Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: strategia marketingowa

plan marketingowy
plan marketingowy
Autor: Marta Dzięcielewska
Data dodania: 09.12.2015
Tematy
planowanie mediów
strategia marketingowa

Po co nam plan marketingowy i jak go opracować

Jesteśmy w trakcie ostatniego kwartału w roku. W firmach, których rok obrotowy kończy się 31 grudnia rozpoczęło się wielkie planowanie. Jest to także czas na opracowanie planu marketingowego na kolejne 12 miesięcy działalności przedsiębiorstwa.

plus
Cyfrowa transformacja marketingu
Cyfrowa transformacja marketingu
Autor: Piotr Stohnij
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
real time marketing
strategia marketingowa

Cyfrowa transformacja marketingu Część 1. Strategia tu i teraz

Robert Lewandowski strzela pięć bramek w dziewięć minut. Barack Obama zostaje przyłapany w siłowni hotelu Marriott. Świat podbija zdjęcie łasicy podróżującej na plecach lecącego dzięcioła. Widzisz to wszystko i chcesz działać, ale tylko gorzko się do siebie uśmiechasz: „no tak, już dawno mówiłem o real-time marketingu, ale oni oczywiście wiedzą lepiej” – stwierdzasz z przekąsem i... masz rację.

Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii
Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii
Autor: Paweł Mazur
Data dodania: 17.09.2015
Tematy
książki
strategia marketingowa

Strategie wzrostu w niepewnych czasach

„Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii” to kolejna doskonała książka Philipa Kotlera, który jest moim autorytetem w dziedzinie marketingu i na którym wzoruje się od lat, wzbogacona o wiedzę i doświadczenie Miltona Kotlera, prezesa Kotler Marketing Group, wiodącej w Chinach firmy doradczej w dziedzinie strategii marketingowej.

Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
omnichannel
strategia marketingowa

Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel

Profile współczesnych konsumentów i ich zachowania zakupowe różnią się znacząco od postaw, jakie prezentowali jeszcze kilka lat temu. Mnogość dostępnych kanałów dotarcia do dzisiejszego, wyjątkowo wymagającego odbiorcy niejednego przedsiębiorcę i marketera przyprawia o zawrót głowy. Jednak specjalista świadomy oczekiwań, jakie stawia przed nim obecny rynek, systematycznie analizuje najnowsze trendy, wiedząc, że ich lekceważenie może go wiele kosztować.

plus

Buduj mądrze strategię, badaj użytkowników i ich wybory

Dzisiejsi konsument oraz e-konsument są inni niż jeszcze kilka lat temu. Co do tego nie ma wątpliwości. Nie dziwi więc zdanie wielu marketerów twierdzących, że shopper marketing to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu, który – wg badań Booz & Company – stanowić może nawet do 10% całkowitych wydatków na reklamę oraz promocję. Jak jednak budować strategię shopper marketingu, żeby nie ponieść klęski? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

plus

Okrakiem na barykadzie Część 4. Aby orzeł wylądował

Projekt nie kończy się wraz z wykonaniem ostatniego szkicu. O tym, czy wspólne wysiłki agencji i działu marketingu klienta nie pójdą na marne, decyduje nie tylko jakość konceptu, ale także skuteczność jego wykonania. Niekiedy wdrożenie projektu może być nawet wyzwaniem większym niż jego przygotowanie. Tym bardziej istotne staje się ustalenie podziału odpowiedzialności nad ostatnim, często pomijanym w negocjacjach, etapem projektu.

rolex calibre 3255
rolex calibre 3255
Autor: Norbert Oruba
Data dodania: 30.07.2015
Tematy
strategia komunikacji marki
strategia marketingowa

Działania marketingowe firm na rynku dóbr luksusowych w segmencie biżuterii i zegarków na przykładzie marki Rolex

Rolex to szwajcarska marka słynąca z produkcji luksusowych zegarków. Zakłady produkcyjne zlokalizowane w Genewie i Bienne produkują rocznie około miliona egzemplarzy. Rolex jest najbardziej rozpoznawalną marką spośród wszystkich brandów skupionych w segmencie biżuterii i zegarków.

efektywny marketing a sprzedaz raport
efektywny marketing a sprzedaz raport
Autor: Andrzej Gruszka
Data dodania: 03.07.2015
Tematy
marketing MŚP
sprzedaż
strategia marketingowa

Jak funkcjonują działy marketingu i sprzedaży w polskich firmach? Raport „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”

Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobnie jest w przypadku marketerów. 53% badanych przedsiębiorstw wskazuje na obecność w swoich strukturach osób zajmujących się na co dzień komunikacją marketingową. To tylko niektóre dane płynące z raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”, będącego efektem badań opracowanych wspólnie przez agencję Mind Progress Group i Instytut badawczy IPC.

plus
perspektywa_stratega
perspektywa_stratega
Autor: Marcin Gieracz
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
strategia marketingowa

Perspektywa stratega

Za marketing odpowiadać powinna cała firma. A strategię biznesową doskonale rozumieć powinien każdy jej pracownik.

plus

Okrakiem na barykadzie Część 3. O potrzebie kontroli

Charles Eames powiedział kiedyś, że szczegóły nie są szczegółami. Uzasadnieniem tej pozornej sprzeczności miało być to, że właśnie małe detale najczęściej przesądzają o jakości całego projektu i nadają mu charakter. Tym samym jeśli pewne prace marketingowe zleca się na zewnątrz, ważne dla zleceniodawcy staje się stworzenie takiego mechanizmu kontroli, który pozwoli na dochowanie wszystkich, także niewymienionych w briefie, wymagań.

Strategia to działanie i ciągła zmiana – część 2. darmowego e-booka „Ogarnąć kosmos. O marketingu i strategii”

Strategia, absolutnie potrzebna każdej organizacji, w większości firm nie spełnia swojej roli. Sprowadza się ją zwykle do jednego z wielu ważnych dokumentów. Tymczasem w sytuacji ogromnej konkurencyjności i naddoboru przedsiębiorstwa powinny nie tylko posiadać strategię, ale również przyzwyczajać się do nowej rzeczywistości, gdzie strategia bez przerwy ewoluuje, zmienia się i dostosowuje do dynamicznych zmian rynkowych.

rzut-oka-user-experience-ngo
rzut-oka-user-experience-ngo
Autor: Dominika Bęben
Data dodania: 30.03.2015
Tematy
e-marketing
strategia marketingowa
user experience

Rzut oka na 1%. User experience w NGO

Czas rozliczeń podatkowych to gorący okres dla tych organizacji pozarządowych, które posiadają status organizacji pożytku publicznego. W jaki sposób zachęcić użytkowników do wsparcia? Specjalnie dla Was przygotowałam kilka przykładów.

conceptbox_glowne
conceptbox_glowne
Autor: Conceptbox
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
marketing społecznościowy
strategia marketingowa

Box pełen pomysłów

Coraz trudniej stworzyć dobrą strategię komunikacji. Z jednej strony nieustannie stajemy przed wyzwaniem polegającym na pogodzeniu jakości z ekspresowym wykonaniem. Z drugiej – efekty naszych wielogodzinnych analiz konsumenci podsumowują znudzonym westchnieniem „ale to już było”. Wychodzi więc na to, że uratować może nas tylko dobra inspiracja – dość skondensowana, żeby kupić nam trochę czasu, i wystarczająco ciekawa, żeby zainteresować klientów. Tylko gdzie jej szukać?

plus

Okrakiem na barykadzie Część 2. Kość niezgody

We wspólnym życiu klienta i agencji reklamowej prędzej czy później pojawia się ten temat: pieniądze. Z reguły nie obywa się bez wzajemnych ofiar – aby doszło do współpracy, jedni muszą zapłacić więcej, niż się spodziewali, albo drudzy muszą zainkasować mniej. Jeśli w trakcie współpracy pojawią się jakiekolwiek problemy czy konflikty, na 90% na wokandę powróci także kwestia finansowania projektu. Wbrew pozorom w osiągnięciu kompromisu obu stronom stoją na przeszkodzie nie tyle względy finansowe, co problemy komunikacyjne.

plus
zarzadzanieportfelem-marek
zarzadzanieportfelem-marek
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
strategia marketingowa
zarządzanie marką

Zarządzanie portfelem marek Część 4. Racjonalizacja portfela marek

Wszystko, o czym pisałem do tej pory, koncentrowało się na przygotowaniu, badaniu i budowaniu portfela marek. Portfel jednak, aby w swej „okazałości” spełniał strategiczne i operacyjne zadania, musi być zbudowany prawidłowo. Prawidłowo – czyli ekonomicznie, efektywnościowo i racjonalnie. Słowem kluczowym niniejszego tekstu jest „racjonalizacja”.

E-book „Od planu marketingowego do działania marketingowego”

Jednym z podstawowych, a zarazem najbardziej kluczowych zadań w pracy marketera jest przygotowanie planu marketingowego, który – właściwie zaprojektowany – pomaga budować silną i konkurencyjną organizację.

plus

Ekspansja SEO na rynki zagraniczne

Decyzja dotycząca uruchomienia obcojęzycznej wersji witryny bywa trudna. Jeśli stoisz aktualnie przed takim dylematem, to ten artykuł pomoże Ci w odpowiedzi na wiele pytań. Tekst prezentuje m.in. to, które czynniki analizować, by zdecydować, jakie wersje językowe uruchamiać, oraz zawiera najważniejsze wskazówki, które pomogą serwisowi zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwania.

okrakiem_na_barykadzie
okrakiem_na_barykadzie
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
branding
strategia marketingowa

Okrakiem na barykadzie Część 1. Prosto do celu

W mojej „karierze” (nie lubię tego słowa) zdarzyło mi się pracować zarówno w agencjach reklamowych, jak i po stronie klienta, bezpośrednio w działach marketingu. Dało mi to perspektywę do porównań, ponieważ w obu rodzajach miejsc pracuje się zupełnie inaczej. Teoretycznie marketing/branding jest jeden, niemniej w praktyce to dwa, niemal zupełnie różne, światy. Fundament tych różnic można łatwo odkryć już podczas pierwszego zetknięcia firmy klienta z agencją.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły