Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii wideomarketingowej

Stworzenie efektywnego i efektownego wideo wymaga dużych nakładów czasu i pieniędzy, dlatego dobrze jest się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Simon Sinek przekonuje: zawsze zaczynaj od pytania „Dlaczego?”. Dlaczego w ogóle chcesz stworzyć wideo? Jaki cel chcesz dzięki niemu osiągnąć?

Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii wideomarketingowej

Stworzenie efektywnego i efektownego wideo wymaga dużych nakładów czasu i pieniędzy, dlatego dobrze jest się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Simon Sinek przekonuje: zawsze zaczynaj od pytania „Dlaczego?”. Dlaczego w ogóle chcesz stworzyć wideo? Jaki cel chcesz dzięki niemu osiągnąć?

Następnie warto zebrać podstawowe informacje dotyczące marketingu Twojej firmy. Są to: główne korzyści, które oferujesz, problemy, które rozwiązujesz, czy Twoje wyróżniki na tle konkurencji oraz opis Twojej grupy docelowej. Gdy masz już te informacje zebrane i uporządkowane, możesz przejść do dalszych pytań.
Przed zrealizowaniem jakiejkolwiek kampanii warto się zastanowić: „Po czym poznam, że wydane na nią pieniądze były dobrym wydatkiem?”. Powinieneś przemyśleć jakościowe i ilościowe wyniki, jakie chcesz osiągnąć, oraz to, jak zamierzasz je mierzyć.
Następnie pomyśl, w jakich mediach chcesz wykorzystać swoje wideo. Ta wiedza zdeterminuje czas jego trwania, charakter i proporcje obrazu.

Podstawowe media do publikacji wideo to:

  • internet,
  • telebimy – najczęściej bez dźwięku,
  • ekrany w środkach komunikacji miejskiej,
  • telewizja,
  • DVD,
  • platformy VOD,
  • kina.

Najbardziej różnorodnym medium, które oferuje wiele możliwości, jest internet. Wideo w nim umieszczone może mieć różny czas trwania, jego obraz może być horyzontalny lub wertykalny itd.

Dobrze jest się też zastanowić, czy w projekcie chcesz współpracować z jakimiś znanymi postaciami czy influencerami. Takie osoby mogą dobrze wpłynąć na odbiór Twojego przekazu – pod warunkiem że pasują do historii, którą opowiada Twoja marka. Nie ma chyba nic gorszego niż wciskanie gwiazdy do kampanii na siłę.
Zadaj sobie również pytanie o budżet. Ceny wideo są bardzo różne i potrafią być naprawdę wysokie, ale jeśli przyjdziesz do agencji z jasną wizją budżetu, łatwiej będzie Ci prowadzić rozmowy.

Jeśli odpowiesz sobie na tych kilka pytań, nie zagwarantujesz, że kampania, którą opracujesz, będzie miała genialne wyniki – tworzenie wideo to bardzo złożony proces. Jednak dzięki tym odpowiedziom zwiększysz swoją szansę na osiągnięcie takich wyników.

Zawsze warto z kimś omówić swój pomysł na wideo! Skontaktuj się z nami i umów się na rozmowę


Artykuł promocyjny.

Polecane prezentacje i narzędzia:

PushPushGo

PushPushGo to najszybciej rozwijająca się platforma do tworzenia, targetowania oraz wysyłki notyfikacji web push w Polsce. Umożliwiamy Klientom wysyłkę powiadomień na ekrany komputerów oraz urządzeń mobilnych ich odbiorców, nawet gdy przeglądają obecnie inną stronę internetową.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę