Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Sprawdź nowy numer i dowiedz się jak działać skutecznie przy ograniczonym budżecie

Zobacz numer

Jak ocenić współpracę z influencerem

Pierwsze projekty influencer marketingu bazowały w dużej mierze na relacjach i mniej formalnych ustaleniach zakresu współpracy. Być może dlatego początkowo przedsięwzięcia tego typu nie podlegały tak gruntownej analizie i ocenie efektywności jak pozostałe działania marketingowe. Wraz ze wzrostem udziału wydatków na influencer marketing w budżetach marketingowych rosła jednak potrzeba oceny tych działań od strony nie tylko jakościowej, lecz także ilościowej. Przeanalizujmy zatem krok po kroku, jakie narzędzia i wskaźniki mamy do dyspozycji, aby ocenić współpracę z influencerem.

Jak ocenić współpracę z influencerem

Pierwsze projekty influencer marketingu bazowały w dużej mierze na relacjach i mniej formalnych ustaleniach zakresu współpracy. Być może dlatego początkowo przedsięwzięcia tego typu nie podlegały tak gruntownej analizie i ocenie efektywności jak pozostałe działania marketingowe. Wraz ze wzrostem udziału wydatków na influencer marketing w budżetach marketingowych rosła jednak potrzeba oceny tych działań od strony nie tylko jakościowej, lecz także ilościowej. Przeanalizujmy zatem krok po kroku, jakie narzędzia i wskaźniki mamy do dyspozycji, aby ocenić współpracę z influencerem.
Pierwsze projekty influencer marketingu bazowały w dużej mierze na relacjach i mniej formalnych ustaleniach zakresu współpracy. Być może dlatego początkowo przedsięwzięcia tego typu nie podlegały tak gruntownej analizie i ocenie efektywności jak pozostałe działania marketingowe. Wraz ze wzrostem udziału wydatków na influencer marketing w budżetach marketingowych rosła jednak potrzeba oceny tych działań od strony nie tylko jakościowej, lecz także ilościowej. Przeanalizujmy zatem krok po kroku, jakie narzędzia i wskaźniki mamy do dyspozycji, aby ocenić współpracę z influencerem.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Polecane prezentacje i narzędzia:

Cluify

Cluify.com to aplikacja internetowa umożliwiająca analizę danych o ruchu klientów placówek stacjonarnych  i targetowanie reklam online do osób, które je odwiedziły dany punkt.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę