Zobacz nowy numer!

Planuj, wdrażaj i optymalizuj skuteczne kampanie z influencerami

Sprawdź!

Nagradzanie pracowników i kontrahentów

Każdy, kto kiedykolwiek wprowadzał produkt na rynek lub go rozwijał, staje przed wieloma wyzwaniami. Zaprojektowanie optymalnego zestawu cech produktu, określenie cennika czy stworzenie strategii komunikacji to tylko niektóre z nich. Kluczowa jest komunikacja z rynkiem – przyszłymi i obecnymi klientami, którzy objęci dobrą opieką, staną się nie tylko źródłem cennej wiedzy o tym, jak rozwijać produkt, lecz także prawdziwymi ambasadorami marki.

Nagradzanie pracowników i kontrahentów

Każdy, kto kiedykolwiek wprowadzał produkt na rynek lub go rozwijał, staje przed wieloma wyzwaniami. Zaprojektowanie optymalnego zestawu cech produktu, określenie cennika czy stworzenie strategii komunikacji to tylko niektóre z nich. Kluczowa jest komunikacja z rynkiem – przyszłymi i obecnymi klientami, którzy objęci dobrą opieką, staną się nie tylko źródłem cennej wiedzy o tym, jak rozwijać produkt, lecz także prawdziwymi ambasadorami marki.

Większość ludzi lubi dostawać pieniądze – jednak, powiedzmy sobie szczerze, nie jest to prezent zbyt kreatywny. Nagroda rzeczowa to zupełnie co innego. Taki prezent z całą pewnością wzbudzi w obdarowanym więcej emocji i zostanie lepiej zapamiętany przez pracownika i kontrahenta. To natomiast może przynieść bardzo dobre efekty promocyjne, lojalnościowe, czy też wizerunkowe.

Prezent dla pracownika

Jeśli wręczysz pracownikowi prezent, który wiąże się z jego zainteresowaniami, na pewno zostanie to docenione. Zestaw narzędzi ucieszy majsterkowicza, a zestaw wędkarski – wędkarza. Żeby pracodawca mógł budować swój pozytywny wizerunek za pomocą nagród, musi znać zainteresowania pracowników.

Jeśli jednak ich nie zna, rozwiązaniem może być przygotowanie katalogu nagród, z którego wyróżnieni sami będą mogli wybrać sobie niespodziankę. A gdy pracownik otrzyma przedmiot odpowiadający jego pasji, radość z prezentu może pozytywnie wpłynąć choćby na jego zaangażowanie w pracy.

Nagroda dla handlowca lub kontrahenta

Nagrody rzeczowe można przyznawać przy okazji rocznych podsumowań, ale można również powiązać je z wynikami osiąganymi przez własnych handlowców lub właścicieli i pracowników punktów sprzedaży. Konkurs na najlepszego sprzedawcę, nagroda za osiągnięcie progu sprzedażowego, program z punktami wymienianymi na nagrody – to tylko przykłady akcji, jakie można skierować do sieci sprzedaży.

Oddzielną sprawą jest nagradzanie najbardziej znaczących partnerów handlowych. W takim wypadku najlepiej pomyśleć o prezencie, który będzie unikatowy i ekskluzywny – np. zegarek dobrej marki lub whisky w opakowaniu prezentowym na pewno sprawią dobre wrażenie.

Jak zorganizować akcję z nagrodami?

Dla firmy, która chciałaby zorganizować akcję z nagrodami, problemem mogą pozostawać kwestie organizacyjne. Przedsiębiorstwo podejmujące się tego samodzielnie musiałoby wyznaczyć do tego zadania pracowników i przeznaczyć na organizację mnóstwo czasu.
Rozwiązaniem są gotowe systemy, które umożliwiają wybór prezentów w sposób podobny do zakupów w sklepie internetowym.

W serwisie NagrodyB2B.pl znajdują się setki nagród rzeczowych z rozmaitych kategorii, które można kupować pojedynczo lub z których można komponować własne katalogi nagród. Z kolei portal UpominkiB2B.pl oferuje ekskluzywne alkohole, zegarki, pióra, porcelanę, czy też akcesoria ze skóry, idealne na prezent np. dla ważnego kontrahenta.

Marketer korzystający z takiej platformy zakupowej otrzymuje jedną fakturę – bez względu na to, od jak wielu dostawców pochodzą wybrane przez niego nagrody. Nie musi się zajmować negocjacjami z nimi, przechowywaniem zakupionych produktów, ich pakowaniem ani wysyłką. Możliwe jest nawet tworzenie zestawów prezentowych składających się z przedmiotów różnych marek, a każdy z nich może zostać wysłany na inny adres.

Liczba dostępnych możliwości wykorzystania upominków jest ogromna, ale na naszych platformach zawsze można liczyć na pomoc w doborze właściwej akcji i dopasowanych do niej nagród. Na początek ważna jest świadomość, że nagrody rzeczowe niejednokrotnie mogą zdziałać więcej niż tradycyjna premia lub nagroda finansowa.

Dowiedz się więcej na: www.nagrodyB2B.pl i www.upominkiB2B.pl – 80 marek i 1500 produktów w jednym miejscu.


Autor tekstu

Grzegorz Kobryń – business unit director, odpowiedzialny za rozwój platform dystrybucji nagród i upominków w ramach XBS Group kontakt@upominkib2b.pl

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 4/2019

Kup ten numer

Polecane prezentacje i narzędzia:

SentiOne

SentiOne to narzędzie do monitorowania internetu, które pozwala firmom w szybki sposób sprawdzić opinie internautów na temat produktu, marki lub firmy w sieci.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę