Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: zachowania konsumenckie

plus
Era treści hybrydowych
Era treści hybrydowych
Autor: Wiktor Orzeł
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
storytelling
wideomarketing
zachowania konsumenckie

Era treści hybrydowych

Poniedziałek. O tym, że masz iść do pracy, przypomina Ci dzwoniący rano budzik w Twoim smartfonie. Potem znowu wyciągasz telefon i sprawdzasz rozkład jazdy komunikacji miejskiej. W ciągu dnia przypomina Ci on o tym, że dzisiaj masz wizytę u dentysty, a za dwa dni musisz opłacić rachunki. Urządzenia mobilne stały się naszym drugim, bardzo pojemnym i inteligentnym mózgiem, przedłużeniem ręki. Drastyczna zmiana naszych codziennych nawyków ma istotny wpływ na cały rynek cyfrowy, który stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnego konsumenta. Jakie trendy i rozwiązania będą dominować na nim w najbliższym czasie i dlaczego content hybrydowy wysuwa się na pierwszy plan?

plus
Proces zakupowy dzisiejszego klienta
Proces zakupowy dzisiejszego klienta
Autorzy: Anna Gruszka  Rafał Janek 
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
obsługa klienta
omnichannel
zachowania konsumenckie

Proces zakupowy dzisiejszego klienta

Niecierpliwy, ale wciąż drobiazgowy. Dzisiejszy klient i jego proces zakupowy.

plus
Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
Autor: Krzysztof Murzyn
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-commerce
omnichannel
zachowania konsumenckie

Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż

Sklepy stacjonarne, mimo plotek o zagarnięciu całej sprzedaży przez internet, nie znikną. Dzieje się nawet odwrotnie – online’owi gracze otwierają showroomy i sklepy stacjonarne (Amazon, eBay). Sieci handlowe zmieniają się jednak nie tylko ze względu na potrzeby i oczekiwania konsumentów, ale też dzięki rozwojowi technologii. Najważniejszy wydaje się być jednak dobry plan na osiągnięcie spójności, zarówno tej pomiędzy różnymi formami kontaktu z klientem, jak i obsługi w odczuciu klienta.

plus

Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich

Badania wskazują, że około 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie w miejscu sprzedaży, a aż 66% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen*. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc go oczarować w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochał, zapamiętał i polecał nasz sklep i markę?

plus

Jak wykorzystać beacony w komunikacji omnichannel?

Co łączy Apple, Nordstrom, Walmart, Macy’s i Best Buy? To niekwestionowani liderzy w działaniach omnichannel. Nie jest przypadkiem, że wszystkie wymienione firmy wprowadzają w swych działaniach beacony. Sensory BLE to nadzieja na połączenie świata online’u i offline’u w smartfonie klienta. Ale od początku, wyobraź sobie, że...

plus
Omnichannel jako wyzwanie dla agencji reklamowych, czyli dlaczego komunikacja wielokanałowa jest istotna dla marketerów
Omnichannel jako wyzwanie dla agencji reklamowych, czyli dlaczego komunikacja wielokanałowa jest istotna dla marketerów
Autor: Arkadiusz Miegoń
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
omnichannel
zachowania konsumenckie

Omnichannel jako wyzwanie dla agencji reklamowych, czyli dlaczego komunikacja wielokanałowa jest istotna dla marketerów

Czy nam, marketerom się to podoba, czy też nie, żyjemy w czasach, w których konsumenci korzystają z wielu kanałów komunikacji. Co więcej, często zdarza się, że robią to jednocześnie – na przykład wykonując codzienne zadania na komputerze, w tej samej chwili sprawdzają coś na smartfonie. Jeśli więc jakaś marka nie jest obecna na różnych ekranach, w które spoglądają jej potencjalni klienci, po prostu traci ona szansę na dotarcie do nich.

plus

Internetowe formy badania zwyczajów zakupowych shopperów

O tym, że zwyczaje zakupowe wciąż się zmieniają, wie każdy specjalista związany ze sprzedażą i marketingiem. Przeobrażenia te są uzależnione od przemian rynkowych, społecznych i technologicznych. Ze względu na częste modyfikacje zwyczajów niezbędne jest bezustanne badanie ich postępu oraz dostosowywanie miejsc sprzedaży i oferty do odbiorców. W przypadku shopperów najważniejsze są właśnie te pierwsze – miejsca sprzedaży.

sciezka zakupowa czyli wiem w ktorym kierunku pojdziesz
sciezka zakupowa czyli wiem w ktorym kierunku pojdziesz
Autor: Marcin Powierza
Data dodania: 28.07.2015
Tematy
merchandising
retail
zachowania konsumenckie

Ścieżka zakupowa, czyli wiem, w którym kierunku pójdziesz

Looping jest to sztuka projektowania ścieżek zakupowych w przestrzeni handlowej, a mówiąc prościej – są to zasady, dzięki którym konsument może poruszać się po sklepie intuicyjnie. Trasy w poszczególnych sklepach są różne, jednak zawsze przyświeca im ten sam cel: poprowadzić klienta przez wnętrze tak, aby mógł on zapoznać się z jak największą liczbą produktów. Wachlarz technik i narzędzi, którymi dysponują poszczególne marki w wyznaczaniu trasy klienta, są bardzo rozbudowane i za każdym razem dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy.

plus
smartfonowa-droga-nabywcy
smartfonowa-droga-nabywcy
Autor: Jacek Kall
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
e-commerce
marketing mobilny
zachowania konsumenckie

Smart(fonowa) droga nabywcy

Penetracja smartfonów osiągnęła w Polsce poziom 50% (wg. TNS), a w przyszłym roku należy oczekiwać poziomu 70%. Już dziś, wśród polskich Milenialsów smartfon jest w ręku czterech na każdych pięciu konsumentów. Fenomenalne zmiany, jakie w naszym życiu dokonują się za sprawą rewolucji mobilnej musiały też odbić się na sposobie w jakim dokonujemy zakupów.

plus

5 metod na dotarcie do generacji Z

Urodzeni po 1995 r. sukcesywnie wkraczają w dorosłość, stając się konsumentami dóbr i usług. Wygląda na to, że bardzo świadomymi, szczególnie z punktu widzenia sklepów internetowych, w których środowisku poruszają się swobodnie już od dziecka. Nazywane często hedonistycznym i egoistycznym pokolenie Z staje się właśnie cenną grupą docelową, do której docierać chcą zarówno duże, jak i mniejsze marki, reprezentowane przez... pokolenia X i Y.

Jak reklamować swoje produkty w dobie showroomingu?

Ścieżka zakupowa statystycznego Polaka wydłuża się. Jeszcze parę lat temu szedł po prostu do sklepu, oglądał, przymierzał i kupował. Dziś e-Kowalski coraz bardziej świadomie decyduje o tym na co wyda pieniądze. Jak zatem w świecie okazji, zniżek, ogromnych możliwości wyboru skutecznie docierać do klientów i przekonywać ich do zakupów? Czy reklama jeszcze działa?

Kiedy reklama flirtuje z gamingiem…

W dzisiejszych czasach gracz komputerowy nie kojarzy się już wyłącznie z młodzieńcem odzianym w wyciągnięty sweter, spędzającym samotnie wieczory przed ekranem komputera. Współcześnie „geekiem” nie musi być gimnazjalista, ale człowiek prowadzący aktywny tryb życia, posiadający bujne życie towarzyskie i pełniący odpowiedzialną funkcję w dużej firmie. W oczach marketerów fan gier komputerowych jest przede wszystkim konsumentem.

jak-zaplanowac-sciezke-klienta-glowne
jak-zaplanowac-sciezke-klienta-glowne
Autor: Błażej Piotrowski
Data dodania: 16.03.2015
Tematy
e-commerce
zachowania konsumenckie

Jak zaplanować ścieżkę klienta?

Odpowiednio zaplanowana ścieżka klienta umożliwia precyzyjną diagnozę jego potrzeb. Dzięki temu, że wiemy, czego naprawdę szuka użytkownik strony, możemy dany produkt czy usługę przedstawić w najkorzystniejszym świetle.

Magia unikatu. Słów parę na temat edycji kolekcjonerskich

Splendor, blask i poczucie ekskluzywności – to czynniki, które sprawiają, że przedmioty nabierają w oczach konsumenta absolutnie wyjątkowego znaczenia. Z tego też powodu marki reprezentujące różne branże co jakiś czas decydują się na wprowadzenie edycji kolekcjonerskich czy wersji limitowanych swoich produktów. Bo czy klient w zwyczajny szary dzień nie zasługuje na odrobinę luksusu, zamkniętego w smukłej przezroczystej butelce?

innowacyjne-strategie-cenowe-glowne
innowacyjne-strategie-cenowe-glowne
Autor: Majka Lipiak
Data dodania: 09.03.2015
Tematy
zachowania konsumenckie
zarządzanie cenami

Innowacyjne strategie cenowe Część 3. Stała cena niezależna od nabywanej ilości

Nie istnieje branża, w której niemożliwe byłoby wprowadzenie innowacji. Co więcej, innowacja w branży uznawanej za tradycyjną, wręcz skostniałą, poprzez zmianę reguł gry, może być źródłem ponadprzeciętnego sukcesu.

Innowacyjne strategie cenowe Część 2. Pay What You Want

Strategia Pay What You Want to nauka empatii, elastyczności i dialogu. Dzięki niej na nowo pytamy o to, co tak naprawdę stanowi wartość dla klienta. Jednak nie w naszych oczach, lecz jego.

plus

Jak działa marketing automation i jak przygotować się do jego wdrożenia?

Marketing automation rozwija skrzydła nad Wisłą. Najwyższy czas poznać bliżej możliwości, które oferują systemy tej klasy, oraz zrozumieć, jak wygląda ich wdrożenie. Zwłaszcza że firmy mogą już wybierać także w polskich rozwiązaniach do automatyzacji.

plus
homosapiens
homosapiens
Autor: Dagmara Klekowska
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
zachowania konsumenckie

Homo sapiens na zakupach. Kiedy nasze decyzje zakupowe są racjonalne, a kiedy emocjonalne?

Profesjonalne konstruowanie reklam powinno być dalekie od żonglowania na oślep argumentami. Skuteczne komunikaty marketingowe to słowa i obrazy, za którymi kryją się bardzo precyzyjnie dobrane przesłanki racjonalne, przemawiające do wiedzy i rozumu konsumenta, oraz/lub emocjonalne – odwołujące się do jego uczuć i wyobraźni. Dlaczego niewskazana jest ułańska fantazja w trakcie kreatywnego procesu tworzenia reklamy? Odpowiedź poniżej.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły