Sprzedaż doskonała – zaawansowane techniki sprzedaży

Szkolenia
07.11.2016 - 08.11.2016 Organizator: AVENHANSEN® Sp. z o.o. Gdańsk, Hotel *** Beethoven, ul. Beethovena 7
Zapisz się

Nabycie i doskonalenie umiejętności z zakresu:

  • Wpływu na przebieg procesu podejmowania decyzji przez Klienta.
  • Prowadzenia dialogu z partnerem biznesowym
  • Efektywnej analizy i dopasowania produktu do potrzeb Klienta
  • Skutecznego wykorzystania technik sprzedaży wymaganych do osiągnięcia celów na poszczególnych etapach procesu sprzedaży, w tym sprzedaży perswazyjnej
  • Skutecznego pokonywania obiekcji Klienta z zastosowaniem języka korzyści
  • Budowania dobrych relacji biznesowych
  • Radzenia sobie w kontaktach z „trudnym klientem”

Wykształcenie pożądanych postaw:

  • Zbudowania bądź utrwalenia postawy otwartości na Klienta i jego potrzeby
  • Otwartości i chęci do stosowania efektywnych wzorców sprzedaży i budowania trwałych relacji z Klientami
  • Wiary we własne możliwości, co do stosowania poznanych technik
  • Osobistej odpowiedzialności i zaangażowania za własne wyniki sprzedaży oraz budowanie relacji z klientem
  • Chęci rozwoju własnego w zakresie doskonalenia umiejętności sprzedażowych

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy/ ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)

Program szkolenia:

I. Komunikacja, jako podstawa skutecznej sprzedaży

1. Co należy widzieć o komunikacji?
2. Rodzaje komunikatów.
3. Aktywne słuchanie.
4. Klimat w rozmowie.
5. Techniki dostrajania się.
6. Co jest ważne w skutecznej komunikacji?
7. Techniki zadawania pytań.

II. Przygotowanie do pracy handlowca

  • Co należy widzieć o kliencie i o rynku?
  • Jaki jest nasz produkt?
  • Planowanie pracy handlowca.
  • Gdzie poszukiwać nowych klientów?
  • Sposoby dotarcia do klienta.

III. Autoprezentacja i prezentacja firmy

  • Magia pierwszego wrażenia.
  • Jacy jesteśmy – nasze mocne i słabe strony?
  • Postawa w pracy handlowca.
  • Przedstawianie firmy – mocne i słabe strony.
  • Specyfika sprzedaży w waszej branży i jej wpływ na pierwsze wrażenie

IV. Rozpoznawanie zachowań ludzi – typologia klientów.

  • Jak rozpoznać określony typ klienta?
  • Sposoby komunikacji z określonymi typami klientów.

V. Motywacja zachowań klienta

VI. Stopnie rozmowy handlowej, – co to takiego, wprowadzenie, właściwa kolejność.

VII. Przygotowanie do rozmowy.

  • Co należy przygotować przed rozmową handlową?
  • Metody wyznaczania celów.

VIII. Pierwsze spotkanie i otwarcie rozmowy.

  • Pierwsze wrażenie.
  • Prezentacja.

IX. Definiowanie potrzeb.

  • Aktywne słuchanie, komunikacja w trakcie rozmowy.
  • Parafraza.
  • Metoda „lejka”.
  • Rozpoznawanie potrzeb.
  • Pytania w badaniu potrzeb klienta dostosowane do specyfiki branży

X. Prezentacja oferty.

  • Metody prezentacji ceny.
  • Dobór argumentów w zależności od typu klienta, specyfika branży – najlepsze argumenty
  • Język korzyści – jak przełożyć cechy na korzyści.
  • Cross selling i up selling – jak wykorzystać w procesie sprzedaży

XI. Zamknięcie sprzedaży

  • Sposoby zamykania sprzedaży.
  • Uzyskanie zobowiązania
  • Odpieranie zastrzeżeń i obiekcji klienta.
  • Techniki zamykania sprzedaży:

XII. Analiza po spotkaniu.

XIII. AIDA – pomoc w prezentacji i procesie sprzedaży.

XIV. Praca z klientem „trudnym”

  • Trudne sytuacje i trudni klienci – skąd się biorą?
  • Zapobieganie powstawaniu trudnych sytuacji
  • Modele postępowania w sytuacjach trudnych

XV. Model sprzedaży perswazyjnej – PSF

  • Prezentacja struktury PSF – krótkie omówienie etapów
  • Budowanie kontaktu z klientem
  • Opis sytuacji w PSF
  • Opis sytuacji w PSF
  • Mechanizm działania w PSF – truizmy
  • Wzmocnienie korzyści w PSF
  • Zamknięcie w prezentacji perswazyjnej

XV. Jak utrzymać klienta?

  • Budowanie relacji z klientem.
  • Potwierdzanie zadowolenia.

Szkolenia prowadzi

Andrzej Zabawa

Nastawiony na efekt praktyk z dużym doświadczeniem biznesowym w sprzedaży i zarządzaniu operacyjnym.

“Jesteś w stanie nauczyć się wszystkiego, czego musisz się nauczyć, żeby osiągnąć to, co chcesz osiągnąć”.

Brian Tracy

Dlaczego szkolę:

Głęboko wierzę w sens wykonywanej przeze mnie pracy. Wierzę w to, że każdy człowiek ma w sobie wystarczająco duży potencjał, aby osiągać sukcesy, podnosić poziom swoich umiejętności. Lubię wykonywać pracę przynoszącą efekty i zadowolenie u jej odbiorców. Bardzo mnie cieszy, że mogę zamiast pracować „na kogoś”, pracować dla konkretnych ludzi i dla siebie. Z satysfakcją przyjmuję fakt, że mogę podzielić się z innymi ludźmi moim doświadczeniem i wiedzą.

Poza tym praca trenera idealnie wpisuje się w moje cechy osobowościowe, dzięki temu robię to, co naprawdę lubię, czyli: słucham ludzi, dzielę się wiedzą, tworzę atmosferę, myślę koncepcyjnie, podejmuję decyzję, analizuję, panuję nad stresem, przekonuję, opowiadam, dbam o innych, przekazuję ciepło i dobry humor …

Szkolę, ponieważ w tej pracy nie muszę udawać, jestem sobą i mogę wykorzystać tkwiący we mnie potencjał dobrego humoru, optymizmu, otwarcia na ludzi, a jednocześnie silnego nastawienia na cel. Dzięki temu mogę powiedzieć, że hasło „szkolenie przez zabawę” można odczytywać, co najmniej dwuznacznie – czyli dobra atmosfera, która sprzyja realizacji celów szkoleniowych.

W swoim życiu pracowałem, jako: statysta w teatrze, konferansjer, kelner i kierownik sali, dziennikarz, weterynarz, sprzedawca w sklepie, pracownik fizyczny, producent płyt CD, wydawca, kierownik działu, handlowiec, prokurent firmy, dyrektor, prezes. Niewiele z wymienionych prac dawało mi tyle satysfakcji, co praca trenera.

Doświadczenie zawodowe

Mogę powiedzieć o sobie – trener – praktyk. To wszystko, co przekazuję uczestnikom szkolenia, jest przeze mnie poparte moim niezwykle dużym doświadczeniem zawodowym i życiowym. Z tego doświadczenia czerpię przykłady działań, które przynosiły mi sukcesy, jak też i to wcale często porażki. Dzięki temu mogę powiedzieć: tak robiłem – to działa, lub – też tak robiłem – nie działa.

Przez okres mojej kariery zawodowej zajmowałem się wieloma obszarami biznesu. Tworzyłem od zera nowe przedsiębiorstwa, w tym pierwsze prywatne firmy dystrybucyjne i usługowe. Założyłem własną firmę, którą do dziś zarządzam i która nieźle radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku. Przez dłuższy pracowałem w korporacji handlowej, gdzie zaczynałem od stanowiska doradcy klienta i przeszedłem wszystkie szczeble kariery do stanowiska w zarządzie firmy.

Od kilku lat moja aktywność skupia się głównie na pracy trenerskiej. Prowadzę szkolenia biznesowe jak też dla organizacji społecznych.

Z wykształcenia jestem weterynarzem i absolwentem kierunku filozofia i mediacje społeczne oraz pedagogika i terapia społeczna. Ukończyłem również studia podyplomowe dla trenerów grupowych, podyplomowe studia z zakresu coachingu oraz program Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.

Cena szkolenia:
1480 zł cena netto
________________________________________
• Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
• Rabat za cztery osoby: piąta osoba gratis!
• Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości
• Oferujemy również System bezstresowych rat.