybkiego internetu narzędzia te stały się naprawdę wydajne.

Stan marketingu w segmencie B2B – najważniejsze wnioski z raportu Salesforce
Stan marketingu w segmencie B2B – najważniejsze wnioski z raportu Salesforce
Autor: Redakcja
Data dodania: 23.09.2015
Tematy
marketing B2B

Stan marketingu w segmencie B2B – najważniejsze wnioski z raportu Salesforce

Co jest dziś ważne dla marketerów B2B, w jakie narzędzia chcą inwestować, jak zabiegać o klientów i jak mierzyć efektywności swoich działań – to wszystko ujęto w opracowaniu Salesforce „2015 State of B2B Marketing”.

plus
Biznes to biznes?
Biznes to biznes?
Autor: Piotr Stohnij
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
marketing B2B
omnichannel
sprzedaż

Biznes to biznes?

Nasza firma jest specyficzna, a poza tym to jest biznes, tu wszystko działa inaczej, tu się tak nie robi – słyszę niejednokrotnie od menedżerów z organizacji B2B w odpowiedzi na co bardziej innowacyjne pomysły na zwiększenie sprzedaży poprzez marketing. Można by przyjąć to stwierdzenie za dobrą monetę, rozłożyć ręce z bezradności, zaś później zarekomendować jedyne możliwe w tej sytuacji rozwiązanie: stworzenie kolejnej wersji przełomowej oferty... na którą klienci i tak nie będą chcieli nawet spojrzeć. Jak tego uniknąć? Co robić, aby Twoja firma B2B docierała do decydentów szybciej i taniej, a przede wszystkim – przed konkurencją?

jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta

Jak dotrzeć do klientów z segmentu B2B?

Prowadząc działania skierowane do klientów biznesowych, wielu marketerów korzysta z metod dotarcia do klienta, które cieszą się powodzeniem w komunikacji do segmentu B2C. Powierzchowne założenie, że wśród konsumentów z tych grup występują te same zachowania, bynajmniej nie przybliża nas do wyczekiwanego sukcesu. Bo choć linia między B2B a B2C zdaje się czasami zacierać, jej przeoczenie może być katastrofalne w skutkach.

plus
b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta
sprzedaż

W B2B ludzie kupują od ludzi – firmy są tylko na fakturach

Jako sprzedawcy automatycznie zaakceptowaliśmy paradygmat, że decyzje zakupowe w B2B są opisane procedurami i dyscypliną, objęte logicznymi procesami i nie ma w nich miejsca na emocje. Prawda jest jednak zaskakująca. I lepiej ją znać, zanim rozpocznie się swoją prezentację na sali pełnej VIP-ów.

plus
marketing b2b czyli czlowiek do czlowieka
marketing b2b czyli czlowiek do czlowieka
Autor: Szeran Millo
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B

Marketing B2B, czyli człowiek do człowieka

Kiedy słyszysz „marketing B2B”, to co przychodzi Ci do głowy? Ukierunkowane na inne firmy: reklama, promocja, sprzedaż? A może popularne pozyskiwanie leadów? Są to słuszne skojarzenia, choć gdy zdecydowana większość marketerów stosuje to pojęcie szeroko, to już nie każdy potrafi interpretować je odpowiednio głęboko.

plus
houston-mamy-problem
houston-mamy-problem
Autor: Mateusz Woźniak
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
marketing B2B

Houston, mamy problem

Człowiek jest istotą stadną. Od zarania dziejów, od początku istnienia własnego gatunku łączył się w grupy – w grupie łatwiej było zdobywać pożywienie, schronienie, grupa dawała wsparcie, opiekę, chroniła przed niebezpieczeństwem i pomagała zwyciężać wrogów. Zmiany niesione przez ewolucję, powstawanie i upadki wielkich cywilizacji, przełomy i rewolucje technologiczne – wszystko to odciskało piętno na funkcjonowaniu ludzkości; wciąż jednak człowiek potrzebował towarzystwa innych przedstawicieli własnej rasy.

przepis-na-skuteczny-btl
przepis-na-skuteczny-btl
Autor: Izabela Supeł
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
programy lojalnościowe

Przepis na skuteczny BTL

Klient oczekuje produktów i usług skierowanych tylko do niego. Stąd coraz popularniejsze działania BTL dedykowane konkretnemu odbiorcy. Czy mogą one zastąpić tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe?

plus

Dobre relacje to dobre transakcje, czyli B2B 4 U

Marketingiem zajmuję się od kilku dobrych lat. Ponieważ regularnie pojawiam się na eventach branżowych i kieruję działaniami w social media w kilku kanałach, chciałbym podzielić się z Wami moimi radami dotyczącymi nawiązywania kontaktów i budowania relacji z klientami z punktu widzenia osoby odpowiedzialnej za marketing, a nie za sprzedaż.

plus
b2b to nie b2c
b2b to nie b2c
Autor: Bartłomiej Juszczyk
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
marketing B2B

B2B to nie B2C

Komunikacja B2B niesie za sobą szereg specyficznych uwarunkowań, innych od tych klasycznych działań marketingowych B2C. Pozwolę sobie na podstawie lat doświadczeń podzielić się praktyczną wiedzą na temat tego, jak przygotowywać, prowadzić i badać komunikację B2B, a zwłaszcza uczynić ją skuteczną. Powiem również, jakich błędów nie popełniać w działaniach nakierowanych na naszych partnerów, kontrahentów, odbiorców biznesowych. Tym bardziej że gdy patrzę na rynek i przypadki, z którymi przychodzi mi pracować, widzę wyraźnie, jak wiele działań podejmowanych przez firmy okazuje się zbędnymi lub źle zaplanowanymi, a w efekcie niedającymi oczekiwanych efektów.

plus
nowe-podejscie-do-segmentacji
nowe-podejscie-do-segmentacji
Autor: Monika Chodowicz
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B

Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?

Wielu menedżerów uważa segmentację klientów za podstawę wszelkich działań marketingowych firmy – i tak też w rzeczywistości jest. Dla przykładu, agencja zajmująca się organizacją imprez biznesowych mogłaby traktować swoich klientów jako dużą jednorodną grupę, do której adresowałaby ten sam wystandaryzowany produkt. Oczekiwania klientów nie są jednak takie same, bo podczas gdy jedni będą szukali rozrywki lub mocnych wrażeń, inni woleliby się spotkać na eleganckim bankiecie. Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest dostosowanie oferty do oczekiwań jego odbiorców. W tego typu przypadkach z pomocą przychodzi segmentacja klientów, która pozwala połączyć jednostki w większe grupy, podobne pod kątem wybranych aspektów. Zgodnie ze statystykami segmentacja jest narzędziem znanym oraz docenianym – aż 92% firm działających w branży B2B segmentuje swoich klientów. W niniejszym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób robić to skutecznie i jak wykorzystać pełen potencjał tkwiący w tym narzędziu.

plus
perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej
perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej
Autor: Marcin Sebastian Rogowski
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
zarządzanie cenami

Perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej w segmencie B2B

Mimo że większość firm potrafi dostarczyć dużą wartość, to jednak jest mniej skuteczna w jej odzyskiwaniu w postaci odpowiednich cen. W niezwykle konkurencyjnym segmencie B2B brak jasno sprecyzowanej polityki cenowej może przyczynić się do poważnych kłopotów. Z drugiej strony praktyka dowodzi, że usprawnienie polityki cenowej pozwala na zwiększenie zysku przynajmniej o 1-3 punkty procentowe.

Lojalność w sektorze B2B

Walka o lojalność klienta biznesowego (podobnie jak o biznesowego partnera) przybiera dziś coraz bardziej wyrafinowaną postać. Z pewnością wyczerpują się proste rezerwy. Nie wystarczy samo uruchomienie programu lojalnościowego, by wzrosła lojalność odbiorców. Warunkiem sukcesu staje się nieustanne poszukiwanie nowych pomysłów i rozwiązań, przyglądanie się rynkowej rzeczywistości oraz pilne śledzenie marketingowych trendów.

plus
sprzedawaj slowem
sprzedawaj slowem
Autor: Joanna Adamowska
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
sprzedaż
wystąpienia publiczne

Sprzedawaj słowem, czyli jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą

Nie od dziś wiadomo, że sprzedawać jest łatwiej, gdy ma się narzędzie w postaci dobrze przygotowanej prezentacji. Okazuje się jednak, że jej stworzenie jest nie lada wyzwaniem.

plus
upominki reklamowe w relacjach biznesowych
upominki reklamowe w relacjach biznesowych
Autor: Katarzyna Zych
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
upominki biznesowe

Upominki reklamowe w relacjach biznesowych

W biznesie liczy się trwałość relacji i zwrot z dokonywanych inwestycji. Upominki biznesowe są narzędziem marketingowym przynoszącym korzyści w obu tych płaszczyznach.

plus
jak maksymalizowac roi w marketingu targowym b2b
jak maksymalizowac roi w marketingu targowym b2b
Autor: Anna Wilma
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
event marketing
marketing B2B

Jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B?

Jeśli byłeś na targach, mogłeś zauważyć rozbieżności: połowa stoisk jest pełna energii, generuje szum i przyciąga tłum, podczas gdy druga wydaje się być opustoszała i wypełniona znudzonymi pracownikami. Jak znaleźć się w gronie tych pierwszych wystawców i sprawić, by ekspozycja firmy przyniosła jak najwięcej korzyści?

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły