Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii wideomarketingowej

Stworzenie efektywnego i efektownego wideo wymaga dużych nakładów czasu i pieniędzy, dlatego dobrze jest się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Simon Sinek przekonuje: zawsze zaczynaj od pytania „Dlaczego?”. Dlaczego w ogóle chcesz stworzyć wideo? Jaki cel chcesz dzięki niemu osiągnąć?

Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii wideomarketingowej

Stworzenie efektywnego i efektownego wideo wymaga dużych nakładów czasu i pieniędzy, dlatego dobrze jest się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Simon Sinek przekonuje: zawsze zaczynaj od pytania „Dlaczego?”. Dlaczego w ogóle chcesz stworzyć wideo? Jaki cel chcesz dzięki niemu osiągnąć?

Następnie warto zebrać podstawowe informacje dotyczące marketingu Twojej firmy. Są to: główne korzyści, które oferujesz, problemy, które rozwiązujesz, czy Twoje wyróżniki na tle konkurencji oraz opis Twojej grupy docelowej. Gdy masz już te informacje zebrane i uporządkowane, możesz przejść do dalszych pytań.
Przed zrealizowaniem jakiejkolwiek kampanii warto się zastanowić: „Po czym poznam, że wydane na nią pieniądze były dobrym wydatkiem?”. Powinieneś przemyśleć jakościowe i ilościowe wyniki, jakie chcesz osiągnąć, oraz to, jak zamierzasz je mierzyć.
Następnie pomyśl, w jakich mediach chcesz wykorzystać swoje wideo. Ta wiedza zdeterminuje czas jego trwania, charakter i proporcje obrazu.

Podstawowe media do publikacji wideo to:

  • internet,
  • telebimy – najczęściej bez dźwięku,
  • ekrany w środkach komunikacji miejskiej,
  • telewizja,
  • DVD,
  • platformy VOD,
  • kina.

Najbardziej różnorodnym medium, które oferuje wiele możliwości, jest internet. Wideo w nim umieszczone może mieć różny czas trwania, jego obraz może być horyzontalny lub wertykalny itd.

Dobrze jest się też zastanowić, czy w projekcie chcesz współpracować z jakimiś znanymi postaciami czy influencerami. Takie osoby mogą dobrze wpłynąć na odbiór Twojego przekazu – pod warunkiem że pasują do historii, którą opowiada Twoja marka. Nie ma chyba nic gorszego niż wciskanie gwiazdy do kampanii na siłę.
Zadaj sobie również pytanie o budżet. Ceny wideo są bardzo różne i potrafią być naprawdę wysokie, ale jeśli przyjdziesz do agencji z jasną wizją budżetu, łatwiej będzie Ci prowadzić rozmowy.

Jeśli odpowiesz sobie na tych kilka pytań, nie zagwarantujesz, że kampania, którą opracujesz, będzie miała genialne wyniki – tworzenie wideo to bardzo złożony proces. Jednak dzięki tym odpowiedziom zwiększysz swoją szansę na osiągnięcie takich wyników.

Zawsze warto z kimś omówić swój pomysł na wideo! Skontaktuj się z nami i umów się na rozmowę


Artykuł promocyjny.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę