Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Szkolenia

17-07-2017 - 18-07-2017

Marketing ROI i strategie marketingowe

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Akademia Marketingu Atrium

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu warsztatowych metod pracy.  Mini wykłady są tylko wstępem do indywidualnego i grupowego rozwiązywania konkretnych problemów (case study). Dyskusje prowadzić mają do wzajemnej wymiany wiedzy i doświadczeń oraz do refleksji nad tym, co zmienić w firmie, aby udowadniając, że marketing przynosi konkretne efekty, budować pozycję marketingu i swoją w firmie.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów controllingu, odpowiedzialnych za ocenę wyników marketingu

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji

Program/zakres szkolenia

Korzyści

  • Poznanie metod i narzędzi controllingowych w obszarze marketingu.
  • Efektywne zarządzanie projektami marketingowymi przy ograniczonym budżecie
  • Przygotowaniu budżetów planów marketingowych i kontrola ich realizacji.
  • Zastosowanie controllingu marketingowego jako narzędzia osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku.
  • Poznanie podstawowych wskaźników skuteczności przyjętych strategii marketingowych.
  • Wypracowanie metod tworzenia planów sprzedażowych jako podstawy do działań marketingowych w firmie.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • pracowników działu marketingu i sprzedaży,
  • menedżerów marketingu i sprzedaży,
  • analityków marketingowych,
  • dyrektorów marketingu i sprzedaży,
  • kontrolerów finansowych,
  • specjalistów controllingu marketingowego i finansowego.

Moduł 1. Poziomy pomiaru efektów marketingu

  • Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
  • Kaskada efektów – potencjał rynkowy – wyniki rynkowe – wyniki finansowe
  • Efekty dotyczące potencjału rynkowego
  • Efekty finansowe
  • Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów

Moduł 2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych

  • Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
  • Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
  • Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
  • Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski

Moduł 3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?

1. Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?

  • Świadomość i wizerunek marki
  • Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
  • Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
  • Lojalność klientów
  • Dostępność i pozycja produktów w sklepie

2. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?

  • Analiza sprzedaży i udziałów rynku
  • Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
  • Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
  • Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)

3. Wskaźniki efektów finansowych

  • Koszty i efekty marketingowe
  • Rentowność sprzedaży
  • Rachunek rentowności klienta
  • Metoda progu rentowności
  • Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
  • Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

Moduł 4. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

  • Ustalenie kosztów stałych i zmiennych
  • Rozliczanie i kontrola planu
  • Ustalenie ROI działań marketingowych
  • Korekta działań marketingowych

Moduł 5. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?

1. Controlling wartości klienta

  • Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
  • Wartość dochodu z rekomendacji i informacji

2. Controlling wartości marki

3. Marketingowa karta wyników

4. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)

  • Audyt strategii
  • Audyt procesów planowania marketingowego

5. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie

Cena szkolenia obejmuje:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 30 od daty zakończenia szkolenia,
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu,
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.

Koszty/promocje:

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).

Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.