Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

Just do it (or not) – marka z claimem czy bez niego?

Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?

Just do it (or not) – marka z claimem czy bez niego?

Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?
Claim, czyli hasło uzupełniające nazwę, uważano kiedyś za must have w procesie budowania marki, zwłaszcza na jego początkowym etapie. Obecnie część najważniejszych na rynku brandów – szczególnie tych działających głównie w digitalu, takich jak Facebook, YouTube, Spotify, Netflix – rezygnuje z używania claimu. Jednocześnie silne marki, takie jak IKEA, McDonald’s czy większość brandów z branży motoryzacyjnej, nadal nie rozstają się ze swoimi głównymi sloganami. Czy claim jest więc potrzebny? I jakim markom?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę