Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Advertisement

3 porady, jak szybko zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej

Pierwsza połowa grudnia to czas, gdy łącza sklepów internetowych rozgrzewają się do czerwoności. Sprzedający walczą o uwagę klientów, przygotowują świąteczne oferty specjalne i prześcigają się pod kątem reklamowym. Zewsząd migoczą banery, a wyskakujące komunikaty zachęcają do zakupów. Czy jednak sama agresywna kampania reklamowa zawsze gwarantuje sukces sprzedażowy?

3 porady, jak szybko zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej

Pierwsza połowa grudnia to czas, gdy łącza sklepów internetowych rozgrzewają się do czerwoności. Sprzedający walczą o uwagę klientów, przygotowują świąteczne oferty specjalne i prześcigają się pod kątem reklamowym. Zewsząd migoczą banery, a wyskakujące komunikaty zachęcają do zakupów. Czy jednak sama agresywna kampania reklamowa zawsze gwarantuje sukces sprzedażowy?

Bez względu na to, ile osób widziało, czy wręcz kliknęło Twoje reklamy i odwiedziło witrynę, ostatecznie liczy się konwersja – sprzedaż bądź skłonienie do określonego zachowania, np. subskrypcji.

Istnieje szereg czynników, które wpływają na współczynnik konwersji. Optymalizacja pod kątem konwersji oznacza ciągłą próbę i testowanie każdego drobiazgu na witrynie: koloru czcionki, rozmiaru obrazów, rozmieszczenia przycisków, szybkości przesyłania stron… Bądźmy szczerzy – większość małych i średnich firm nie może sobie pozwolić na to, aby szczegółowo testować wszystkie parametry. Takie biznesy potrzebują skutecznego, prostego i niedrogiego rozwiązania. Poniżej przedstawiamy 3 porady, jak szybko poprawić współczynnik konwersji i zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej.

Odpowiadaj błyskawicznie na zapytania klientów

Według badań przeprowadzonych przez Harvard Business Review, w przypadku prawie połowy firm w Stanach Zjednoczonych odpowiedź na zgłoszenia online trwa dłużej niż jeden dzień.

Czy jesteś w tej samej lidze? Jeśli tak, to pamiętaj, że masz 60 razy mniejszą szansę na doprowadzenie do sprzedaży niż firmy, które odpowiedzą na zapytania przez Internet w ciągu godziny. Klienci, którzy nie dostaną szybkiej i jasnej informacji zwrotnej – szczególnie przy dużej konkurencji i łatwej dostępności do podobnych produktów u innych sprzedawców – są skłonni zrezygnować z zawarcia transakcji i przejść do konkurencji.

Istnieje bezpośrednia korelacja między tym, jak szybko zareagujesz, a jaka liczba potencjalnych klientów stanie się Twoimi klientami. Wyszukaj „główny czas reakcji” w Google, a przekonasz się, że:

  • 78% klientów kupuje od firmy, która pierwsza odpowiada na ich zapytanie;
  • konwersja sprzedaży jest o 391% wyższa, jeśli skontaktujemy się z potencjalnym klientem w ciągu tej samej minuty, w której złożyli zapytanie;
  • szanse na otrzymanie kwalifikowanego leada spada o 80%, jeśli czas reakcji jest dłuższy niż 5 minut.

Reagowanie w ciągu minuty (i utrzymanie większości okazji do zamknięcia sprzedaży) jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Nawet mniejsze firmy mogą temu sprostać, jeśli mają odpowiednią technologię, taką jak np. widżet Call-back.

Usługa Call-back to dobry przykład, jak można skrócić czas reakcji bez wysiłku. Odwiedzający klika przycisk „Zadzwoń do mnie teraz”, wprowadza swój numer, a w ciągu kilku sekund oddzwania do niego konsultant z komunikatem „Dzień dobry, jak mogę pomóc?”. Połączenie jest automatycznie nawiązywane – najpierw do konsultanta, a po jego odebraniu – do klienta. Wystarczy, że obie strony odbiorą połączenie.

usluga_call_back

Ułatwiaj kontakt, wyjaśniaj wątpliwości

Ludzie opuszczają witrynę z wielu powodów. Także dlatego, że informacje na stronie zawierają zbyt mało szczegółów bądź są niewystarczająco czytelne. Pomyśl o odwiedzających, jak możesz im pomóc w zdobyciu dodatkowych informacji i ich przekonać?

Rozwiązaniem są widżety komunikacyjne. To niewielkie elementy graficzne na stronie internetowej, które umożliwiają prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym pomiędzy odwiedzającym i konsultantem. Widżety zachęcają odwiedzających do natychmiastowego skontaktowania się z Tobą, jeśli mają pytania lub wątpliwości i ułatwiają natychmiastowy kontakt w razie potrzeby.

Błyskawiczna konsultacja „na żywo” pomoże szybko wyjaśnić ew. wątpliwości, przekonać klienta i sfinalizować transakcję.

rozmawiaj_lub_czatuj_Dzinga

Rozmawiaj bądź czatuj – jak klientowi wygodnie

Zawsze warto rozmawiać, ale niektórzy wolą pisać na czacie. Pamiętaj, że wśród Twoich klientów są osoby mające różne preferencje – powinieneś mieć więc rozwiązanie wygodne dla każdej grupy. To ważne, w szczególności, jeśli operujesz na różnych rynkach. Dzięki temu będziesz miał szansę rzeczywiście wycisnąć maksymalne rezultaty z prowadzonych działań promocyjnych i wpływających zapytań.

Korzystając z rozwiązań oferowanych przez Dzinga, masz pełen dostęp do różnych form komunikacji. Czat online odpowiada na potrzeby odwiedzających, którzy preferują  słowo pisane, a widżet Call-back może zadziałać dla osób, które preferują szybką rozmowę z konsultantem. Warto przetestować to rozwiązanie i sprawdzić efektywność narzędzi poprawiających konwersję i zwiększających sprzedaż – teraz możesz wypróbować  7-dniową wersję platformy Dzinga za darmo, bez zobowiązań i konieczności rejestracji karty kredytowej.


Artykuł powstał we współpracy z Dzinga.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Pinpoint

PINPOINT – personalizowane kampanie multikanałowe integrujące pięć kanałów komunikacji: e-mail, SMS, direct mail, wideo i pURL (personalized URL).

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę