Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek.

Szkolenia
Data wydarzenia: 09.02.2017 - 10.02.2017
Miasto: Warszawa
Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM
Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów.
  • Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek.
  • Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.).
  • Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem.
  • Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Product managerów i brand managerów.
  • Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży.
  • Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży.
  • Specjalistów ds. komunikacji marketingowej.
  • Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii.
  • Specjalistów produkcji, finansów, logistyki.

Program szkolenia:

Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami

1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:

  • Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów.
  • Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach.
  • Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku.
  • Case-studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań.

2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT

  • Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły.
  • Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie).
  • Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing).
  • Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów.
  • Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski.
  • Innowacyjna 4-5 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny
    i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek.

3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne
podsumowanie + narzędzia

  • Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy.
  • Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny.
  • Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku.
  • Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej.
  • Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku.

Dzień 2 – Zarządzanie portefelem produktów i plan rozwoju produktów

1. Profil kompetencji product managerów

  • Role w zespole zarządzania produktami.
  • Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania.
  • Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań.
  • Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności.

2. Ocena portfela produktowego w praktyce

  • Kategoryzacja portfela produktów.
  • Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce.
  • Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym.
  • Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
    i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych.

3. Plan rozwoju produktów

  • Audyt zarządzania produktami.
  • Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję.
  • Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku.
  • Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek.
  • Pozycjonowanie produktu na rynku.
  • Wdrażanie i kontrola strategii produktowej.
  • Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy.

4. Wdrażanie strategii produktowej i jej powiązanie z innymi elementami
marketing-mix

  • Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen.
  • Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B.
  • Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel).
  • Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
    i na świecie.
  • Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.

Koszt szkolenia:
1590 zł netto
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Trener:

Michał Dziekoński – Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).

Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Strona ze szczegółami wydarzenia - Kliknij i zobacz

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły