Nowy magazyn o e-commerce!

Praktyczny poradnik już w kwietniu „E-commerce w praktyce”

Zamów w przedsprzedaży

Analiza omnichannel marketingu – najczęstsze problemy

Analiza marketingowych działań omnichannelowych, ze względu na ich specyficzną strukturę, stanowi znaczne wyzwanie dla współczesnego marketera czy analityka internetowego. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z marką na różnych płaszczyznach, w związku z tym bardzo często nie mamy do czynienia z prostą ścieżką konwersji, polegającą na kliknięciu w reklamę w wyszukiwarce, przejściu do strony produktowej i dokonaniu zakupu. Drogi dzisiejszego klienta są skomplikowane, nie charakteryzują się liniowością, przez co często przypominają sieć zawiłych połączeń. Na szczęście technologie internetowe rozwijają się w szybkim tempie i mogą w znaczący sposób ułatwić zrozumienie zachowania potencjalnych klientów.

Analiza omnichannel marketingu – najczęstsze problemy

Analiza marketingowych działań omnichannelowych, ze względu na ich specyficzną strukturę, stanowi znaczne wyzwanie dla współczesnego marketera czy analityka internetowego. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z marką na różnych płaszczyznach, w związku z tym bardzo często nie mamy do czynienia z prostą ścieżką konwersji, polegającą na kliknięciu w reklamę w wyszukiwarce, przejściu do strony produktowej i dokonaniu zakupu. Drogi dzisiejszego klienta są skomplikowane, nie charakteryzują się liniowością, przez co często przypominają sieć zawiłych połączeń. Na szczęście technologie internetowe rozwijają się w szybkim tempie i mogą w znaczący sposób ułatwić zrozumienie zachowania potencjalnych klientów.
Analiza marketingowych działań omnichannelowych, ze względu na ich specyficzną strukturę, stanowi znaczne wyzwanie dla współczesnego marketera czy analityka internetowego. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z marką na różnych płaszczyznach, w związku z tym bardzo często nie mamy do czynienia z prostą ścieżką konwersji, polegającą na kliknięciu w reklamę w wyszukiwarce, przejściu do strony produktowej i dokonaniu zakupu. Drogi dzisiejszego klienta są skomplikowane, nie charakteryzują się liniowością, przez co często przypominają sieć zawiłych połączeń. Na szczęście technologie internetowe rozwijają się w szybkim tempie i mogą w znaczący sposób ułatwić zrozumienie zachowania potencjalnych klientów.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę