Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

3 porady, jak szybko zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej

Pierwsza połowa grudnia to czas, gdy łącza sklepów internetowych rozgrzewają się do czerwoności. Sprzedający walczą o uwagę klientów, przygotowują świąteczne oferty specjalne i prześcigają się pod kątem reklamowym. Zewsząd migoczą banery, a wyskakujące komunikaty zachęcają do zakupów. Czy jednak sama agresywna kampania reklamowa zawsze gwarantuje sukces sprzedażowy?

3 porady, jak szybko zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej

Pierwsza połowa grudnia to czas, gdy łącza sklepów internetowych rozgrzewają się do czerwoności. Sprzedający walczą o uwagę klientów, przygotowują świąteczne oferty specjalne i prześcigają się pod kątem reklamowym. Zewsząd migoczą banery, a wyskakujące komunikaty zachęcają do zakupów. Czy jednak sama agresywna kampania reklamowa zawsze gwarantuje sukces sprzedażowy?

Bez względu na to, ile osób widziało, czy wręcz kliknęło Twoje reklamy i odwiedziło witrynę, ostatecznie liczy się konwersja – sprzedaż bądź skłonienie do określonego zachowania, np. subskrypcji.

Istnieje szereg czynników, które wpływają na współczynnik konwersji. Optymalizacja pod kątem konwersji oznacza ciągłą próbę i testowanie każdego drobiazgu na witrynie: koloru czcionki, rozmiaru obrazów, rozmieszczenia przycisków, szybkości przesyłania stron… Bądźmy szczerzy – większość małych i średnich firm nie może sobie pozwolić na to, aby szczegółowo testować wszystkie parametry. Takie biznesy potrzebują skutecznego, prostego i niedrogiego rozwiązania. Poniżej przedstawiamy 3 porady, jak szybko poprawić współczynnik konwersji i zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej.

Odpowiadaj błyskawicznie na zapytania klientów

Według badań przeprowadzonych przez Harvard Business Review, w przypadku prawie połowy firm w Stanach Zjednoczonych odpowiedź na zgłoszenia online trwa dłużej niż jeden dzień.

Czy jesteś w tej samej lidze? Jeśli tak, to pamiętaj, że masz 60 razy mniejszą szansę na doprowadzenie do sprzedaży niż firmy, które odpowiedzą na zapytania przez Internet w ciągu godziny. Klienci, którzy nie dostaną szybkiej i jasnej informacji zwrotnej – szczególnie przy dużej konkurencji i łatwej dostępności do podobnych produktów u innych sprzedawców – są skłonni zrezygnować z zawarcia transakcji i przejść do konkurencji.

Istnieje bezpośrednia korelacja między tym, jak szybko zareagujesz, a jaka liczba potencjalnych klientów stanie się Twoimi klientami. Wyszukaj „główny czas reakcji” w Google, a przekonasz się, że:

  • 78% klientów kupuje od firmy, która pierwsza odpowiada na ich zapytanie;
  • konwersja sprzedaży jest o 391% wyższa, jeśli skontaktujemy się z potencjalnym klientem w ciągu tej samej minuty, w której złożyli zapytanie;
  • szanse na otrzymanie kwalifikowanego leada spada o 80%, jeśli czas reakcji jest dłuższy niż 5 minut.

Reagowanie w ciągu minuty (i utrzymanie większości okazji do zamknięcia sprzedaży) jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Nawet mniejsze firmy mogą temu sprostać, jeśli mają odpowiednią technologię, taką jak np. widżet Call-back.

Usługa Call-back to dobry przykład, jak można skrócić czas reakcji bez wysiłku. Odwiedzający klika przycisk „Zadzwoń do mnie teraz”, wprowadza swój numer, a w ciągu kilku sekund oddzwania do niego konsultant z komunikatem „Dzień dobry, jak mogę pomóc?”. Połączenie jest automatycznie nawiązywane – najpierw do konsultanta, a po jego odebraniu – do klienta. Wystarczy, że obie strony odbiorą połączenie.

usluga_call_back

Ułatwiaj kontakt, wyjaśniaj wątpliwości

Ludzie opuszczają witrynę z wielu powodów. Także dlatego, że informacje na stronie zawierają zbyt mało szczegółów bądź są niewystarczająco czytelne. Pomyśl o odwiedzających, jak możesz im pomóc w zdobyciu dodatkowych informacji i ich przekonać?

Rozwiązaniem są widżety komunikacyjne. To niewielkie elementy graficzne na stronie internetowej, które umożliwiają prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym pomiędzy odwiedzającym i konsultantem. Widżety zachęcają odwiedzających do natychmiastowego skontaktowania się z Tobą, jeśli mają pytania lub wątpliwości i ułatwiają natychmiastowy kontakt w razie potrzeby.

Błyskawiczna konsultacja „na żywo” pomoże szybko wyjaśnić ew. wątpliwości, przekonać klienta i sfinalizować transakcję.

rozmawiaj_lub_czatuj_Dzinga

Rozmawiaj bądź czatuj – jak klientowi wygodnie

Zawsze warto rozmawiać, ale niektórzy wolą pisać na czacie. Pamiętaj, że wśród Twoich klientów są osoby mające różne preferencje – powinieneś mieć więc rozwiązanie wygodne dla każdej grupy. To ważne, w szczególności, jeśli operujesz na różnych rynkach. Dzięki temu będziesz miał szansę rzeczywiście wycisnąć maksymalne rezultaty z prowadzonych działań promocyjnych i wpływających zapytań.

Korzystając z rozwiązań oferowanych przez Dzinga, masz pełen dostęp do różnych form komunikacji. Czat online odpowiada na potrzeby odwiedzających, którzy preferują  słowo pisane, a widżet Call-back może zadziałać dla osób, które preferują szybką rozmowę z konsultantem. Warto przetestować to rozwiązanie i sprawdzić efektywność narzędzi poprawiających konwersję i zwiększających sprzedaż – teraz możesz wypróbować  7-dniową wersję platformy Dzinga za darmo, bez zobowiązań i konieczności rejestracji karty kredytowej.


Artykuł powstał we współpracy z Dzinga.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę