Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Jak tworzyć przekaz do klienta? Skuteczna komunikacja i promocja marki

Kup Teraz!

Szkolenia

19-06-2017 - 20-06-2017

Planowanie i strategie marketingowe

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu.
  • Menedżerów produktów i marek.
  • Specjalistów z działów marketingu.
  • Specjalistów z działów planowania i controllingu.

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności stosowania różnych metod analizy marketingowej.
  • Umiejętność wypracowywania skutecznych strategii marketingowych.
  • Umiejętności wypracowania praktycznego planu działań marketingowych.

Program szkolenia: Planowanie i strategie marketingowe – analiza rynku, wdrożenie i kontrola planu.

Moduł 1. Analiza sytuacji wyjściowej – gdzie jesteśmy i dokąd możemy pójść?

1. Analiza zasobów – czym dysponujemy?

  • Model biznesu – jak generujemy przychody?
  • Audyt procesu planowania marketingowego – czy nie popełniamy błędów?
  • Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja).
  • Analiza portfela klientów.

2. Analiza rynku funkcjonowania

  • Określenie rynku – czy dobrze definiujemy swój rynek?
  • Stworzenie mapy rynku – jak rynek jest zbudowany?
  • Analiza klientów – jak klienci podejmują decyzje o zakupie i czym różnią się między sobą?
  • Analiza konkurencji (charakter, natężenie).
  • Analiza konkurentów i ich strategii.

3. Analiza warunków działania – co stało się, co dzieje się i co stanie się w przyszłości?

  • Prawo i polityka.
  • Kultura i natura.
  • Technologia.
  • Demografia.
  • Makroekonomia.

4. Diagnoza i prognoza – jakie są nasze możliwości?

  • SWOT
  • Scenariusze rozwoju sytuacji – co jest najbardziej prawdopodobne?

Moduł 2. Wyznaczanie celów – dokąd chcemy i możemy dojść?

1. SMART-ne formułowania celów marketingowych – jaki jest cel naszej przyszłej wędrówki?
2. Cele w zakresie potencjału rynkowego – co chcemy zmienić w umysłach klientów?
3. Cele rynkowe – jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
4. Cele finansowe – Jak nasze działania marketingowe wpłyną na wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli?

Moduł 3. Tworzenie i wybór strategii marketingowej – jaką drogę wybieramy, aby dojść do celu?

1. Określenie pola rynkowego – co oferujemy/możemy oferować i komu?
2. Segmentacja – wybór rynku docelowego – pozycjonowanie – do kogo się zwracamy z naszą ofertą i dlaczego ma wybrać nas a nie konkurentów?
3. Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych – iść na konfrontację czy współpracować?
4. Kryteria wyboru najlepszej strategii – która droga jest najlepsza?

5. Best practices – strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych

  • Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji.
  • Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych.
  • Case studies skutecznych i ciekawych strategii marketingowych w Polsce i na świecie – interpretacja i analiza czynników sukcesu.

Moduł 4. Planowanie działań marketingowych – co konkretnie robić, aby podążając wybraną drogą dojść do wybranego celu?

1. Kształtowanie wartości dla klienta – co robimy z ofertą produktową?
2. Kształtowanie cen – jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
3. Kształtowanie dostępności produktów – jak dostarczymy produkt naszym klientom?
4. Kształtowanie komunikacji marketingowej – jakich narzędzi użyjemy, aby poinformować i przekonać klientów do zakupu?
5. Sporządzanie budżetu i harmonogramu – ile mamy pieniędzy na realizację zadań i kto i kiedy będzie realizował plan?

Moduł 5. Wdrożenie i kontrola planu – dobry plan to dopiero początek sukcesu

1. Bariery skuteczności planowania marketingowego – co może nam przeszkodzić w realizacji naszych zamiarów?
2. Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców – jak pozyskać sojuszników?
3. Kontrola wykonywania i wykonania planu

  • Kontrola bieżąca – czy robimy rzeczy właściwie?
  • Kontrola strategiczna – czy robimy właściwe rzeczy?

Cena szkolenia obejmuje:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 od zakończenia szkolenia,
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu,
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.

Koszty/promocje:

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący

Tomasz Żyminkowski – ekspert w zakresie marketingu zajmujący się od 20 lat szkoleniami i doradztwem. Przez wiele lat jako dyrektor ds. badań marketingowych w WBK SA zajmował się projektami badań klientów. Tworzył też system planowania marketingowego oraz prowadził projekt szkoleniowy Train the trainer. Pracował też w agencjach reklamowych w dziale strategii. Praktyk, który od 20 lat jest jednocześnie wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, wcześniej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Realizował wiele projektów doradczych i szkoleniowych dla kilkudziesięciu przedsiębiorstw. Jest autorem nowatorskiego programu i kierownikiem merytorycznym Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Klienta. Jest autorem i współautorem 5 książek m.in. “Marketing w działalności gospodarczej”, “Kształtowanie wizerunku banku”, “Marketing” oraz kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z pomiarem efektywności i skuteczności marketingu, controllingiem marketingowym, zarządzaniem wartością klienta, zarządzaniem skargami klientów oraz innowacjami. Prowadzi również praktyczne warsztaty z zarządzania marką i produktem.

Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem mail: szkolenia@szkoleniaatrium.pl lub numerem telefonu: 607 710 797.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.