Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Temat: zarządzanie marką

pb_logo_ogolne_rgb_duze_M
pb_logo_ogolne_rgb_duze_M
Autor: Redakcja
Data dodania: 02.12.2015
Tematy
zarządzanie marką

Premium Brand 2016 – XI edycja badania reputacji marki

Wystartowała XI edycja projektu Premium Brand, w ramach którego zostanie zbadana reputacja marek i firm obecnych na polskim rynku. Nabór do najbliższego badania potrwa do 10 lutego 2016 roku.

Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
Autor: Redakcja
Data dodania: 05.10.2015
Tematy
książki
zarządzanie marką

Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

Światowy bestseller z nową przedmową, nowymi rozdziałami i aktualizacją przykładów. Ponad 3,5 miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie.

Strategie budowania marki i produktu luksusowego

Stworzenie i wprowadzenie na rynek marki luksusowej wymaga opracowania i wdrożenia unikalnej strategii marketingowej. Większość składających się na nią działań zazwyczaj jest przeciwieństwem tych, które sukcesywnie praktykują firmy figurujące w innych sektorach rynku.

Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy?

W obliczu dużej konkurencji i nasycenia rynków przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie własnego wizerunku, ponieważ to praca włożona w jego wypracowanie i utrzymanie zapewnia im istnienie w świadomości klientów, pracowników i otoczenia biznesowego.

o-czym-pamietac-podczas-redesign-strony
o-czym-pamietac-podczas-redesign-strony
Autor: Dariusz Kobza
Data dodania: 02.04.2015
Tematy
usability
user experience
zarządzanie marką

O czym pamiętać podczas redesignu strony?

Dlaczego żywotność strony szacuje się na ok. 2-3 lata? Odpowiedzią jest moda. Konieczność redesignu pojawia się wtedy, gdy rozwiązania, którymi kierowałeś się na początku tworzenia strony, zaczynają się starzeć. Wszystko podlega trendom. Jest to naturalny proces, który musimy zaakceptować. Patrząc z perspektywy czasu, nawet najlepsze strony projektowane w latach 90. przez wykwalifikowanych ekspertów, wyglądają teraz mało atrakcyjnie. Redesign nie znaczy jednak, że musisz projektować wszystko od nowa. Zacznij od odpowiedzenia sobie na kilka pytań.

„70 sekund do własnej firmy” – darmowy e-book do pobrania

Poradnik „70 sekund do własnej firmy” stanowi już drugą odsłonę projektu, którego celem jest krzewienie dobrych praktyk marketingu w sektorze MŚP, stanowiących motor napędowy polskiej gospodarki.

plus
zarzadzanieportfelem-marek
zarzadzanieportfelem-marek
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
strategia marketingowa
zarządzanie marką

Zarządzanie portfelem marek Część 4. Racjonalizacja portfela marek

Wszystko, o czym pisałem do tej pory, koncentrowało się na przygotowaniu, badaniu i budowaniu portfela marek. Portfel jednak, aby w swej „okazałości” spełniał strategiczne i operacyjne zadania, musi być zbudowany prawidłowo. Prawidłowo – czyli ekonomicznie, efektywnościowo i racjonalnie. Słowem kluczowym niniejszego tekstu jest „racjonalizacja”.

budowa-wartosci-firmy-przez-wizerunek-prezesa_glowne
budowa-wartosci-firmy-przez-wizerunek-prezesa_glowne
Autor: Rafał Niczypor
Data dodania: 21.11.2014
Tematy
branding
zarządzanie marką

Budowa wartości firmy przez wizerunek prezesa

Co powinna zrobić firma, kiedy znajdzie się na zakręcie, jej wycena dołuje, a ona sama nie może wykrzesać już nic więcej z produktów, czy usług, które oferuje? Może zrobić dużo, ale powinna tylko jedno – wezwać na pomoc swojego prezesa.

plus
zarzadzanieportfelem-marek
zarzadzanieportfelem-marek
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
strategia marketingowa
zarządzanie marką

Zarządzanie portfelem marek Część 3. Analiza i budowanie struktury portfela marek

Wiemy już, jak portfel marek widzą menedżerowie odpowiedzialni za jego konstruowanie. Wiemy również, jak to, co zmontowali ci menedżerowie, odbierają klienci. Zdążyliśmy także zapoznać się ze specyfiką segmentacji, jakiej należy dokonać przed rozpoczęciem budowania portfela, oraz z tym, jak i jakimi narzędziami możemy przeprowadzić wstępny audyt. Co jednak dalej? Czy ta wiedza wystarcza, aby wziąć się do pracy nad porządkowaniem portfela i budowaniem jego prawidłowej struktury? Oczywiście, że nie. Jeszcze kilka kluczowych etapów przed nami. Jeżeli zatem chcemy, aby nasz portfel był zdrowy, posiadał optymalną liczbę marek i dawał maksymalne zyski – czytajmy dalej.

plus
zarzadzanieportfelem-marek
zarzadzanieportfelem-marek
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
zarządzanie marką

Zarządzanie portfelem marek Część 2. Kreowanie portfela marek

Po wprowadzeniu w poprzednim artykule chcę, abyśmy w temat weszli głębiej. Bo co z tego, że wiemy, iż portfelem trzeba zarządzać, skoro nie wiemy, jak to robić? Co z tego, że ludzie kupują nasze produkty, skoro nie wiemy, dlaczego to robią, i nie możemy tym sterować? I trzecia rzecz – co z tego, że mamy mnóstwo różnych produktów w portfelu, skoro nie wiemy, czy się je w ogóle opłaca tam trzymać? Zaczniemy od każdemu dobrze znanej segmentacji, bez której nie ma mowy o zarządzaniu. A już o zarządzaniu portfelem w szczególności. Na bok więc myśli typu: „Boże, przecież ja wiem wszystko o segmentacji”, i do dzieła. Serio. To ważne.

plus
tworzenie-marki-doskonalej
tworzenie-marki-doskonalej
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
zarządzanie marką

Tworzenie marki doskonałej Część 10. Poza szablonami

Gdyby źródeł sukcesu marek upatrywać w tym, co posiadają, musielibyśmy uznać, że ich pozycja na rynku jest kwestią przypadku. Większość firm używa tych samych narzędzi i kanałów dotarcia, zatrudnia podobnych ludzi na identycznych stanowiskach, kieruje do konsumentów podobne oferty co konkurencja. Coś jednak powoduje, że ostatecznie pewne marki są uwielbiane, a inne przechodzą niezauważone. Co jest tym tajemniczym składnikiem, który zapewnia markom trwałą przewagę nad konkurencją?

plus

Tożsamość marki a sklep internetowy

W poprzednim numerze „Marketera+” pisałam o tym, jak należy sprawnie komunikować markę, by uniknąć rozgoryczenia naszych klientów. Wspomniałam wówczas o komponentach, które mają wpływ na tożsamość marki, takich jak opakowanie, wzory pism, pieczątki, logotyp czy materiały promocyjne – reklamy, foldery, ulotki, plakaty itp. Mocny akcent położyłam również na wszystkie pozawizualne aspekty, począwszy od obsługi sprzedażowej, sposobu odbierania telefonów, standardu współpracy z klientami, a na serwisie posprzedażowym skończywszy. Celowo wówczas pominęłam aspekt dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce. Poniższy artykuł jest kontynuacją moich wywodów z poprzedniego numeru pisma, do których chciałabym się odnieść i opisać sposób budowania tożsamości marki w sklepie internetowym.

Personal branding od podstaw Część 1. Czym jest personal branding?

Marka to Ty. Jest nią każdy z nas. Nie ma złej czy dobrej marki. Może być marka słaba i silna. Taka, która wywiera wpływ na innych, inspiruje, motywuje, i taka, którą wszyscy omijają szerokim łukiem. Czym jest zatem marka osobista?

Druga młodość Unitry, nowe życie Zelmera, czyli reaktywacja znanych marek Część 2.

Jakość, pewność, niezawodność – to z powodu tych cech konsumenci tak chętnie sięgają dziś po sprzęt reaktywowanych marek. Dobrze pamiętają czasy, gdy jednego miksera używali bezawaryjnie przez kilkanaście długich lat. Jednak czy za wierność, lojalność i przywiązanie otrzymają w zamian dokładnie to, czego oczekują?

Druga młodość Unitry, nowe życie Zelmera, czyli reaktywacja znanych marek Część 1.

Ostatnio coraz większą popularnością cieszy się reaktywacja marek znanych z czasów PRL-u. Któż z nas nie miał w domu miksera marki Zelmer, pralki firmy Frania czy kultowego już sprzętu audio sygnowanego nazwą Unitra? Za kierownicą Rometa i z Relaksami na nogach odbędziemy sentymentalną podróż w czasie.

Źródła tożsamości marki

Zagadnienia związane z tożsamością marki mają kluczowe znaczenie dla powodzenia biznesu. W oparciu o tożsamość marki firmy budują pożądany wizerunek, który wpływa na decyzje konsumentów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to robić, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Tożsamość marki – pomiędzy szczerością a kurtuazją

O tożsamości marki pisało już wielu uczonych tego świata. Czy można dodać coś innowacyjnego w tej kwestii?

plus

Pochodzenie w tożsamości marki

Każda rzecz czy usługa, która nie ma tożsamości, jest zwykłym, niczym niewyróżniającym się produktem. Produkt staje się marką, kiedy nadamy mu tożsamość. Jeszcze kilka lat temu na rynku mieliśmy mnóstwo produktów i kilka marek. Obecnie sytuacja się odwróciła i produktów jest kilka, a rynek jest zalany markami. Mogłoby się wydawać, że klient może czuć się zagubiony w takim natłoku marek, ale jest dokładnie odwrotnie – on, posługując się markami, ułatwia sobie życie.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły