Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Szkolenia

24-05-2017 - 31-05-2017

Profesjonalne negocjacje handlowe

Miasto: Warszawa, Poznań

Organizator: Grupa Szkoleniowa SOLBERG

Miejsce: różne lokalizacje

Szkolenie to pozwoli na zapoznanie się z strategiami i technikami negocjacyjnymi oraz na poznanie własnych zasobów i predyspozycji w tym zakresie. Nasze warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na podniesieniu kompetencji w obszarze prowadzenia skutecznych negocjacji oraz wzmocnieniu umiejętności budowania pozytywnych i długofalowych relacji zawodowych.

KORZYŚCI:

  • Dzięki odpowiedniemu doborowi strategii i zastosowaniu technik negocjacyjnych firma podniesie
    wartość zawieranych kontraktów oraz zwiększy marże handlowe.
  • Uczestnicy szkolenia będą potrafili sterować procesem negocjacji, tak aby realizować cele handlowe
    (finansowe i pozafinansowe), jeszcze skuteczniej niż dotychczas, z jednoczesnym budowaniem
    mocnych i długotrwałych relacji z klientami.
  • Każdy z uczestników szkolenia będzie umiał dobrać odpowiednią strategie negocjacyjną do specyfiki
    klienta i prowadzonych negocjacji oraz precyzyjnie określi swoje cele negocjacyjne, które mają
    kluczowy wpływ na efektywność finansową kontraktów.
  • Przy pomocy autotestu każdy będzie mógł zweryfikować swoje umiejętności negocjacyjne, nawyki
    oraz stosowane strategie.
  • Uczestnicy nauczą się praktycznego stosowania prostego i skutecznego modelu przygotowania do
    negocjacji, opartego na autorskiej metodzie trenera szkolenia.
  • Będą także wiedzieć, jaki styl przekonywania (argumentowania) zastosować w odniesieniu do
    konkretnego typu partnera negocjacyjnego.
  • Nauczą się dostosowywać swój sposób komunikacji i perswazji tak, aby stanowisko było postrzegane
    przez drugą stronę jako najbardziej wiarygodne i satysfakcjonujące.
  • Poznają techniki badania celów i oczekiwań partnerów negocjacyjnych oraz wypracują własne
    argumenty, które będą uzasadniały ich punkt widzenia.
  • Poznają typologię negocjatorów, wykorzystywaną przez najskuteczniejszych negocjatorów.
  • Będą potrafił świadomie korzystać z nieuświadamianych zazwyczaj aspektów komunikacji w
    negocjacjach uzyskując efekt emocjonalny drugiej strony.
  • Jednocześnie poznają najczęściej stosowane sztuczki negocjacyjne swoich klientów i będą potrafił się
    przed nimi obronić, co wpłynie na wartość zawieranych kontraktów.
  • Poznają podstawowe i częściowo zaawansowane techniki negocjacyjne, a w trakcie gier
    symulacyjnych nauczą się nimi posługiwać, jednocześnie radząc sobie z standardowymi
    „zagrywkami’ negocjatorów lub klientów.
  • Będą także potrafili rozpoznać, czy ich partnerzy właśnie jednej z nich nie chcą na nich wypróbować.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję sprawdzić w praktyce, czy potrafią takie techniki zastosować
    na w grze negocjacyjnej.
  • Dzięki interaktywnej formule dwóch gier negocjacyjnych, będą mogli praktycznie zastosować
    poznane techniki negocjacyjne.

GRUPA DOCELOWA

Uczestnicy:

Szkolenie polecane jest osobom, które w codziennej pracy negocjują z klientami, chcą rozszerzyć wachlarz swoich kompetencji i poznać tajniki profesjonalnych negocjatorów; menadżerom, kierownikom właścicielom przedsiębiorstw, pracownikom działu sprzedaży, key account managerom, product managerom oraz osobom pracownikom odpowiadającym za tworzenie wizerunku i budowanie długotrwałych relacji.

METODOLOGIA
Czas trwania:
2 dni -16 h

Cena szkolenia zawiera:

  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • obiad + przerwy kawowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Metodologia prowadzenia szkolenia:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe.
Szkolenia prowadzone są wg CYKLU KOLBA:

  • 20% czasu – poświęcamy teorii
  • 80 % czasu poświęcone jest na: – symulacje, – mini- wykłady- ćwiczenia- prace indywidualne, w parach i grupowe, – dyskusje moderowane przez trenera, – burze mózgów,- case study.

Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych.

Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.

INFORMACJE DODATKOWE

PROGRAM SZKOLENIA:

  • POSTAWA I NASTAWIENIE WARUNEK SUKCESU W NEGOCJACJACH
    • Różne spojrzenia na temat efektywności w negocjacjach
    • Cechy dobrych negocjatorów
    • Style negocjacyjne – postawa uległa, dominująca i współpracująca
    • Budowanie współpracy w negocjacjach – jak „wymuszać” współpracę na trudnych partnerach
      negocjacyjnych
  • SKUTECZNA KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH I BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
    • Rola indywidualnego podejścia do klienta
    • Jak wpływać na optymalny klimat w negocjacjach?
    • Sposoby reagowania na emocjonalne zachowania partnerów negocjacyjnych.
    • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
    • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
    • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
  • TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W NEGOCJACJACH
    • Rozpoznanie charakterystyki klienta
    • Dopasowanie stylu do typu klienta
    • Wpływ poprzez wartości klienta
  • WPROWADZENIE DO NEGOCJACJI KIEDY NEGOCJOWAĆ, A KIEDY NIE?
    • Czym jest negocjowanie?
    • Elementy wchodzące w sferę negocjacji
    • Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy)
    • Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
    • Kiedy nie należy negocjować?
    • Trudne sytuacje negocjacyjne – jak sobie poradzić?
    • Typy negocjacji: negocjacje w sprzedaży, negocjacje cenowe – strategie obrony ceny, negocjacje zakupowe ( z dostawcami), negocjacje biznesowe, negocjacje wprost, przez telefon, e-mail
  • JAK BRONIĆ ALAMO? – STRATEGIA NEGOCJIACJI
    • Tworzenie strategii negocjacyjnych
    • Techniki negocjacji dostosowane do strategii i sytuacji
    • Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach
    • Stanowiska a interesy.
    • Interes musi być chroniony – różne drogi dojścia do celu (realizacji interesu).
    • Jak być elastycznym, a nie uległym?
    • Jak sprawdzać, o co naprawdę chodzi drugiej stronie? – poszukiwanie sposobów realizacji własnych – celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji.
    • Jak radzić sobie z impasami?
    • Budowanie porozumienia negocjacyjnego.
  • ZASADY NEGOCJACJI TWARDYCH I MIĘKKICH
    • Podział negocjacji na twarde i miękkie
    • Zarządzanie ustępstwami
    • Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych
  • NEGOCJACJE OPARTE NA ZASADACH
    • Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i uniknie; komunikacja w negocjacjach
    • Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
    • Negocjuj nie negocjując
    • Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?
  • PLANOWANIE I PROWADZENIE ROZMÓW – ETAPY NEGOCJACJI
    • BATNA
    • planowanie
    • role uczestników procesu negocjacji
    • analiza stron negocjacji i poznanie drugiej strony
    • jakie są nasze aspiracje i oferty wyjściowe?
    • jakie rezultaty zamierzamy osiągnąć?
    • opracowanie i analiza możliwych scenariuszy
    • wybór właściwej strategii negocjacyjnej
    • przygotowanie planu działania i argumentowania
    • psychologia tworzenia pierwszego wrażenia i zarządzanie nim
    • rozpoczęcie negocjacji
    • prezentacja ofert
    • określenie właściwego klimatu negocjacji – wzbudzenie sympatii i zaufania
    • faza środkowa negocjacji
    • zakończenie negocjacji
  • TAKTYKI I TECHNIKI NEGOCJACYJNE (WYWIERANIE WPŁYWU I ANTYMANIPULACJE)
    • Test – Test umiejętności przewidywania zachowań ludzi w sytuacjach manipulacyjnych
    • Zasady negocjowania
    • Techniki negocjacyjne
    • Gra negocjacyjna „W otwarte karty”
  • JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z KLIENTEM?
    • Asertywne odmawianie i proszenie
    • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „nie”?
    • Kulturalne upominanie klienta
    • Przekazywanie klientowi złych wiadomości
  • KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA W PROCESIE NEGOCJACYJNYM –
    UMIEJĘTNOŚCI WSPOMAGAJĄCE NEGOCJOWANIE

    • Język korzyści i język strat – dobór słów i ich ważność
    • Zadawanie pytań – strategia perswazji
    • Prowadzenie rozmowy – elastyczność
    • Sztuka słuchania
    • Operowanie przestrzenią i gestami
    • Interpretacja mowy ciała
    • Gesty wzmacniające i sugerujące
  • PODSUMOWANIE: WDROŻENIE ZDOBYTEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI

! Praca w małych grupach szkoleniowych pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia.

Zasadą pracy na naszych szkoleniach jest wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera ma charakter motywujący, otwierający na rozwój. Małe grupy szkoleniowe pozwalają nam na dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb naszych uczestników.

Terminy:

  • 24-25.05.2017 Poznań
  • 30-31.05.2017 Warszawa

Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.