Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: obsługa klienta

satysfakcja
satysfakcja
Autor: Łukasz Wróbel
Data dodania: 26.09.2016
Tematy
obsługa klienta

Jak mierzyć satysfakcję?

Chyba każdy przedsiębiorca marzy o szybkim rozwoju swojej firmy. Mało kto zastanawia się nad tym, jakie negatywne skutki może przynieść organizacji gwałtowne zwiększenie liczby zatrudnionych. Tymczasem warto zauważyć, że w przypadku niewielkich firm zaangażowanie pracowników w proces budowania zadowolenia klientów jest bardzo wysokie. Wraz ze stopniowym wzrostem przedsiębiorstwa to zaangażowanie zaczyna automatycznie spadać.

v1_cover_art_NOWA_SPRZEDAZ_694x255
v1_cover_art_NOWA_SPRZEDAZ_694x255
Autor: Redakcja
Data dodania: 25.08.2016
Tematy
obsługa klienta

„Nowa Sprzedaż” #4 (5): Nowoczesna obsługa klienta 3.0

Czego klient nie powinien od Ciebie usłyszeć? Jakie praktyki warto wdrożyć podczas obsługi klienta na czacie? Jak zbudować proces reklamacji oparty w 100% na zaufaniu klienta? Jak dbać o klienta w sklepie stacjonarnym? Jak reagować na krzyk zdenerwowanego klienta? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w sierpniowo-wrześniowym wydaniu „Nowej Sprzedaży”, które poświęcone jest nowoczesnej obsłudze klienta 3.0

Client service A.D. 2016

Obsługa klienta w erze digital to coś więcej, niż „dobre” odpowiadanie na zapotrzebowania lub problemy klientów. To wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom, bycie proaktywnym w swoich działaniach. Nie zaś czekanie na pożary. A to zazwyczaj przy ich okazji mają miejsce największe zmiany w strukturach lub procedurach przedsiębiorstwa, oferującego produkt lub usługę. Bo każde można przypisać do jednej z tych dwóch kategorii i każde wymaga obsługi klienta. Z miesiąca na miesiąc, coraz lepszej, bardziej rozwiniętej i przewidującej co klient będzie chciał, zanim sam tego zechce.

Konferencja eDelivery 2016 - grafika
Konferencja eDelivery 2016 - grafika
Autor: Redakcja
Data dodania: 19.05.2016
Tematy
e-commerce
obsługa klienta

Konferencja eDelivery 2016, czyli wszystko na temat logistyki oraz obsługi klienta w e-handlu

27 września br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się konferencja eDelivery. Impreza ma na celu przybliżenie znaczenia logistyki w e-commerce oraz zagadnień z nią związanych. Skierowana jest nie tylko do osób związanych bezpośrednio z logistyką, ale również do wszystkich, zainteresowanych tym tematem.

obsługa klienta książka
obsługa klienta książka
Autor: Redakcja
Data dodania: 16.02.2016
Tematy
książki
obsługa klienta

Otocz opieką swoich klientów, a będą do Ciebie wracać

Jak często wychodzisz ze sklepu, restauracji czy zakładu usługowego z poczuciem, że zostały spełnione wszystkie Twoje oczekiwania? Że ktoś zatroszczył się o Ciebie, wysłuchał Cię i podpowiedział najlepsze rozwiązanie? No właśnie, to rzadki przypadek, choć wydawałoby się, że każda firma powinna dążyć do takiego stanu – tym bardziej, że to wcale nie jest takie trudne. To przekonanie leży u podstaw legendarnej obsługi klienta.

ieeee
ieeee
Autor: Aleksandra Żyłkowska
Data dodania: 29.01.2016
Tematy
książki
obsługa klienta

Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach – recenzja

W dzisiejszych czasach to klient decyduje, gdzie, co, jak i za ile kupi. Sprzedawcy i właściciele sklepów muszą umieć podejmować szybkie decyzje, które w dodatku będą trafne. Z uwagi na to, że to na kliencie powinna się skupiać się uwaga, wielu przedsiębiorców zapomina o tym i najzwyczajniej w świecie przeszkadza mu w podejmowaniu kluczowych decyzji, […]

obsługa_klienta_2016
obsługa_klienta_2016
Autor: Redakcja
Data dodania: 15.01.2016
Tematy
obsługa klienta
omnichannel

Co jest dziś najważniejsze w obsłudze klienta? – raport Salesforce

Badanie Salesforce „2015 State of Service” objęło przedsiębiorców wyodrębnionych ze względu na stopień ich zaawansowania i organizacji obsługi klienta. Pozwoliło to odpowiedzieć na pytania, co jest ważne dla utrzymania efektywnej obsługi klienta, jakie są prognozy firm oraz jak z obsługą klientów radzą sobie najlepsi.

Nowa sprzedaz
Nowa sprzedaz
Autor: Redakcja
Data dodania: 21.12.2015
Tematy
obsługa klienta
sprzedaż

Jak dziś skutecznie sprzedawać? – premiera czasopisma „Nowa Sprzedaż”

Jak dziś skutecznie sprzedawać? To temat przewodni pierwszego wydania dwumiesięcznika „Nowa Sprzedaż” - nowego czasopisma skierowanego do osób zawodowo zajmujących się sprzedażą i obsługą klienta.

Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel
Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel
Autor: Grzegorz Gracz
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
obsługa klienta
omnichannel
sprzedaż

Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel

Omnichannel zdaje się być ostatnio tematem numer jeden we wszystkich branżowych mediach. Nic dziwnego – działania marketingowe skręcają w kierunku digitalu, nowinki technologiczne i nowe kanały komunikacji w internecie pojawiają się praktycznie codziennie. To, co dzisiaj jest nowością, jutro może być już passé. Jednak omnichannel niezmiennie zajmuje silną pozycję w kategorii rynkowych trendów. Co więcej, efekty synergii zarówno idei omnichannel, jak i hardware’u iBeaconów to prawdziwa rewolucja w branży. Przełom, jakim jest omnichannel, sprawił, że sprzedaż i marketing już nigdy nie będą takie same. Wielu ludziom trudno jednak zrozumieć, o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi – jak skutecznie działać, wykorzystując omnichannel, i jak czerpać z niego wymierne korzyści. Jedno jest pewne – na próżno szukać tu wizji rodem z filmu „Johnny Mnemonic”. Omnichannel to tak naprawdę prosty mechanizm. Wszystkie jego niezbędne elementy zwykle mamy w zasięgu ręki, ale mało kto potrafi skutecznie z nich korzystać, albo – co gorsza – potrafi, ale tego nie robi.

plus
Proces zakupowy dzisiejszego klienta
Proces zakupowy dzisiejszego klienta
Autorzy: Anna Gruszka  Rafał Janek 
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
obsługa klienta
omnichannel
zachowania konsumenckie

Proces zakupowy dzisiejszego klienta

Niecierpliwy, ale wciąż drobiazgowy. Dzisiejszy klient i jego proces zakupowy.

jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta

Jak dotrzeć do klientów z segmentu B2B?

Prowadząc działania skierowane do klientów biznesowych, wielu marketerów korzysta z metod dotarcia do klienta, które cieszą się powodzeniem w komunikacji do segmentu B2C. Powierzchowne założenie, że wśród konsumentów z tych grup występują te same zachowania, bynajmniej nie przybliża nas do wyczekiwanego sukcesu. Bo choć linia między B2B a B2C zdaje się czasami zacierać, jej przeoczenie może być katastrofalne w skutkach.

plus
b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta
sprzedaż

W B2B ludzie kupują od ludzi – firmy są tylko na fakturach

Jako sprzedawcy automatycznie zaakceptowaliśmy paradygmat, że decyzje zakupowe w B2B są opisane procedurami i dyscypliną, objęte logicznymi procesami i nie ma w nich miejsca na emocje. Prawda jest jednak zaskakująca. I lepiej ją znać, zanim rozpocznie się swoją prezentację na sali pełnej VIP-ów.

plus
marketing_erze30
marketing_erze30
Autor: Magdalena Piotrowska
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta

Marketing w erze 3.0

Zachowania klientów na przestrzeni lat ulegają diametralnym zmianom. To fakt. Faktem jest również to, że firmy już dawno porzuciły koncepcje marketingowe, w których skupiały się wyłącznie na produkcie, czy nawet – idąc dalej – na konsumencie, co było szczególnie istotnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw w dobie marketingu 2.0. Przyszedł czas, kiedy od organizacji wymaga się znacznie więcej – dzisiejsze przedsiębiorstwa muszą działać w sposób elastyczny, być inspiracją dla siebie samych i całego otoczenia. Konsumenci wybierają bowiem te firmy, które odzwierciedlają wyznawane przez nich wartości, oraz korzystają z tych produktów i usług, które są zgodne z ich aspiracjami i oczekiwaniami.

trendy-obsluga-klienta-glowne
trendy-obsluga-klienta-glowne
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta
trendy

O krok przed konsumentem – trendy w obsłudze klienta

Był rok 2009, kiedy hasło „marketing 3.0” po raz pierwszy wpisano do wyszukiwarki Google*. Sześć lat później można śmiało stwierdzić, że zarówno ten termin, jak i jego odpowiedniki na stałe weszły do codziennego słownika marketerów. Niosąc ze sobą wiele nowości, marketing holistyczny pewnym przedsiębiorstwom pozwolił na wyzwolenie drzemiącego w nich do tej pory potencjału, jednak dla tych, które nie zdążyły lub nie chciały się zaadaptować do nowo ustalonych zasad, stał się ostatnim gwoździem do trumny. Natomiast z perspektywy klientów był – i w zasadzie pozostaje do dzisiaj – powiewem świeżości, który do marketingu wniósł tak długo wyczekiwany pierwiastek człowieczeństwa.

nowoczesna-obsluga-klienta-procesie-budowania-marki
nowoczesna-obsluga-klienta-procesie-budowania-marki
Autor: Paweł Tkaczyk
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta

Nowoczesna obsługa klienta w procesie budowania marki

Wyobraź sobie dom towarowy. Celowo nie używam określenia „galeria handlowa”, bo chcę stworzyć w Twojej głowie obraz miejsca odrobinę bardziej luksusowego. Jednocześnie chodzi mi o miejsce, które co prawda skupia w sobie wiele sklepów, ale wszyscy ludzie pracują tam na wspólną markę. Widzisz to?

plus
nowoczesna_obsługa_klienta_nigdy_nie_istniała_glowne
nowoczesna_obsługa_klienta_nigdy_nie_istniała_glowne
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
sprzedaż

Nowoczesna obsługa klienta nigdy nie istniała

Pojęcie „nowoczesnej obsługi klienta” nie istnieje, podobnie jak pojęcie „starodawnej obsługi klienta”. Niewątpliwie zmieniły się nam narzędzia – zamiast posłańców wysyłamy kurierów, przekrzykiwanie się z innymi klientami przed oferentem zostało zastąpione elektronicznymi aukcjami, a zamiast chodzenia między stoiskami na targu przesuwamy kciukiem po ekranie smartfona w aplikacji do porównywania cen. Mimo to klienci pozostali tacy sami: każdy z nas chce uzyskać najlepszy rezultat, podejmując najmniejsze możliwe ryzyko. Tak było 10 wieków temu i będzie tak za tysiąc lat, ponieważ natura człowieka polega na minimalizacji ryzyka, którego – żeby było ciekawiej – nie umie on ocenić ani zmierzyć.

plus
customer-experience-management-praktyce
customer-experience-management-praktyce
Autorzy: Anna Waksmundzka  Emilia Dąbrowska 
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
zarządzanie relacjami

Customer experience management w praktyce

Dobra baza danych klientów biznesowych powie nam o nich prawie wszystko. Pozwoli na segmentację geograficzną, demograficzną i branżową, analizę przychodów, rentowności, wyszukiwanie według liczby pracowników lub poziomu obrotów. Mamy obraz klienta i jego historię współpracy z firmą jak na dłoni. Ale to za mało, jeśli chcemy wdrożyć CEM (ang. customer experience management). Chcąc zadbać o satysfakcję i lojalność klienta wobec firmy, warto oderwać nos od wykresów i poznać człowieka, a nie rekord w bazie.

plus
jak-sprawic-klienci-pokochali
jak-sprawic-klienci-pokochali
Autor: Marcin Stańczak
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
zarządzanie relacjami

Jak sprawić, by klienci pokochali Twoją firmę, wykorzystując to, co o nich wiesz lub wiedzieć powinieneś?

Kochający klient to jeden z najcenniejszych zasobów przedsiębiorstwa. Choć nie przesyła laurek i kwiatów, można go bardzo łatwo odróżnić od pozostałych. Jest zadowolony z dokonanego zakupu, poleca firmę innym i wraca, gdy czegoś potrzebuje. Taki klient to prawdziwy skarb – zapewnia regularne przychody i pomaga pozyskiwać kolejnych kupujących. Jak jednak zdobyć jego serce na konkurencyjnym rynku? Kluczem jest lepsze poznanie i nawiązanie relacji. Możemy wtedy budować przewagę, bazując na takiej jakości obsługi, jakiej nie znajdzie u naszej konkurencji. Przyjrzymy się sytuacjom, w których mamy okazję budować relacje.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły