RUSZYŁA PRZEDSPRZEDAŻ książki!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Zamów z darmową dostawą

Agencja SEO i AdWords – 10 wskazówek jak wybrać najlepszą!

Chcesz skorzystać z reklamy Google AdWords lub pozycjonować stronę? Nie wiesz od czego zacząć i zamierzasz powierzyć te zadania profesjonalistom? Podpowiadamy, jak wybrać najlepszą agencję SEO i AdWords! To niezwykle skuteczne formy reklamowe, dlatego warto dobrze się przygotować!

Agencja SEO i AdWords – 10 wskazówek jak wybrać najlepszą!

Chcesz skorzystać z reklamy Google AdWords lub pozycjonować stronę? Nie wiesz od czego zacząć i zamierzasz powierzyć te zadania profesjonalistom? Podpowiadamy, jak wybrać najlepszą agencję SEO i AdWords! To niezwykle skuteczne formy reklamowe, dlatego warto dobrze się przygotować!

1. Certyfikaty, doświadczenie, specjaliści – to wszystko ważne, ale…

Nie ma żadnego „ale”! Chcesz korzystać z reklamy Google AdWords, zainwestować pieniądze i zapewnić sobie konkretne korzyści w postaci zwiększonego ruchu czy przychodów? Wybierz partnera, który działa na rynku już kilka lat i „zjadł zęby” na setkach kampanii. Specjaliści powinni być certyfikowani oraz mieć stały dostęp do wiedzy, a sama agencja – status Partnera Google.

Ważny jest kontakt bezpośrednio ze specjalistą z zakresu AdWords, który będzie mógł natychmiast, bez pośrednictwa, reagować na Twoje potrzeby i jednocześnie rekomendować zmiany zależnie od czasu czy rynkowych uwarunkowań. Mało kto zdaje sobie sprawę, że środowisko Google AdWords jest bardzo dynamiczne. Stagnacja oznacza zazwyczaj nieuzasadnione wydawanie pieniędzy w obszarach, które nie konwertują poprawnie.

Pytanie: wybrać dużą czy małą agencję, pozostaje otwarte. Niestety małe podmioty mają ograniczone moce na stałą obserwację i optymalizację kampanii AdWords. Z drugiej strony istnieje obawa, że duże agencje będą traktować klienta instrumentalnie. Na pewno jednak posiada się w tym przypadku pewność, że kiedy specjalista AdWords wybierze się np. na urlop, Twoja kampania nie pozostanie bez opieki. Są na rynku duże agencje, które oferują kontakt klienta bezpośrednio z osobą zajmującą się kampaniami, jak np. w tym przypadku.

2. Opinie klientów

Pewnym drogowskazem są opinie dostępne w internecie na temat danej agencji – np. w mapkach Google czy na Facebooku. Co prawda – jak w przypadku wszystkiego, co znajdujemy w sieci – musimy pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. Konkurencja potrafi być bezlitosna i wystawić wiele niepochlebnych oraz nieuzasadnionych opinii.

Warto poświęcić godzinę na przestudiowanie wpisów. W konsekwencji pozwoli nam to wybrać dobrą agencję – to ważne, bo ostatecznie decyduje o przychodach i redukcji kosztów! Nieco głębsza analiza wpisów: sprawdzenie tego, kto je wystawia i czy agencja odpowiada na ewentualne zarzuty, powinna dać nam obraz sytuacji.

3. Co oni tam właściwie robią?

Niestety wciąż zdarza się, że agencje uruchamiają kampanie AdWords, co miesiąc je doładowują i… na tym koniec. Czasami poziom tego typu „usługi” może być satysfakcjonujący. Najpewniej jednak, przy odpowiednich ustawieniach i obserwacji ruchu, mogłbyś uzyskać lepsze wyniki, redukując jednocześnie koszty. Ostatecznie o wiele bardziej prawdopodobne jest, że prowadzenie kampanii AdWords po macoszemu sprawi, że zrazisz się do tej formy reklamowej i nie przyniesie ona oczekiwanych rezultatów.

Dlatego tak ważne jest poprawne przygotowanie struktury kampanii, a potem analityka ruchu i odpowiednie modyfikacje. Jeden człowiek jest w stanie wprowadzić ograniczoną liczbę zmian w każdej kampanii. Z tego powodu firma Verseo opracowała własny, dedykowany temu program – Verseo Campaign Manager – oparty na uczeniu maszynowym. Wprowadza on nawet kilkanaście tysięcy mikro zmian w każdej kampanii na dobę. Można zatem powiedzieć, że ilościowo wspiera jakościową pracę doświadczonego specjalisty AdWords, który może obserwować, czy algorytm działa poprawnie. To szczególnie polecane narzędzie w przypadku sklepów internetowych, generujących duży ruch i dostarczających ogromnej ilości danych do analityki. Skuteczność tego rozwiązania potwierdzają konkretne przykłady przeprowadzonych kampanii.

Verseo Campaign Manager nie jest jedynym narzędziem tego typu dostępnym na rynku agencyjnym. Na podobnych mechanizmach oparta jest funkcjonalność narzędzia DoubleClick. Verseo oferuje swoim klientom wybór platformy do optymalizacji i doradztwo w tym zakresie.

Na koniec koniecznie zapytaj o raportowanie – czy agencja będzie Ci zdawała relację z wykonanej pracy, postępów i prognoz.

4. Od czego zależy koszt pozycjonowania strony? Skąd mam wiedzieć, czy płacę rozsądną kwotę?

Nim podejmiesz współpracę w kwestii pozycjonowania strony, poproś o audyt swojej witryny. Tak naprawdę na tym etapie będziesz mógł się przekonać, czy agencja zna się na swojej pracy i jakie zmiany proponuje w konkretnych ramach finansowych.

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest nauką ścisłą, sporo zależy też od samej architektury już istniejącej witryny. W tym przypadku rekomendujemy zatem empiryczne sprawdzenie, czy agencja podchodzi do tego indywidualnie, czy wszystkim oferuje to samo. Lepiej też nie traktować poważnie zapewnień o uzyskaniu wysokich wyników wyszukiwań po miesiącu lub nawet kwartale. Jest mnóstwo zmiennych i dopiero wnikliwe przeanalizowanie rynku oraz zasobów klienta pozwala racjonalnie określić cele oraz horyzont czasowy.

Istnieją agencje SEO, które oferują indywidualną wycenę przy każdym zapytaniu, co pokazuje, że są nastawione na dłuższą współpracę. Należy do nich np. Verseo z systemem darmowej wyceny.

Natomiast tutaj znajdziesz szybki wpis na temat pozycjonowania stron i kosztów z tym związanych.

5. Optymalizacja kampanii – kto za tym stoi?

Wyszukiwarka Google, Google AdWords, remarketing, Sieć Reklamowa, reklamy dynamiczne – te i wiele innych narzędzi marketingu internetowego możesz wykorzystać Ty i Twoja agencja AdWords. Ich ustawienie to jedno, ale poprawna optymalizacja i reagowanie na zwiększone czy zbyt małe konwersje wymaga obserwacji, a na nią nie zawsze wystarcza czasu. Specjalista AdWords może się zatem skupić na najważniejszych usprawnieniach, ale pominąć setki małych zmian, które skumulowane dają wspaniałe efekty jakościowe.

Niektóre agencje wykorzystują programy oparte na uczeniu maszynowym (np. Verseo Campaign Manager, lub Doubleclick), które zbierają dane z ruchu historycznego i teraźniejszego, by optymalizować oraz przekierowywać środki w kanały najlepiej rokujące. To unikalne rozwiązanie jest niebywale skuteczne, w zasadzie jak większość rozwiązań opartych na przewidywaniu sztucznej inteligencji.

6. Koszty kampanii

Kwestia kosztów jest dla wielu przedsiębiorstw kluczowa, czasami ważniejsza od efektów, co ostatecznie może nie być racjonalne. Bywa, że wybierana jest ta agencja, która ma bardzo małą prowizję. W takim przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbije się to negatywnie na jakości prowadzonych kampanii. Wysoka prowizja hipotetycznie może dawać pewność, że kampania będzie systematycznie „dopieszczana”, a co za tym idzie, ostatecznie przyniesie większe przychody. Subiektywnie można określić poprawną prowizję na poziomie 20% –30% całościowego budżetu kampanii.

7. Wywiad, czyli im więcej powiesz, tym więcej dostaniesz!

By przygotować poprawną kampanię, agencja powinna Cię przepytać w zasadzie od A do Z. Musi sprawdzić cele, słowa kluczowe, typ biznesu, oczekiwania itd., a dopiero potem zaopiniować, czy jest w stanie zrealizować zadanie w żądanym zakresie, ewentualnie jakie modyfikacje pierwotnego planu przewiduje. Jeżeli taki „wywiad” nastąpi, wtedy będzie to dla Ciebie znak, że agencja SEO/AdWords podchodzi poważnie do tematu i jest nastawiona na długofalową i satysfakcjonującą współpracę.

8. Czas trwania umowy

Zbyt krótki czas trwania pierwszej umowy może nie zobrazować potencjału reklam AdWords, a szczególnie pozycjonowania strony. Jeżeli chodzi o Google AdWords, pierwsze rezultaty widać stosunkowo szybko i po miesiącu można już wyciągać wnioski z prowadzonej kampanii.

Jeśli korzystasz z programu opartego na uczeniu maszynowym, by w pełni optymalizować swoją kampanię, musisz poczekać do 3 miesięcy. Wtedy algorytmy zbiorą wystarczającą ilość danych i jednocześnie zdążą zaimplementować odpowiednie rozwiązania, by wykazać swoją pełną moc. Oczywiście nie jest tak, że przez te 3 miesiące nic się nie dzieje – kampania osiąga takie wyniki, jak prowadzona w sposób tradycyjny. Verseo Campaign Manager pracuje i zbiera dane w tle, nie naruszając wyników z tytułu normalnej pracy. Długoterminowo możemy jednak spodziewać się lepszych wyników niż w przypadku kampanii optymalizowanych ręcznie.

9. Dodatkowe korzyści

Warto dowiedzieć się, czy agencja np. projektuje banery do remarketingu czy Sieci Reklamowej Google, czy Twoja firma musi je dostarczyć sama. To pewna oszczędność i nie trzeba pilnować grafika:) Agencja bierze wszystkie formaty na siebie, a jest ich całkiem sporo – aż 18!

Agencja Verseo oferuje już w cenie usługi projekt grafik, jak również dostęp do innych narzędzi wspomagających sprzedaż, jak np. kreator landing page’ów. Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

10. Smaczki i zasięgi

Jeżeli chcesz prowadzić kampanie w Polsce, to wystarczy oparcie reklam tekstowych i graficznych na środowisku Google. Jeżeli jednak chcesz kierować swoją reklamę również do odbiorców w innych krajach, to w zależności od specyfiki danego rynku warto wybrać agencję, która wspomoże Twoje działania w takich wyszukiwarkach jak Bing czy Yandex.

Warto też pilnować agencji, by stosowała chociażby rozszerzenia w reklamach AdWords – to dodatkowe zakładki widoczne pod reklamą, które powiększają powierzchnię promocyjną widoczną dla potencjalnego klienta.

 

Artykuł promocyjny

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę