Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Szkolenia

26-10-2017 - 27-10-2017

Trade marketing

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: Atrium Centrum, al. Jana Pawła II 27

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
  • pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
  • ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
  • sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
  • kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
  • rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy

Szkolenie przeznaczone dla:

  • osób pełniących funkcje trade marketerów w firmach, także te wywodzących się ze sprzedaży lub innych działów, pragnących pogłębić swą wiedzę o aspekty marketingowe
  • menedżerów zarządzających zespołami trade marketerów
  • handlowców współpracujący z trade marketerami
  • specjalistów ds. marketingu, w których zakresie obowiązków jest także trade marketing
  • specjalistów ds. marketingu i sprzedaży oraz ekspertów ds. zakupów z firm hurtowych i detalicznych, pragnących zwiększyć efektywność sprzedaży swoich firm
  • osób przygotowujących się do pełnienia ról trade marketerów w przyszłości

Program szkolenia:
1. Trade marketing 2.0 – jak zmienia się praca trade marketerów w epoce dynamicznych zmian u partnerów handlowych:

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
    trade marketing – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • jak rozumieć kluczowe pojęcia trade marketingu: channel partnership, field
    marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport i in.
    nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING:

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok fakultatywny: dla firm B2C – category management (pierwsze dwie godziny szkolenia w drugim dniu)

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • audyt systemu trade marketingu w firmie
  • opcje i kierunki działań, cele trade marketingu
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań w trade marketingu
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży – kluczowa technika w trade marketingu i jej efektywne wykorzystanie
  • materiały POS budujące przewagę konkurencyjną, rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • targi jako narzędzie trade marketingu – wciąż efektywna metoda dotarcia do
  • partnerów handlowych w wielu branżach
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji – jak je efektywnie prowadzić
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
  • programy lojalnościowe i motywacyjne – korzyści dla partnera handlowego,
  • firmy i finalnych klientów

6. Efektywność i przyszłość trade marketingu

  • skuteczność a efektywność w trade marketingu
  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing 2.0 – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

7. Blok fakultatywny: dla firm B2B – trade marketing B2B (ostatnie dwie godziny szkolenia)

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
  • programy motywacyjne i lojalnościowe B2B
  • skuteczność i efektywność działań trade marketingowych B2B, długofalowe
  • partnerstwo w zarządzaniu leadami i relacjami z klientami

Koszt

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący:

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.