Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Szkolenia

12-10-2017 - 13-10-2017

Prawo w marketingu i reklamie

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: Atrium Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Akademia Marketingu Atrium

W tle wszelkich działań marketingowych jest potrzeba zapewnienia ich zgodności z prawem. Prawo wyznacza więc określone granice dla analizowanych i planowanych działań marketingowych, akceptując jedne rozwiązania, obarczając ryzykiem drugie, zakazując trzecich. Na rynku coraz bardziej świadomych konsumentów, coraz aktywniej działających organów państwa, a także uważnie obserwującej otoczenie konkurencji, wiedza o granicach prawnych marketingu jest coraz bardziej istotna. Naruszenie cienkiej granicy wiąże się z ryzykiem poniesienia istotnych strat majątkowych w postaci konieczności opłacenia kar nakładanych przez UOKiK lub odszkodowań płatnych na rzecz poszkodowanego konkurenta. Wiedza może zabezpieczyć przed tym ryzykiem.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Dyrektorów zarządzających i członków zarządu
  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Pracowników działów prawnych odpowiedzialnych za nadzór nad działaniami marketingowymi firmy

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • umiejętność tworzenia komunikatu reklamowego nie obarczonego ryzykiem prawnym
  • znajomość zagrożeń prawnych związanych z prowadzeniem marketingu
  • umiejętne konstruowanie mechanizmów promocji
  • znajomość reguł rządzących wykorzystywaniem cudzych utworów w praktyce działań marketingowych
Program szkolenia

1. Moduł 1 – Tworzenie komunikatu reklamowego – granice prawne

  • reklama porównawcza
  • kiedy reklama jest uznawana za porównawczą
  • warunki zgodności reklamy porównawczej z prawem
  • kazusy przypadków
  • reklama wprowadzająca w błąd
  • kiedy uznaje się, że odbiorca został wprowadzony w błąd
  • elementy, które każda reklama musi zawierać
  • czy reklama stanowi ofertę handlową w ujęciu prawnym
  • kazusy przypadków
  • reklama odwołująca się do emocji
  • które emocje w reklamie są dozwolone, a które nie
  • kazusy przypadków
  • reklama kierowana do dzieci
  • teoria i praktyka stosowania przepisów dot. reklam kierowanych do dzieci;
  • kazusy przypadków

2. Moduł 2 – Środki ochrony prawnej przed nieuczciwymi praktykami konkurentów lub osób trzecich

  • kiedy dochodzi do naruszenia praw przedsiębiorstwa?
  • narzędzia prawne w walce z konkurentem, który naruszył Nasze prawa działaniami marketingowymi
  • czego można się zasadnie domagać od konkurenta lub osoby trzeciej na wypadek naruszenia
  • kazusy przypadków

3. Moduł 3 – Zasady korzystania z utworów autorskich w marketingu

  • prawo autorskie w marketingu – ryzyka i możliwości
  • dozwolony użytek, licencje, prawo cytatu – kiedy można korzystać z cudzych utworów we własnej działalności marketingowej i na jakich zasadach
  • banki zdjęć i banki muzyki, jako powszechna choć niebezpieczna praktyka w marketingu
  • działania marketingowe za pośrednictwem portalu Facebook, w tym przez pryzmat aktualnych regulaminów portalu.

Panel dyskusyjny – pytania od uczestników szkolenia
4.  Moduł 4 – Prowadzenie działań marketingowych zgodnie z prawem konkurencji i konsumentów

  • charakter prawny akcji promocyjnych
  • akcja promocyjna – umowa, przyrzeczenie publiczne, a może trzecia opcja
  • komisje konkursowe
  • procedury reklamacyjne
  • okres przedawnienia roszczeń
  • relacja klient-agencja, kto ponosi za co odpowiedzialność
  • jakie programy typu B2B mogą zostać uznane za zmowę przez UOKiK:
  • program lojalnościowy B2B a zmowa o charakterze wertykalnym
  • zapisy i konstrukcje programów, które są obarczone ryzykiem
  • szczególne wyłączenia od zakazów zawierania porozumień wertykalnych w działalności marketingowej
  • co powinien bezwzględnie zawierać regulamin promocji skierowanej do konsumentów, a czego zawierać nigdy nie powinien
  • minimum każdego regulaminu promocji
  • klauzule niedozwolone w regulaminach
  • co się dzieje, gdy regulamin promocji jakiejś kwestii nie reguluje
  • jakie roszczenia może mieć konsument akcji promocyjnej, jak rozpatrywać reklamacje
  • zagrożenia związane z naruszeniem reguł prawa konkurencji lub prawa konsumentów w marketingu

5. Moduł 5 – Prawne uwarunkowania marketingu elektronicznego

  • niezamówiona informacja handlowa („spam”) – kiedy e-mail marketing jest dopuszczalny, jakie sankcje grożą za naruszenie przepisów
  • śledzenie użytkowników serwisu z wykorzystaniem „ciasteczek”
  • uzyskiwanie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb marketingowych.

Panel dyskusyjny – pytania od uczestników szkolenia

Cena szkolenia:

1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący:

Dr Zbigniew Okoń
Doktor nauk prawnych, radca prawny, partner w kancelarii Maruta Wachta sp.j. Specjalista w zakresie prawa reklamy, własności intelektualnej i prawa komputerowego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe obejmujące między innymi obsługę prawną największych polskich przedsięwzięć w zakresie marketingu lojalnościowego, loterii promocyjnych i audioteksowych czy marketingu produktów objętych ograniczeniami reklamy. Współpracuje z Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej WPAiE Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutem Allerhanda.
Autor i współautor blisko 50 prac naukowych, w tym takich prac jak „Prawo Internetu” (LexisNexis, Warszawa 2004, 2007), „Prawo reklamy” (LexisNexis, Warszawa 2007), „IT Law in Poland” (Verlag Medien und Recht, Wiedeń 2009), „Cyberlaw – Poland” (Wolters Kluwer, Alphen aan den Rijn 2011), oraz komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Wolters Kluwer, Warszawa 2014). Wykładowca na uczelniach państwowych i prywatnych.
W rankingu kancelarii prawnych dziennika Rzeczpospolita za 2016 jest prawnikiem rekomendowanym w kategorii Prawo własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawo autorskie.

Mateusz Franke
Radca prawny, senior associate w kancelarii Maruta Wachta sp.j., absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Szkoły Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzonej we współpracy z Johannes Gutenberg-Universität w Moguncji oraz Ruprecht-Karls-Universität w Heidelbergu. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się i praktykuje w zakresie prawa reklamy i promocji, prawa własności intelektualnej oraz ochrony danych osobowych. Na co dzień doradza działom marketingu i agencjom reklamowym m.in. w zakresie organizacji akcji promocyjnych, gier losowych, ochrony danych osobowych w działalności marketingowej czy podatkowych aspektów działalności reklamowej i promocyjnej.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.