Psychologia konsumenta i neuromarketing w praktyce

210 stron praktycznej wiedzy!

Zobacz numer

Słodkie Upominki, czyli przez emocje do serca klienta

Słodycze reklamowe to jedna z najpopularniejszych kategorii prezentów biznesowych. Słodkie upominki obecne są na szeroko rozumianym rynku artykułów promocyjnych praktycznie od zawsze. Jednak ewolucja, jaką przeszły w ciągu ostatnich kilkunastu lat, jest przeolbrzymia.

Słodkie Upominki, czyli przez emocje do serca klienta

Słodycze reklamowe to jedna z najpopularniejszych kategorii prezentów biznesowych. Słodkie upominki obecne są na szeroko rozumianym rynku artykułów promocyjnych praktycznie od zawsze. Jednak ewolucja, jaką przeszły w ciągu ostatnich kilkunastu lat, jest przeolbrzymia.

Czas czytania: ok. 7 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak słodycze reklamowe mogą wesprzeć działania marketingowe, sprzedażowe i employer-brandingowe Twojej firmy,
  • czy słodkie upominki mogą być eko,
  • jakimi kryteriami kierować się przy wyborze słodyczy reklamowych,
  • na co zwrócić uwagę przy zakupie popularnych krówek reklamowych.

Obecnie słodkie upominki należą do najchętniej wybieranych przez marketerów gadżetów reklamowych. Potwierdzają to niedawne badania Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych dotyczące postrzegania upominków reklamowych. Słodycze promocyjne znalazły się w nich niemal na samym szczycie listy upominków biznesowych najczęściej wykorzystywanych przez firmy.

Słodkie upominki obecne od zawsze, ale jakże inne…

Kiedy branża upominków biznesowych stawiała pierwsze kroki na polskim rynku, słodycze były już jednymi z gadżetów najchętniej wykorzystywanych w kampaniach marketingowych. Ale jakie to były prezenty? Najczęściej czekolady lub bombonierki, których personalizacja ograniczała się do dołączonego bileciku, a opakowanie stanowiła szeleszcząca folia przewiązana kolorową wstążką (i to nie zawsze w kolorystyce zgodnej z identyfikacją wizualną marki).

Dzisiaj słodycze to często prawdziwe dzieła sztuki reklamowej, które wyznaczają trendy dla całej branży. Ogrom produktów i grup asortymentowych, bogactwo smaków, wysublimowane wzornictwo i produkcja na zamówienie, niezliczone warianty personalizacji oraz designerskie opakowania – to wszystko charakteryzuje obecnie tę kategorię upominków reklamowych.

Tuba Kraft Producent: Słodkie Upominki
Choco4mat Czekoladowa Polska Producent: Słodkie Upominki

 

Korzenne Serca na Choinkę Producent: Słodkie Upominki

Dlaczego warto postawić na słodycze reklamowe?

W dzisiejszych czasach możliwości wyboru gadżetów reklamowych przyprawiają marketerów o prawdziwy zawrót głowy. Dlaczego zatem warto zdecydować się właśnie na słodkie upominki? Przynajmniej z kilku powodów.

Przede wszystkim ta kategoria oferuje bardzo szeroki wachlarz produktów, zupełnie nieporównywalny z tym sprzed kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. Oprócz wspomnianych wcześniej czekoladek i bombonierek w ofercie słodyczy reklamowych znajdziesz ciastka, cukierki, praliny, trufle, lizaki, drażetki, pastylki, gumy do żucia i wiele, wiele innych ciekawych produktów. To z kolei daje Ci olbrzymi komfort operowania w ramach budżetu, jaki możesz przeznaczyć zarówno na jednostkowy upominek, jak i na całą planowaną kampanię. W ofercie słodyczy reklamowych znajdziesz produkty za kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych, ale także prestiżowe zestawy upominkowe w kategorii premium.

Kolejny argument przemawiający za wyborem słodyczy reklamowych to olbrzymia elastyczność grupy docelowej takich prezentów. Wybór tej kategorii upominków reklamowych pozwoli Ci trafić z planowaną akcją do kobiet i do mężczyzn, w bardzo szerokim przedziale wiekowym, klientów z praktycznie każdej branży i osób zajmujących różne stanowiska. Słodkie upominki pozwalają też na mnogość zastosowań z punktu widzenia marketera. Ich potencjalnymi odbiorcami są zarówno klienci, jak i pracownicy. Produkty te świetnie się sprawdzą jako prezenty świąteczne czy wręczane z okazji jubileuszów firmowych. Często wykorzystywane są jako wsparcie działań trade-marketingowych dla zespołów sprzedaży. Są też niezbędnym elementem targów czy konferencji.

Słodycze reklamowe – jak żadne inne upominki – oddziałują na wszystkie zmysły obdarowanego. Większość gadżetów promocyjnych „wykorzystuje” zmysły wzroku i dotyku. Słodycze również. Ale one dodatkowo jako jedyne angażują u obdarowanej osoby pozostałe trzy zmysły: smaku, węchu i słuchu (à propos tego ostatniego: kto nie uwielbia odgłosu łamania tabliczki czekolady). A przecież moc obdarowywania polega na wywoływaniu pozytywnych emocji.
Pozostaje jeszcze jeden istotny atut słodkich upominków wykorzystywanych na potrzeby działań marketingowych. Są to olbrzymie – w wielu przypadkach nieporównywalne z innymi kategoriami upominków biznesowych – możliwości personalizacji samego produktu, jak również opakowania. Możesz zaprojektować ich kształt, czy też umieścić dowolną grafikę na produkcie (np. czekoladzie) oraz opakowaniu. Produkty możesz mieszać i tworzyć niepowtarzalne zestawy, które z całą pewnością zrobią olbrzymie wrażenie na obdarowanej osobie.

A gdzie tu moda na zdrowie i ekologię?

Świat, w jakim żyjemy, również ten biznesowy, zmienia się bardzo dynamicznie. Ostatnie lata – co bardzo cieszy – upłynęły niewątpliwie pod znakiem mody na zdrowie (ruch, fitness, właściwe odżywianie) oraz rozwijającego się trendu eko. Jak na tym tle wypadają słodycze reklamowe? Otóż bardzo dobrze. Najbardziej świadomi i idący z duchem czasu producenci świetnie zaadaptowali się do nowej sytuacji. W ich ofercie możesz znaleźć mnóstwo ekologicznych, zdrowych produktów, takich jak czipsy owocowe, produkty bezcukrowe czy z ziaren zbóż. Nie oznacza to wcale, że kochana przez tak wielu z nas czekolada popadła w niełaskę. Przecież dobra czekolada spożywana w rozsądnych ilościach nikomu nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie, zwłaszcza gdy ma certyfikat UTZ. Pojawia się również coraz więcej ekologicznych opakowań, a także całych kolekcji przyjaznych środowisku.

Żelki Serduszka w minikubku ECO Producent: Słodkie Upominki

WSKAZÓWKA

Najbardziej profesjonalni producenci używają opakowań papierowych z certyfikatem FSC, gwarantującym, że papier został pozyskany z kontrolowanych źródeł chroniących ekosystemy leśne lub z recyklingu. Plastikowe patyczki do lizaków zastępuje się papierowymi itd.


Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze słodyczy reklamowych?

Jeżeli z całej mnogości upominków biznesowych dostępnych na rynku wybierzesz słodycze reklamowe, to na co powinieneś zwrócić uwagę, jeśli chodzi o ich dostawcę? Niewątpliwie zacznij od oceny oferty, jej zakresu, jakości produktów, ale także opakowań i ich designu. Bardzo istotnym kryterium wyboru powinny być możliwości personalizacji upominków i techniki znakowania stosowane przez producenta. Równie ważną kwestią jest jego doświadczenie. Istnieją przecież firmy, których historia sięga kilkudziesięciu lat, oraz takie, które funkcjonują od zaledwie kilku. A jak wiadomo, produkcja słodyczy – nie tylko tych skierowanych na rynek reklamowy – nie jest rzeczą prostą.

Aby dostarczyć produkt najwyższej jakości – smaczny, bezpieczny i pięknie podany – trzeba niewątpliwie mieć doświadczenie oraz unikatowe know-how, profesjonalny park maszynowy i zespół fachowców. Warto postawić na firmy, które dysponują odpowiednimi certyfikatami – wystarczy wspomnieć o globalnym systemie zarządzania bezpieczeństwem żywności IFS Food, który gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa i powtarzalną jakość produktów.


PRZYKŁAD
Jeśli chcesz kupić popularne krówki reklamowe, sprawdź, czy są pakowane ręcznie czy maszynowo. Z wiadomych względów ta druga opcja powinna być przez Ciebie preferowana.



Przy wyborze dostawcy ważne jest, aby była to firma, która kompleksowo podchodzi do swojego biznesu, obejmującego projektowanie, produkcję i konfekcję słodyczy, a nie koncentruje się tylko na jednym lub dwóch etapach tego procesu. Nie bez znaczenia pozostają oczywiście kwestie proekologiczne i prozdrowotne.

Praliny Prime Gold Cups Producent: Słodkie Upominki

Gadżety reklamowe wciąż mają moc!

Słodycze reklamowe dużą popularność na rynku upominków promocyjnych zawdzięczają m.in. wciąż utrzymującemu się popytowi na gadżety reklamowe. Mimo postępującej digitalizacji działań marketingowych upominek reklamowy ma się dobrze. Właściwie zaprojektowana kampania marketingowa – kierowana czy to do pracowników (jako element employer brandingu), czy do rynku i jego uczestników (jako narzędzie budowania i podtrzymywania relacji biznesowych) – potrafi przynieść niesamowite efekty. A ich pozytywne skutki widoczne są przez długi czas. Zasada jest prosta: jako ludzie po prostu lubimy coś dostawać. Coś, co sprawi nam radość i wywoła uśmiech na naszej twarzy. Tacy po prostu jesteśmy. B2B to ludzie, a ludzie to emocje!

Zestaw Gorącej Czekolady Producent: Słodkie Upominki

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 5/2020

Kup ten numer

Polecane prezentacje i narzędzia:

FreshMail

FreshMail to nowoczesny, intuicyjny i profesjonalny system do e-mail marketingu bogaty w narzędzia optymalizacyjne, dzięki którym realizacja kampanii to czysta przyjemność. System ma także FreshMail Designera, dzięki któremu bez pomocy kodera czy grafika sam stworzysz profesjonalny mailing.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę