Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: marketing społecznościowy

twitter_art
twitter_art
Autor: Karolina Janik
Data dodania: 23.01.2017
Tematy
marketing społecznościowy
social media

Nieodkryty potencjał Twittera

W Polsce Twitter kojarzony jest przede wszystkim z politykami, dziennikarzami i gwiazdami. Tymczasem to niedoceniane przez marketerów medium oferuje coraz większy wachlarz możliwości dotarcia do odbiorców, interesujących formatów oraz możliwości reklamowych.

Jak pomagają nowe media? Kilka zasad skutecznych działań społecznych i charytatywnych

Święta działają jak rozrusznik na serca i sumienia społeczeństwa. Okolice grudnia i stycznia to zatem dobry czas, aby przeprowadzać akcje charytatywne i społeczne, które będą niosły dobro zarówno dla Twojej firmy, jako pozytywny komunikat marketingowy, jak i dla potrzebujących. Świadomość tego jak robić to właściwie i wykorzystywać do tych działań nowe media przyda się jednak marketerom przez cały rok.

Jak wykorzystać Snapchata do promocji marki?

Utarło się przekonanie, że użytkownikami Snapchata są wyłącznie nastolatkowie, zaś akcje marketingowe mało opłacalne w porównaniu z pozostałymi kanałami społecznościowymi. A jednak ta aplikacja codziennie gromadzi ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Warto więc wykorzystać ten reklamowy potencjał.

Social Media Convent_LOGO
Social Media Convent_LOGO
Autor: Redakcja
Data dodania: 29.03.2016
Tematy
marketing społecznościowy
social media
wydarzenia

Prelekcje, warsztaty, Talent Show i konkurs na najlepszą kampanię – Social Media Convent już w kwietniu w Gdańsku

Dwa dni wykładów, ponad 30 prelegentów, 400 uczestników, dwie debaty, konkursy, festiwal case study, warsztaty, pokaz talentów osób z branży social media, z którego dochód przeznaczony będzie na cele charytatywne, minitargi z udziałem firm branży social media i startupowej oraz przedstawicieli znanych firm, a także networking. Tak zapowiada się tegoroczna, czwarta już edycja konferencji Social Media Convent, która odbędzie się 21-22 kwietnia 2016 w Gdańsku. 

bloger
bloger
Autor: Aleksandra Żyłkowska
Data dodania: 08.12.2015
Tematy
marketing społecznościowy

Wilk syty i owca cała, czyli jak współpracować z blogerami?

Podczas współpracy na linii bloger – marka ważne jest to, żeby dwie strony szanowały siebie nawazjem. Niestety nie zawsze tak jest, dlatego też powstają różnego rodzaju kryzysy, nieporozumienia i ogromny niesmak (który potrafi się ciagnąć miesiącami) po nieudanej kooperacji. Jak zatem postępować, żeby wilk był syty i owca cała? Bo nie o to przecież chodzi, żeby tę owcę (blogera) zjeść, tylko, żeby dzięki niemu czerpać korzyści. Oczywiście owca również wyniesie z tego coś dla siebie.

plus
Jak z social media nindży stać się socialowym sensei? Część 1. Social media 101, czyli tutorial nie tylko dla noobów
Jak z social media nindży stać się socialowym sensei? Część 1. Social media 101, czyli tutorial nie tylko dla noobów
Autor: Katarzyna Dołowy
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing społecznościowy
social media

Jak z social media nindży stać się socialowym sensei? Część 1. Social media 101, czyli tutorial nie tylko dla noobów

Wiadomo, że media społecznościowe to must have dla większości marek. Co jednak zrobić, aby nie być postrzeganym na tym polu jako nowicjusz wśród prężnie działających firm? Zapraszam do lektury.

Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
Autor: Łukasz Jadaś
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
marketing społecznościowy
social media

Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach

Wraz z upowszechnieniem się serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter całkowicie zmienił się sposób funkcjonowania marek w mediach masowych. Internet skrócił do minimum dystans między odbiorcami a nadawcami komunikatów oraz całkowicie przemieszał ich role. Firmy zyskały szansę na włączenie się do dyskusji o własnej marce. A to wszystko w oparciu o zasady, o jakich wcześniej można było tylko pomarzyć. Śledzenie publikacji o własnej marce przestało sprowadzać się do biernej lektury przeglądów prasy. Do gry wszedł monitoring mediów, który wymaga aktywnej obecności i nawiązywania dialogu z konsumentami i klientami. Jak zatem korzystać z rozwiązań social listening, by czas i pieniądze zainwestowane w narzędzia do monitoringu zaprocentowały realnymi korzyściami?

Social media dla biznesu

Rozwijanie świadomości marki, generowanie leadów, pozyskiwanie klientów, zdobycie tytułu eksperta i budowanie zaangażowanej społeczności – to główne zadania marketingu B2B, które można spełnić, wykorzystując social media. Mimo to musimy mieć na uwadze fakt, że firmy nie podejmują decyzji o wyborze odpowiedniego produktu czy usługi. Robią to ludzie. Dlatego w rzeczywistości marketing B2B w środowisku mediów społecznościowych to nic innego jak strategia H2H (ang. human to human). Niezależnie od branży, w jakiej się poruszasz, zawsze to ludzie są bezpośrednimi adresatami Twoich działań. Nawiązywanie personalnych kontaktów z nimi to klucz do Twojego sukcesu.

conceptbox_glowne
conceptbox_glowne
Autor: Conceptbox
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
marketing społecznościowy
strategia marketingowa

Box pełen pomysłów

Coraz trudniej stworzyć dobrą strategię komunikacji. Z jednej strony nieustannie stajemy przed wyzwaniem polegającym na pogodzeniu jakości z ekspresowym wykonaniem. Z drugiej – efekty naszych wielogodzinnych analiz konsumenci podsumowują znudzonym westchnieniem „ale to już było”. Wychodzi więc na to, że uratować może nas tylko dobra inspiracja – dość skondensowana, żeby kupić nam trochę czasu, i wystarczająco ciekawa, żeby zainteresować klientów. Tylko gdzie jej szukać?

Wirtualny lajk, który pomaga w realu

Podczas gdy komercyjnym markom coraz ciężej wybić się poprzez komunikację na Facebooku, portal okazuje się nieoceniony w przypadku promowania działalności non-profit i organizacji akcji społecznych.

O czym i jak pisać na Facebooku?

Na początku swojego istnienia Facebook służył głównie do utrzymywania kontaktów. Dzięki internetowej formule można było rozmawiać z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata. Od pewnego czasu ten portal stał się również globalnym narzędziem marketingowym wykorzystywanym nie tylko przez duże koncerny, ale także mniejszych przedsiębiorców.

plus

Promocje konsumenckie w internecie

Współczesny konsument nie spędza już długich godzin na odwiedzaniu przypadkowych sklepów. Decyzję o zakupie podejmuje często jeszcze zanim przekroczy próg galerii handlowej. Nim wyciągnie rękę (lub smartfona) po produkt, skorzysta z wielu różnych źródeł w poszukiwaniu natchnienia, opinii innych użytkowników i rabatów. Jeśli marka chce przykuć uwagę konsumenta, powinna być silnie obecna w miejscu, gdzie rozpoczyna on proces zakupowy. Coraz częściej jest to internet, a w szczególności media społecznościowe.

Blogowanie firmowe od A do Z Część 1.

Czasami wydaje się, że internet towarzyszy nam od zawsze. Poruszamy się dość swobodnie w jego niezliczonych zakamarkach. Facebook czy Twitter nie stanowią już dla nas większej tajemnicy, a wśród wielu internautów panuje przekonanie, że serwisy społecznościowe są jedynym, godnym uwagi kanałem komunikacji w sieci. Niemniej, szerokie grono użytkowników internetu wciąż hołduje zdecydowanie odmiennej formie komunikacji jaką jest – trochę przykurzony i czasami zapomniany – blog.

Google AdWords kontra Facebook Ads – podobieństwa i różnice w prowadzeniu kampanii

Facebook i Google – światowej klasy giganci, którzy w kwestii Google AdWords i Facebook Ads mogą śmiało ze sobą rywalizować. Żeby jednak pojedynek przebiegał na zasadach fair play – pod uwagę wezmę standardowe reklamy Facebook Ads prowadzące do stron zewnętrznych oraz standardowe reklamy tekstowe Google AdWords.

Czy biznes internetowy potrzebuje CRM-a?

Kupujący to nie wykresy w Google Analytics czy wiersze w Excelu. Jeśli możesz z nimi porozmawiać tak jak w sklepie stacjonarnym – zrób to. Dowiesz się więcej o ich potrzebach i stworzysz lepszą ofertę.

plus
socialmediawsluzbieehandlu
socialmediawsluzbieehandlu
Autor: Szymon Lisowski
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
marketing społecznościowy

Social media w służbie e-handlu

Zwykło się mówić: „Nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz”. Analogicznej odpowiedzi udzielą zwolennicy innych popularnych serwisów społecznościowych. Czy to samo dotyczy firm prowadzących sprzedaż przez internet? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jedno jest jednak pewne – media społecznościowe stawiają e-handlowców w świetle nowych możliwości, które wykorzystane w odpowiedni sposób mogą przynieść realne korzyści.

Zatańcz, zaklaszcz i… kup! O przemożnej sile flash mob’ów

O tym, że spontaniczność jest w cenie chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Specjaliści od marketingu wiedzą już, że flash mob może być efektywnym narzędziem marketingowym. I coraz chętniej z niego korzystają.

plus

Tożsamość marki w social mediach

Media społecznościowe to doskonały kanał komunikacji do budowania tożsamości marki. Chcąc jednak osiągnąć odpowiedni rezultat (wizerunek marki), nasze działania powinny być przemyślane i sformułowane w formie strategii.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły