Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: programy lojalnościowe

v1_cover_artykuly_MARKETER+
v1_cover_artykuly_MARKETER+
Autor: Redakcja
Data dodania: 25.05.2016
Tematy
programy lojalnościowe

Pobierz dodatek specjalny: programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe to niezwykle popularne narzędzie, często wykorzystywane w działaniach marek. Korzyści z prowadzenia takich programów są wielowymiarowe. To nie tylko budowanie trwałych relacji między konsumentem a marką, ale także zwiększenie rozpoznawalności firmy i jej produktów na rynku czy też wzrost średniej wielkości zamówień.

Komunikacja w programach lojalnościowych

Głównym czynnikiem decydującym o sukcesie programu lojalnościowego jest komunikacja, a konkretnie jej odpowiednia intensywność oraz właściwy dobór narzędzi. Odpowiednimi rozwiązaniami w zakresie komunikacji można do pewnego stopnia nawet uzupełnić niedostatki w atrakcyjności nagród czy w mechanizmie promocji. Po jakie z nich sięgać?

M+ 2(21)
M+ 2(21)
Autor: Redakcja
Data dodania: 13.05.2016
Tematy
badania marketingowe
programy lojalnościowe

Poznaj siebie, rynek, klientów i działaj świadomie – „Marketer+” 2 (21) o badaniach marketingowych

Jakie fakty i liczby zbierać oraz analizować, by rozwijać swoją firmę? Jakie są najważniejsze badania, które należy przeprowadzić przed wprowadzeniem produktu na rynek? Czym się różnią badania B2B od B2C? Na czym polega analiza utraty klientów? Jak zrozumieć i poznać grupę senioralną? Jak przygotować się do badań przeprowadzanych z udziałem dzieci? Odpowiedzi znajdziesz w „Marketerze+” 2 (21), którego tematem przewodnim są badania marketingowe.

Prezent za punkty z dostawą do domu

Wraz ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia uczestnicy programów lojalnościowych częściej zaglądają do katalogów nagród w poszukiwaniu prezentów pod choinkę. Wielu z nich sumiennie gromadzi punkty przez cały rok, aby w grudniu wymienić je na upominki dla siebie lub najbliższych. Dzięki temu oszczędzają nie tylko pieniądze, ale i czas przeznaczany na buszowanie po sklepach.

Szybkie premiowanie za zakupy
Szybkie premiowanie za zakupy
Autor: Izabela Supeł
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
programy lojalnościowe
promocja sprzedaży

Szybkie premiowanie za zakupy

Programy motywacyjne i lojalnościowe są efektywnym narzędziem służącym do budowania relacji biznesowych i zwiększania sprzedaży. Czy firma ma alternatywę, jeśli chce zwiększyć sprzedaż w krótkim czasie? Odpowiedź brzmi: tak. Równie popularne formy to loteria, sprzedaż premiowa czy konkurs. Mają nieco mniejszy zasięg, ale generują szybkie efekty sprzedażowe. Dodatkowo mogą być też świetnym uzupełnieniem długoterminowych programów. Dziś przyjrzyjmy się sprzedaży premiowej. Jak ją zorganizować, na co zwrócić uwagę i jakie aspekty prawne związane są z tym zagadnieniem?

cover_art_ebook-1
cover_art_ebook-1
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 4. Outsourcingowa przyszłość lojalności

Programy wsparcia sprzedaży od wielu lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Oczywiście trendy na poszczególne rozwiązania się zmieniają. Kiedyś modne było zbieranie pieczątek czy paragonów, teraz zdecydowanie żyjemy w czasach online oraz mobile. Technologia i jej rozwój dotykają nas zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nie inaczej jest również w obszarze prowadzenia programów lojalnościowych. Niestety nie każda firma może pozwolić sobie na samodzielne prowadzenie takiego projektu, inwestycje w zapewnienie wyspecjalizowanych zasobów ludzkich czy nowoczesne rozwiązania systemowe. Na szczęście w dzisiejszych czasach nie jest to już konieczne. Dostęp do najlepszych technologii oraz wiedzę i doświadczenie gwarantują profesjonalne firmy specjalizujące się w organizacji akcji wsparcia sprzedaży. Dzięki temu może być tylko łatwiej, szybciej, taniej i efektywniej.

przepis-na-skuteczny-btl
przepis-na-skuteczny-btl
Autor: Izabela Supeł
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
programy lojalnościowe

Przepis na skuteczny BTL

Klient oczekuje produktów i usług skierowanych tylko do niego. Stąd coraz popularniejsze działania BTL dedykowane konkretnemu odbiorcy. Czy mogą one zastąpić tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe?

Lojalność w sektorze B2B

Walka o lojalność klienta biznesowego (podobnie jak o biznesowego partnera) przybiera dziś coraz bardziej wyrafinowaną postać. Z pewnością wyczerpują się proste rezerwy. Nie wystarczy samo uruchomienie programu lojalnościowego, by wzrosła lojalność odbiorców. Warunkiem sukcesu staje się nieustanne poszukiwanie nowych pomysłów i rozwiązań, przyglądanie się rynkowej rzeczywistości oraz pilne śledzenie marketingowych trendów.

cover_art_ebook-2
cover_art_ebook-2
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 3. Lojalność długofalowa = ciągły proces doskonalenia

Przygotowanie i start programu lojalnościowego to dopiero początek pracy organizatora. Nowości wzbudzają zainteresowanie, dlatego liczba uczestników akcji wsparcia sprzedaży najszybciej rośnie tuż po jej uruchomieniu. Jednak aby projekt stale przyciągał nowych użytkowników oraz żył w świadomości obecnych, musi być regularnie aktualizowany i udoskonalany, co wymaga od organizatorów kreatywności i czasu.

cover_art_ebook-4
cover_art_ebook-4
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 2. Nagrody – być albo nie być organizatora

Firmy organizujące programy wsparcia sprzedaży, przygotowując katalog nagród, mają twardy orzech do zgryzienia. Bowiem zbudowanie idealnego zestawu gratyfikacji, który zachęci uczestników do wzięcia udziału w danej akcji, nie jest sprawą banalną. Dla jednych doskonałą nagrodą będzie sprzęt RTV czy AGD, dla innych – voucher lub karta przedpłacona, które dają możliwość swobodnego wyboru finalnego prezentu w dowolnym czasie. Jak w takim razie dogodzić wszystkim? Czy należy stworzyć szeroki katalog upominków? Jak wtedy poradzić sobie z logistyką i kontrolą stocku? Pytań jest wiele, ale jedno jest pewne – nagrody muszą być atrakcyjne i dostosowane do potrzeb uczestników, bo to perspektywa zdobycia konkretnej gratyfikacji najlepiej przyciąga ich uwagę i angażuje do wzięcia udziału w programie.

cover_art_ebook-5
cover_art_ebook-5
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 1. Lojalnościowe puzzle, czyli jak ułożyć skuteczny program lojalnościowy B2B

Przedsiębiorstwa działające na polskim rynku coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z realizacji programów lojalnościowych i motywacyjnych skierowanych do swoich partnerów biznesowych i decydują się na organizację takich akcji. Jednak przygotowanie interesującego projektu, który przyciągnie uczestników i utrzyma ich aktywność, może być czasochłonnym wyzwaniem. A wiadomo – czas to pieniądz.

lojalnosciowaukladanka
lojalnosciowaukladanka
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Lojalnościowa układanka – programy wsparcia sprzedaży sposobem na motywację różnych grup odbiorców

Powszechnie wiadomo, że lojalny nabywca nie tylko systematycznie sięga po konkretne produkty czy usługi, ale także poleca firmę lub markę, stając się jej wiernym ambasadorem. W budowaniu lojalności pomocne są programy wsparcia sprzedaży, które z definicji mają motywować klientów do pożądanych zachowań, by w efekcie generować wzrost przychodów lub też utrzymać je na stałym poziomie. Firmy, które decydują się na uruchomienie tego rodzaju projektu, często jednak stają przed wyzwaniem, jak przygotować efektywny program, zrealizować cele i jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby różnych grup docelowych?

skuteczne-budowanie-relacji-z-klientami-na-przykladzie-programow-lojalnosciowych
skuteczne-budowanie-relacji-z-klientami-na-przykladzie-programow-lojalnosciowych
Autor: David Henry
Data dodania: 14.01.2014
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Skuteczne budowanie relacji z klientami na przykładzie programów lojalnościowych

Policzenie wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby prawdziwym wyzwaniem. Praktycznie przy każdym zakupie produktu czy usługi pyta się nas, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. Nic dziwnego – program lojalnościowy to jedno z najprężniej rozwijających się obecnie narzędzi marketingowych. Umożliwia budowanie trwałej więzi pomiędzy daną marką a klientem.

Customer Journey Map – podróżujący klient, lojalny klient…

Jest piątkowy wieczór. Następnego dnia w Las Vegas odbędzie się konferencja poświęcona Customer Experience. Jacob, regularny uczestnik tego wydarzenia, starym zwyczajem noc poprzedzającą event spędza w swoim ulubionym miejscu. Na głównym bulwarze wszystkie kasyna urządzają spektakle: wybuchają wulkany, postacie z hollywoodzkich filmów toczą bitwy, pełno jest darmowych niespodzianek, które mają skłonić do odwiedzin w jednej z setek jaskiń hazardu. Tymczasem Jacob wybiera kasyno, które z zewnątrz nie wyróżnia się niczym szczególnym. On jednak wie, co charakteryzuje to miejsce. Ma porównanie, był już w wielu kasynach. Elementem, który sprawił, że wszedł właśnie tutaj, jest jakość obsługi i doświadczenia, jakie Jacob ma z tym konkretnym miejscem, z tą konkretną marką i ludźmi, którzy ją reprezentują.

programowanielojalnosciowe
programowanielojalnosciowe
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Programowanie lojalności konsumentów, czyli co i jak zrobić, żeby kupowali więcej

W odpowiedzi na coraz większe potrzeby konsumenckie względem usługodawców i „głód” kupujących, powodowany ogromną możliwością wyboru w każdej praktycznie dziedzinie, warto wziąć pod lupę działania firm względem budowania lojalności na linii firma–klient i klient–firma.

plus
wieloekranowarzeczywistosc
wieloekranowarzeczywistosc
Autor: Renata Turska
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Wieloekranowa rzeczywistość

Prawie połowa z nas łączy się dzisiaj z internetem przez trzy urządzenia lub więcej. Komórka, tablet, laptop – każdy z tych nośników pełni dzisiaj inne funkcje, a my marketerzy musimy dotrzymać kroku gwałtownym zmianom eksplodującym w głowach naszych klientów. W tym roku w Londynie na konferencji Loyalty World co druga twarz świeciła w ciemności. Trudno o lepszy znak czasów. Nastała era marketingu haute couture.

plus
programlojalnosciowywhandludetalicznym
programlojalnosciowywhandludetalicznym
Autor: Marek Kosakowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Program lojalnościowy w handlu detalicznym w Polsce

O efektywności działań producentów prowadzonych w sklepach detalicznych decyduje kilka kluczowych czynników tworzących strategię działania w punkcie sprzedaży.Dla większości graczy są to: dostępność produktu, jego widoczność i jakość, strategia cenowa, rekomendacja oraz aktywacje konsumenckie wspierające odsprzedaż produktów. Jak ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej nad innymi producentami jest program lojalnościowy? Czy może mieć bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w tym kanale?

plus
budowanielojalnosciwsieciachsprzedazy
budowanielojalnosciwsieciachsprzedazy
Autor: Bartłomiej Juszczyk
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Budowanie lojalności w sieciach sprzedaży

Projektowanie programów lojalnościowych dedykowanych klientom końcowym to temat omawiany dość szeroko zarówno w literaturze, jak i prasie. Kłopot zaczyna się wtedy, kiedy działania lojalnościowe powinny być skierowane do szczebla pośredniego w drodze dotarcia z produktem do konsumenta – czyli np. sieci sprzedaży, a jeszcze bardziej agentów, dilerów, ajentów, pośredników, przedstawicieli handlowych itp. Czy można tego typu systemy tworzyć w sposób podobny do klienckich? Nic bardziej mylnego.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły