Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Marketing ROI i controlling marketingowy

Szkolenia
Data wydarzenia: 30.01.2017 - 31.01.2017
Miasto: Warszawa
Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM
Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu warsztatowych metod pracy.  Mini wykłady są tylko wstępem do indywidualnego i grupowego rozwiązywania konkretnych problemów (case study). Dyskusje prowadzić mają do wzajemnej wymiany wiedzy i doświadczeń oraz do refleksji nad tym, co zmienić w firmie, aby udowadniając, że marketing przynosi konkretne efekty, budować pozycję marketingu i swoją w firmie.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów controllingu, odpowiedzialnych za ocenę wyników marketingu

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji

Program/zakres szkolenia

Korzyści

  • Poznanie metod i narzędzi controllingowych w obszarze marketingu.
  • Efektywne zarządzanie projektami marketingowymi przy ograniczonym budżecie
  • Przygotowaniu budżetów planów marketingowych i kontrola ich realizacji.
  • Zastosowanie controllingu marketingowego jako narzędzia osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku.
  • Poznanie podstawowych wskaźników skuteczności przyjętych strategii marketingowych.
  • Wypracowanie metod tworzenia planów sprzedażowych jako podstawy do działań marketingowych w firmie.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • pracowników działu marketingu i sprzedaży,
  • menedżerów marketingu i sprzedaży,
  • analityków marketingowych,
  • dyrektorów marketingu i sprzedaży,
  • kontrolerów finansowych,
  • specjalistów controllingu marketingowego i finansowego.

Moduł 1. Poziomy pomiaru efektów marketingu

  • Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
  • Kaskada efektów – potencjał rynkowy – wyniki rynkowe – wyniki finansowe
  • Efekty dotyczące potencjału rynkowego
  • Efekty finansowe
  • Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów

Moduł 2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych

  • Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
  • Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
  • Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
  • Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski

Moduł 3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?

1. Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?

  • Świadomość i wizerunek marki
  • Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
  • Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
  • Lojalność klientów
  • Dostępność i pozycja produktów w sklepie

2. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?

  • Analiza sprzedaży i udziałów rynku
  • Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
  • Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
  • Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)

3. Wskaźniki efektów finansowych

  • Koszty i efekty marketingowe
  • Rentowność sprzedaży
  • Rachunek rentowności klienta
  • Metoda progu rentowności
  • Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
  • Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

Moduł 4. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

  • Ustalenie kosztów stałych i zmiennych
  • Rozliczanie i kontrola planu
  • Ustalenie ROI działań marketingowych
  • Korekta działań marketingowych

Moduł 5. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?

1. Controlling wartości klienta

  • Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
  • Wartość dochodu z rekomendacji i informacji

2. Controlling wartości marki

3. Marketingowa karta wyników

4. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)

  • Audyt strategii
  • Audyt procesów planowania marketingowego

5. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie

Cena szkolenia obejmuje:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 30 od daty zakończenia szkolenia,
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu,
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.

Koszty/promocje:

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).

Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Strona ze szczegółami wydarzenia - Kliknij i zobacz

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły