Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: pozycjonowanie stron

Jak sprawić aby internauci pozostali na Twojej stronie dłużej?

Oficjalnie nie uznaje się czasu spędzonego na stronie za faktor rankingujący. Jednak okazuje się, że dla pozycjonowania ma on ogromne znaczenie. Pragniesz, by Twoja strona zajęła wyższe miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania w Google? Wystarczy zastosować kilka podanych przez nas wskazówek, by podskoczyć w rankingu.

Zadbaj o widoczność w wyszukiwarkach. TOP10 niezbędnych elementów optymalizacji stron

Obecnie nie wystarczy posiadać bloga, serwisu informacyjnego czy sklepu internetowego, żeby zaistnieć w świecie wirtualnym. Wyłącznie pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google obdarzone są gwarancją uzyskania zamierzonych celów prowadzenia serwisów internetowych, nie wystarczy więc sama obecność w indeksie wyszukiwarki. Zasada jest prosta – tylko zwycięzca bierze wszystko. Odnosi się to również do działań w obszarze marketingu w wyszukiwarkach internetowych, a zwłaszcza osiągania jak najwyższych wyników w SERP-ach (Search Engine Results Page). To wyłącznie dzięki nim blog otrzymuje nowych fanów, więcej osób czyta informacje z serwisów a sklep internetowy zyskuje nowych klientów.

Optymalizacja stron i sklepów internetowych
Optymalizacja stron i sklepów internetowych
Autorzy: Piotr Socha  Szymon Słowik 
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
pozycjonowanie stron
user experience

Optymalizacja stron i sklepów internetowych Część 1. SEO i użyteczność serwisów WWW – o dwóch stronach medalu w biznesie w sieci

Prowadząc działania marketingowe w internecie, wchodząc w kolejne platformy i kanały komunikacji, należy pamiętać, że najważniejszy w całym tym ekosystemie jest sklep lub strona internetowa marki. Jej struktura ma ogromny wpływ na skuteczność prowadzonych działań, a co za tym idzie – rentowność biznesu, gdyż jest dla firmy zazwyczaj ostatnim etapem prowadzącym do finalizacji sprzedaży.

Lokalizacja SEO – coś więcej niż tłumaczenie
Lokalizacja SEO – coś więcej niż tłumaczenie
Autor: Paulina Macuga
Data dodania: 20.10.2015
Tematy
pozycjonowanie stron
social media

Lokalizacja SEO – coś więcej niż tłumaczenie

Statystyki pokazują, że 75% użytkowników internetu nie przegląda innych stron wyszukiwarki poza pierwszą. Google, Yahoo, Baidu czy Yandex stanowią największe źródła ruchu na stronach internetowych przedsiębiorstw, wyprzedzając – drugie w tym zestawieniu – media społecznościowe aż o 300%. Skoro zdajemy sobie sprawę z wagi działań SEO na rynku krajowym, to dlaczego zdarza się, że zapominamy zadbać o tę strategię w odniesieniu do rynków zagranicznych?

8 najlepszych rozszerzeń do przeglądarek internetowych dla specjalisty SEO/PPC i nie tylko

W pracy każdego specjalisty, poruszającego się w obszarze marketingu internetowego, ważne jest korzystanie z narzędzi, które tę pracę ułatwią, przyspieszą – sprawią, że będzie bardziej efektywna. Jeśli chodzi o specjalistę SEO/PPC, szczególnie pomocne są takie narzędzia, które można wykorzystać z poziomu przeglądarki internetowej. W poniższym artykule zaprezentuję osiem rozszerzeń do przeglądarek internetowych, które mogą pomóc w codziennej pracy. I to nie tylko osobom zajmującym się pozycjonowaniem lub reklamą w wyszukiwarkach...

dlaczego pozycjonowanie za efekt nie jest oplacalne
dlaczego pozycjonowanie za efekt nie jest oplacalne
Autor: Aneta Szymczak
Data dodania: 23.07.2015
Tematy
pozycjonowanie stron

Dlaczego pozycjonowanie za efekt nie jest opłacalne?

Oscar Wilde stwierdził kiedyś, że „wszystko, co popularne, jest złe”. I tak też sprawa wygląda z pozycjonowaniem za efekt. Zdaję sobie sprawę, że temat jest śliski i kontrowersyjny, a zdania mocno podzielone. Niemniej uważam, że trzeba mieć „nierówno pod sufitem”, aby podejmować się pracy za darmo w nadziei, że być-może-się-uda i być-może-się-zwróci. Z reguły ryzyko jest zbyt wysokie dla uczciwego pozycjonera – dlatego coraz częściej w branży SEO spotkać można rozliczenia ryczałtowe albo stałe abonamenty miesięczne.

plus
roznice w seo dla b2b i b2c
roznice w seo dla b2b i b2c
Autorzy: Grzegorz Skiera  Joanna Poczęsna 
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
pozycjonowanie stron

Różnice w SEO dla stron www z sektorów B2B i B2C

Strategie SEO (w tym optymalizacja stron i pozyskiwanie linków zewnętrznych) przygotowywane dla firm z sektorów B2B i B2C są do siebie bardzo zbliżone. Warto jednak zwrócić uwagę na różnice w kwestii doboru słów kluczowych i miejsc, w których zdobywane są linki zewnętrzne, a co za tym idzie – określanie grup odbiorczych. Mają one bowiem znaczący wpływ na popularność strony i liczbę konwersji. Jak dobierać słowa kluczowe dla stron B2B? Gdzie umieszczać linki zewnętrzne, żeby przynosiły najlepsze efekty? Czym różnią się te działania w porównaniu do strategii SEO przygotowywanych dla firm z sektora B2C?

wstęp do audytu esklepu
wstęp do audytu esklepu
Autor: Jan Kinal
Data dodania: 27.05.2015
Tematy
e-commerce
pozycjonowanie stron

Wstęp do audytu sklepu internetowego

Według różnych statystyk, w Polsce jest obecnie ponad 10 tys. sklepów internetowych. Możemy również spokojnie założyć, że zdecydowana większość z nich jest pozycjonowana w Google. Dlaczego zatem wśród tak wielu e-sklepów – mimo że korzystają już z usług pozycjonerów – występuje wiele karygodnych błędów, jeśli chodzi o optymalizację treści pod kątem wytycznych Google dla webmasterów?

wplyw-seo-na-wizerunek-marki-glowne
wplyw-seo-na-wizerunek-marki-glowne
Autor: Wojciech Przekop
Data dodania: 06.03.2015
Tematy
e-commerce
pozycjonowanie stron

Wpływ SEO na wizerunek marki

W dzisiejszym biznesie, stworzenie własnej strony internetowej to naturalne działanie przy budowaniu wizerunku marki. Niestety wielu marketerów zapomina, że posiadanie takiej strony nie jest równoznaczne z dotarciem do szerokiego grona potencjalnych klientów, a co za tym idzie świadomego budowania wizerunku marki w sieci.

Tajemnica sukcesu pozycjonera, czyli narzędzia niezbędne do pracy w branży SEO

Pozycjonowanie to praca, w której niezbędna jest nie tylko specjalistyczna wiedza z zakresu e-marketingu, ale też umiejętność organizacji poszczególnych zadań, analityki internetowej, a także – a może przede wszystkim – kreatywność. Dobry pozycjoner to taki, który nie tylko sprawnie korzysta z dostępnych mu środków, ale również samodzielnie planuje strategie działania dla poszczególnych klientów, bada efekty i dokonuje bieżących zmian strategicznych. Czy działa sam? Nie do końca…

raport-seo-2014-glowne
raport-seo-2014-glowne
Autor: Redakcja
Data dodania: 03.02.2015
Tematy
e-commerce
pozycjonowanie stron

Polski e-commerce w Google w 2014 roku, czyli raport SEO

Spółka LeadBullet wraz z ekspertami niemieckiej firmy Searchmetrics po raz trzeci przygotowała raport podsumowujący widoczność w Google liderów polskiego e-handlu w minionym roku.

Jak zoptymalizować e-sklep pod kątem SEO

Zapewne większość z Was spotkała się już wcześniej z pojęciem SEO, pozycjonowania czy optymalizacji widoczności stron internetowych. Dla krótkiego przypomnienia, SEO (ang. search engine optimization) to działania, które mają na celu wypozycjonowanie strony internetowej tak, aby znazła się na lepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania (SERP – search engine results pages).

czy-1-od-uzytkownika-google-dla-konkretnej-strony-www-oznacza-realny-wzrost-pozycji-w-rankingu-wyszukiwania-google_2
czy-1-od-uzytkownika-google-dla-konkretnej-strony-www-oznacza-realny-wzrost-pozycji-w-rankingu-wyszukiwania-google_2
Autor: Joanna Poczęsna
Data dodania: 05.12.2014
Tematy
pozycjonowanie stron
social media

Czy +1 od użytkownika Google+ dla konkretnej strony www oznacza realny wzrost pozycji w rankingu wyszukiwania Google?

To czy media społecznościowe mają wpływ na pozycje stron internetowych w wyszukiwarce Google cały czas pozostaje zagadką. Wprawdzie stanowisko firmy z Mountain View jest znane – social media nie są bezpośrednio brane pod uwagę przez algorytm – to jednak z opinii pozycjonerów wynika inaczej. Szczególnie Amerykanie przekonują, iż rekomendacje społecznościowe mają odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania Google’a, ale nie tylko oni – Jeff Bullas twierdzi np. że Google+ jest jedną z integralnych części strategii SEO i marketingu internetowego.

ZAPLECZE SEO_GLOWNE
ZAPLECZE SEO_GLOWNE
Autor: Jan Kinal
Data dodania: 29.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Zaplecze SEO – czy wciąż jest efektywnym narzędziem?

Czym jest zaplecze SEO i jak należy je budować w świetle obecnych zmian w algorytmie Google? Czy to wciąż efektywne narzędzie pozycjonowania, tak jak dwa, trzy lata temu?

katalogi-branzowe_glowne
katalogi-branzowe_glowne
Autor: Joanna Poczęsna
Data dodania: 25.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Jaką wartość przedstawiają linki dodane do katalogów tematycznych i branżowych?

Świat SEO pełen jest niedopowiedzeń, które często prowokują dyskusje na temat kontrowersyjnych zagadnień – szczególnie tych zawartych we „Wskazówkach dla webmasterów”, które opublikował zespół Google dla swojej wyszukiwarki. Jako że wspomniane wskazówki są jedynie sugestiami związanymi m.in. z działaniami podejmowanymi przez pozycjonerów, pozostawiają duże pole do interpretacji, a to wywołuje burzliwe wymiany zdań wśród specjalistów SEO. Przykładem jednej ze spornych kwestii, o których nieustannie rozmawia się w środowisku SEO, jest dodawanie linków do katalogów stron internetowych. Pozycjonerzy dyskutują, czy jest to rozwiązanie korzystne dla stron ich klientów, czy lepiej zrezygnować z takiego sposobu linkowania. Nikt nie może jednak zaprzeczyć, że odnośniki umieszczone w wartościowych katalogach stron różnicują profile linków danej witryny internetowej, a to jest niezwykle ważne w procesie pozycjonowania.

W którą stronę zmierza promocja w wyszukiwarkach?

Na temat metod wspomagających promowanie stron internetowych w wyszukiwarkach można powiedzieć bardzo wiele. Wiedzą o tym szczególnie ci, dla których zagadnienie to stanowi element ich codziennej pracy. Właściciele firmowych stron www także powinni posiadać, przynajmniej podstawową, wiedzę z tego zakresu, aby nie zgubić się w gąszczu branżowej terminologii.

10 elementów, które możesz poprawić, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Każda poprawnie wykonana strona internetowa powinna generować ruch. Zazwyczaj jednym z największych jego źródeł są organiczne wyniki wyszukiwania, co w Polsce najczęściej „objawia się” ruchem z wyszukiwarki Google. To, jaki ruch na naszej stronie będzie pochodzić z wyszukiwarki Google, zależy od bardzo wielu czynników. Oto kilka porad, jak zwiększyć ruch z organicznych wyników wyszukiwania na stronie internetowej.

plus

Dlaczego optymalizacja domeny pod kątem SEO to połowa sukcesu? Mity i wskazówki

Nim przejdziemy do planowania zmian w obrębie domeny, niezbędnych do tego, by pojawiła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, kogo chcemy „zaprosić” na naszą stronę i co mamy tej osobie do zaoferowania. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać, jest: jakich użytkowników chcemy pozyskać? Czy są to osoby zainteresowane znalezieniem konkretnych danych, zakupem produktów, kontaktem offline czy chcące zapoznać się z ofertą? Dla każdej grupy zdefiniowanych w ten sposób użytkowników powinny zostać stworzone osobne podstrony z konkretnymi, interesującymi informacjami – klucz do efektywnej optymalizacji serwisu stanowi wprowadzenie zmian zwiększających szansę na pozyskanie potencjalnych klientów, którzy będą realnie zaciekawieni naszą ofertą.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły