Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Szkolenia

22-06-2017 - 23-06-2017

Podstawy nowoczesnego marketingu

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Akademia Marketingu Atrium

Szkolenie przeznaczone dla:

  • osób, które rozpoczynają pracę w działach marketingu i pragną poznać w praktyce podstawowe narzędzia pracy marketerów
  • dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o marketingu
  • specjalistów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne działania marketingowe
  • koordynatorów i specjalistów, którzy będą zarządzać produktem lub marką
  • osób, które pracują w działach marketingu i chciałyby pogłębić, uaktualnić i usystematyzować swoją wiedzę marketingową

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zrozumienie roli marketingu w firmie w zależności od sektora I branży (B2B, B2C, FMCG, usługi i in.)
  • umiejętność wykorzystania  segmentacji i profilowania klientów
  • praktycznego planowania działań marketingowych, wyboru strategii marketingowych
  • zdobycie umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej B2B i B2C
  • poznanie zasad i elementów marketingu mix
  • umiejętność szacowania zwrotu z inwestycji w marketingu

Program szkolenia: Podstawy nowoczesnego marketingu

1. Otoczenie marketingowe firmy

  • Mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku
  • Makrootoczenie i jego elementy

2. Zachowania nabywców – zrozumienie motywów działania i sposobu podejmowania decyzji 

  • Modele zachowań nabywców
  • Czynniki wpływające na zachowania nabywców
  • Proces decyzyjny nabywcy

3. Komunikacja marketingowa w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Komunikacja marketingowa tradycyjna i w internecie
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

4. Segmentacja, pozycjonowanie i targetowanie oferty

  • Ocena potencjału na tle konkurencji w praktyce
  • Segmentacja klientów
  • Ocena potencjału rynkowego segmentów B2C i B2B
  • Pozycjonowanie produktu

5. Plany marketingowe w praktyce

  • Podstawy tworzenia planów marketingowych
  • Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
  • Analiza SWOT
  • Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
  • Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych
  • Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań

6. Tworzenie strategii marketingowej, rodzaje strategii marketingowych

  • Segmentacja rynku
  • Wybór rynku docelowego
  • Pozycjonowanie wybranego produktu na rynku
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej

7. Taktyka różnych działań marketingowych – adresowanie działań do konkretnych grup klientów

  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
  • Zarządzanie ceną
  • Działania dystrybucyjne, wsparcie sprzedaży

8. Marketing-mix

  • Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
  • Strategie cenowe
  • Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji

9. Podstawowe metody analizy i oceny rynkowej sytuacji przedsiębiorstwa.

Trener

Tomasz Żyminkowski – kspert w zakresie marketingu zajmujący się od 20 lat szkoleniami i doradztwem. Przez wiele lat jako dyrektor ds. badań marketingowych w WBK SA zajmował się projektami badań klientów. Tworzył też system planowania marketingowego oraz prowadził projekt szkoleniowy Train the trainer. Pracował też w agencjach reklamowych w dziale strategii. Praktyk, który dd 20 lat był jednocześnie wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, wcześniej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Obecnie wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Realizował wiele projektów doradczych i szkoleniowych dla kilkudziesięciu przedsiębiorstw. Jest autorem nowatorskiego programu i kierownikiem merytorycznym Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Klienta. Jest autorem i współautorem 5 książek m.in. “Marketing w działalności gospodarczej”, “Kształtowanie wizerunku banku”, “Marketing” oraz kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z pomiarem efektywności i skuteczności marketingu, controllingiem marketingowym, zarządzaniem wartością klienta, zarządzaniem skargami klientów oraz innowacjami. Prowadzi również praktyczne warsztaty z zarządzania marką i produktem.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.