Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Just do it (or not) – marka z claimem czy bez niego?

Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?

Just do it (or not) – marka z claimem czy bez niego?

Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?
Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?

Polecane prezentacje i narzędzia:

Pinpoint

PINPOINT – personalizowane kampanie multikanałowe integrujące pięć kanałów komunikacji: e-mail, SMS, direct mail, wideo i pURL (personalized URL).

Zobacz prezentację

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę