Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Planowanie i strategie marketingowe

Szkolenia
Data wydarzenia: 06.02.2017 - 07.02.2017
Miasto: Warszawa
Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM
Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu.
  • Menedżerów produktów i marek.
  • Specjalistów z działów marketingu.
  • Specjalistów z działów planowania i controllingu.

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności stosowania różnych metod analizy marketingowej.
  • Umiejętność wypracowywania skutecznych strategii marketingowych.
  • Umiejętności wypracowania praktycznego planu działań marketingowych.

Program szkolenia: Planowanie i strategie marketingowe – analiza rynku, wdrożenie i kontrola planu.

Moduł 1. Analiza sytuacji wyjściowej – gdzie jesteśmy i dokąd możemy pójść?

1. Analiza zasobów – czym dysponujemy?

  • Model biznesu – jak generujemy przychody?
  • Audyt procesu planowania marketingowego – czy nie popełniamy błędów?
  • Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja).
  • Analiza portfela klientów.

2. Analiza rynku funkcjonowania

  • Określenie rynku – czy dobrze definiujemy swój rynek?
  • Stworzenie mapy rynku – jak rynek jest zbudowany?
  • Analiza klientów – jak klienci podejmują decyzje o zakupie i czym różnią się między sobą?
  • Analiza konkurencji (charakter, natężenie).
  • Analiza konkurentów i ich strategii.

3. Analiza warunków działania – co stało się, co dzieje się i co stanie się w przyszłości?

  • Prawo i polityka.
  • Kultura i natura.
  • Technologia.
  • Demografia.
  • Makroekonomia.

4. Diagnoza i prognoza – jakie są nasze możliwości?

  • SWOT
  • Scenariusze rozwoju sytuacji – co jest najbardziej prawdopodobne?

Moduł 2. Wyznaczanie celów – dokąd chcemy i możemy dojść?

1. SMART-ne formułowania celów marketingowych – jaki jest cel naszej przyszłej wędrówki?
2. Cele w zakresie potencjału rynkowego – co chcemy zmienić w umysłach klientów?
3. Cele rynkowe – jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
4. Cele finansowe – Jak nasze działania marketingowe wpłyną na wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli?

Moduł 3. Tworzenie i wybór strategii marketingowej – jaką drogę wybieramy, aby dojść do celu?

1. Określenie pola rynkowego – co oferujemy/możemy oferować i komu?
2. Segmentacja – wybór rynku docelowego – pozycjonowanie – do kogo się zwracamy z naszą ofertą i dlaczego ma wybrać nas a nie konkurentów?
3. Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych – iść na konfrontację czy współpracować?
4. Kryteria wyboru najlepszej strategii – która droga jest najlepsza?

5. Best practices – strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych

  • Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji.
  • Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych.
  • Case studies skutecznych i ciekawych strategii marketingowych w Polsce i na świecie – interpretacja i analiza czynników sukcesu.

Moduł 4. Planowanie działań marketingowych – co konkretnie robić, aby podążając wybraną drogą dojść do wybranego celu?

1. Kształtowanie wartości dla klienta – co robimy z ofertą produktową?
2. Kształtowanie cen – jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
3. Kształtowanie dostępności produktów – jak dostarczymy produkt naszym klientom?
4. Kształtowanie komunikacji marketingowej – jakich narzędzi użyjemy, aby poinformować i przekonać klientów do zakupu?
5. Sporządzanie budżetu i harmonogramu – ile mamy pieniędzy na realizację zadań i kto i kiedy będzie realizował plan?

Moduł 5. Wdrożenie i kontrola planu – dobry plan to dopiero początek sukcesu

1. Bariery skuteczności planowania marketingowego – co może nam przeszkodzić w realizacji naszych zamiarów?
2. Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców – jak pozyskać sojuszników?
3. Kontrola wykonywania i wykonania planu

  • Kontrola bieżąca – czy robimy rzeczy właściwie?
  • Kontrola strategiczna – czy robimy właściwe rzeczy?

Cena szkolenia obejmuje:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 od zakończenia szkolenia,
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu,
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.

Koszty/promocje:

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący

Tomasz Żyminkowski – ekspert w zakresie marketingu zajmujący się od 20 lat szkoleniami i doradztwem. Przez wiele lat jako dyrektor ds. badań marketingowych w WBK SA zajmował się projektami badań klientów. Tworzył też system planowania marketingowego oraz prowadził projekt szkoleniowy Train the trainer. Pracował też w agencjach reklamowych w dziale strategii. Praktyk, który od 20 lat jest jednocześnie wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, wcześniej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Realizował wiele projektów doradczych i szkoleniowych dla kilkudziesięciu przedsiębiorstw. Jest autorem nowatorskiego programu i kierownikiem merytorycznym Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Klienta. Jest autorem i współautorem 5 książek m.in. “Marketing w działalności gospodarczej”, “Kształtowanie wizerunku banku”, “Marketing” oraz kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z pomiarem efektywności i skuteczności marketingu, controllingiem marketingowym, zarządzaniem wartością klienta, zarządzaniem skargami klientów oraz innowacjami. Prowadzi również praktyczne warsztaty z zarządzania marką i produktem.

Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem mail: szkolenia@szkoleniaatrium.pl lub numerem telefonu: 607 710 797.

Strona ze szczegółami wydarzenia - Kliknij i zobacz

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły