Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Jak prowadzić skuteczne działania reklamowe na Facebooku, Instagramie i LinkedInie? Nowe wydanie „Marketera+” już w sprzedaży

Według raportu IAB Polska/PwC Adex wydatki na reklamę w social mediach w Polsce w pierwszym półroczu 2018 r. stanowiły 18% tortu reklamowego online. Ich wartość osiągnęła prawie 400 mln zł. Warto zaznaczyć, że cały ubiegły rok zamknął się wynikiem 600 mln zł, a jeśli wziąć dodatkowo pod uwagę dynamikę rynku reklamy w mediach społecznościowych – na poziomie 54% rok do roku po pierwszych sześciu miesiącach – można się spodziewać poprawienia tego wyniku z nawiązką.

Jak prowadzić skuteczne działania reklamowe na Facebooku, Instagramie i LinkedInie? Nowe wydanie „Marketera+” już w sprzedaży

Według raportu IAB Polska/PwC Adex wydatki na reklamę w social mediach w Polsce w pierwszym półroczu 2018 r. stanowiły 18% tortu reklamowego online. Ich wartość osiągnęła prawie 400 mln zł. Warto zaznaczyć, że cały ubiegły rok zamknął się wynikiem 600 mln zł, a jeśli wziąć dodatkowo pod uwagę dynamikę rynku reklamy w mediach społecznościowych – na poziomie 54% rok do roku po pierwszych sześciu miesiącach – można się spodziewać poprawienia tego wyniku z nawiązką.

Dane procentowe za cały rok nie są jeszcze dostępne, ale już po tych cząstkowych informacjach widać, że był to kolejny okres, w którym wydatki na social media (obok reklamy na urządzeniach mobilnych oraz wideo online) miały kluczowy wpływ na wzrost wartości rynku komunikacji cyfrowej w Polsce.

Jak zaznaczają eksperci, większe wydatki reklamodawców w social mediach, a także zabieganie marketerów o tę samą i coraz bardziej ograniczoną czasowo uwagę klienta mogą mieć przełożenie na wyższe koszty reklamy. Co zrobić, aby mimo tych niesprzyjającym warunków wyniki kampanii w mediach społecznościowych były coraz lepsze? Jak sprawić, aby wraz ze wzrostem kosztów reklamy rosła także jej efektywność?

Na powyższe pytania – i na wiele innych – odpowiadają w temacie numeru zaproszeni eksperci. Ponadto dowiesz się, o czym musisz pamiętać podczas prowadzenia działań w Facebook Ads w 2019 r., jak dobrać grupę docelową do działań reklamowych na Facebooku i Instagramie, jak się komunikować z użytkownikami w zależności od etapu ścieżki zakupowej oraz jak połączyć cel reklamowy Facebooka ze strategią i z celem komunikacji. W tym wydaniu „Marketera+” autorzy podpowiadają też, czego unikać w działaniach reklamowych i które formaty poprawiają efektywność, a które zmniejszają koszty kampanii. Po lekturze tego numeru nie powinieneś mieć problemu zarówno z doborem umiejscowienia reklamy i targetowaniem, jak i z przygotowaniem kampanii zasięgowej przy małym budżecie, a także z analizą i optymalizacją prowadzonych działań.

MARKETER+_33_rozkladowka

Zamów najnowszy numer „Marketera+”

Polecam też Twojej uwadze dodatek o kampaniach płatnych na LinkedInie, z którego dowiesz się m.in.: na co zwrócić uwagę przy planowaniu płatnych działań w tym kanale, aby były one efektywne, jakie formaty reklamowe są dostępne na LinkedInie i z których najlepiej korzystać, jakie są możliwości targetowania reklam na tej platformie oraz czy jest możliwe osiągnięcie efektu synergii działań reklamowych na Facebooku i LinkedInie.

Na koniec pamiętaj, że mechanizmy systemów reklamowych się zmieniają, ale jedno zawsze pozostaje niezmienne – strategia. Nawet jeśli kampanię prowadzi agencja lub freelancer, to kontrolę nad komunikacją sprawować musisz Ty, bo to Ty wiesz najlepiej, na czym polega przewaga Twojego produktu, i znasz swoich klientów. Taka kontrola jest niezbędna, aby szybko wyeliminować ewentualne błędy. Jednocześnie, aby skutecznie komunikować się z agencją, musisz znać zasady działania mechanizmów poszczególnych systemów reklamowych.

To relacja win-win. Mam nadzieję, że wiedza zawarta w tym numerze pomoże Ci ją zbudować, a Twoje kampanie będą przynosiły lepsze efekty.

Z najnowszego wydania dowiesz się m.in.:

  • jakie są nowości w systemie reklamowym i najbliższe plany Facebooka i Instagrama,
  • jakie mechanizmy kampanii warto zastosować,
  • czego unikać w działaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie,
  • jak przygotować kampanię zasięgową z małym budżetem,
  • jak się komunikować z użytkownikami w zależności od etapu ścieżki zakupowej,
  • czym jest model 5A i jak połączyć go z celami reklamowymi Facebooka,
  • jak wybrać cel reklamowy i jaki wpływ ma on na efekty kampanii,
  • jak połączyć cel reklamowy Facebooka ze strategią i z celem komunikacji,
  • na co warto zwrócić uwagę przy zastosowaniu poszczególnych celów,
  • jak nakreślić profil konsumenta na podstawie modelu STP i jak dopasować do niego jak najbardziej zindywidualizowany komunikat,
  • jak dobrać grupę docelową do działań reklamowych na Facebooku i Instagramie,
  • jak stworzyć grupy niestandardowych i podobnych odbiorców w panelu reklamowym Facebooka,
  • jak dobrać umiejscowienie reklamy w systemie reklamowym Facebooka,
  • jakie są najczęstsze błędy w tworzeniu reklam na Facebooka i Instagrama,
  • jak dobierać kreacje reklamowe w trudnych branżach,
  • jak przygotowywać reklamy zgodne z regulaminem Facebooka,
  • jak budować zasięg w kampaniach lokalnych,
  • jak wykorzystywać potencjał Facebooka w sektorze B2B,
  • jakie formaty poprawiają efektywność i zmniejszają koszty kampanii na Facebooku,
  • jak tworzyć skuteczne posty reklamowe,
  • czym jest prawo Hicka i jak je wykorzystać w projektowaniu kreacji,
  • jak stworzyć kreację reklamową, która przyciągnie uwagę, przekaże informację lub skłoni użytkownika do działania,
  • jak wyznaczyć oczekiwane wartości takich wskaźników, jak CPC czy koszt pozyskania transakcji, jeszcze przed rozpoczęciem pierwszej kampanii,
  • dlaczego musisz kontrolować częstotliwość emisji reklam w swoich kampaniach,
  • jak optymalizować kampanię, w której nie ma jeszcze konwersji,
  • czy ROAS to najlepszy miernik efektywności kampanii,
  • czy Facebook może zoptymalizować Twoje kampanie za Ciebie,
  • na jakie kwestie zwracać uwagę przy zlecaniu prowadzenia działań reklamowych na Facebooku i Instagramie agencji lub freelancerowi,
  • od czego zacząć współpracę z agencją zewnętrzną lub freelancerem i jakich błędów unikać,
  • jak się rozliczać z agencją lub freelancerem i jakie są modele rozliczeń.

Zamów najnowszy numer „Marketera+”

przewodnik_po_platnych_reklamach_linkedin

Z dodatku o płatnych kampaniach na Linkedin dowiesz się m.in.:

  • jakie są nowe możliwości kont firmowych na LinkedInie,
  • o czym należy pamiętać, gdy prowadzi się konto firmowe na LinkedInie,
  • jak krok po kroku stworzyć stronę firmową na LinkedInie,
  • jakie nowe funkcje LinkedIna ułatwiają publikowanie treści w tym serwisie,
  • jakie są podstawowe rozmiary grafik i formaty wideo na LinkedInie,
  • jak działają mechanizmy reklamowe na LinkedInie,
  • na co zwrócić uwagę w planowaniu płatnych działań w tym kanale, tak aby były one efektywne,
  • jakie formaty reklamowe, cele i rodzaje reklam są dostępne na LinkedInie i z których najlepiej korzystać,
  • jak działa piksel remarketingowy LinkedIna,
  • jakie są koszty reklamy na LinkedInie w Polsce,
  • jak łączyć działania płatne na LinkedInie i Facebooku,
  • jak podejść strategicznie do planowania kampanii na LinkedInie,
  • jak optymalnie skonfigurować kampanię,
  • jakie są możliwości targetowania reklam na LinkedInie,
  • jak stworzyć odpowiednią kreację reklamową,
  • jak uniknąć typowych błędów podczas planowania kampanii,
  • jak monitorować i optymalizować kampanie.

Zamów najnowszy numer „Marketera+”

Ze stałych cykli dowiesz się m.in.:

  • na jakie pytania musisz sobie odpowiedzieć, zanim zaczniesz budować listy adresowe,
  • o jakich dobrych praktykach musisz pamiętać prowadząc działania e-mail marketingowe,
  • jak powinna być wyrażona zgoda na e-mail marketing,
  • o jakich kwestiach prawnych nie możesz zapomnieć przy budowaniu list adresowych,
  • czy w celu marketingu bezpośredniego można przetwarzać dane bez ograniczeń,
  • czy do własnych klientów można telefonować z zamiarem upsellingu,
  • o czym musisz pamiętać, kiedy chcesz wysłać materiały marketingowe pocztą tradycyjną,
  • jak dostarczyć klauzulę informacyjną w papierowych materiałach reklamowych,
  • co jest, a co nie jest telefonicznym marketingiem, na który potrzebna jest zgoda,
  • jakie są ograniczenia prawne w marketingu i sprzedaży przez telefon w B2B,
  • jak pozyskać zgodę na rozmowę telefoniczną w celach marketingowych z konkretną osobą przy użyciu narzędzia typu callback,
  • na co zwrócić uwagę, uwagę w wyborze instrumentów marketingu omnichannel,
  • w jaki sposób integrować narzędzia offline z narzędziami online,
  • czym jest all-line marketing i dlaczego klasyczny podział marketingu na tradycyjny i cyfrowy nie znajduje zastosowania we współczesnych realiach rynkowych.

Ponadto:

  • jakie są korzyści ze współpracy między markami,
  • czym jest teoria zależności zasobów,
  • które firmy zdecydowały się na współpracę i dlaczego,
  • jakie są cztery główne rodzaje co-brandingu.

W felietonie Jacka Szlaka przeczytasz m.in. o tym:

  • czy negowanie wartości autorytetu jest ryzykowne w dzisiejszych czasach,
  • czy Gary Vaynerchuk myli się w kwestii roli Facebooka i Instagrama, gdy uznaje je za najlepsze i jedyne środowisko działań marketingowych,
  • na czym opiera się evidence-based marketing i dlaczego musisz umieć odczytywać dane (a nie zostawiać wszystko algorytmom),
  • czy marki mogą żądać czegoś oprócz pieniędzy za swoje usługi, a jeśli tak, to czego (i co w takim wypadku powinny dać w zamian),
  • czy jest coś, czego markom na pewno nie wolno markom robić – bo to nieetyczne, a nie tylko bezprawne,
  • czy firmy powinny przestać się obawiać obawiać występować we własnym imieniu.

Autorami najnowszego wydania są:

Małgorzata Bieńkowska, Angelika Chimkowska, Adrian Gamoń, Franciszek Bazyli Georgiew, Monika Glosowitz, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Natalia Kijko-Łuciuk, Karolina Kociołek, Grzegorz Nowak, Mateusz Nowak, Dominika Płatkowska-Kloch, Dominika Rzepa, Paweł Sala, Patryk Sienkiewicz, Tomasz Starzyński, Jacek Szlak, Olga Ulatowska, Agata Weryszko.

Zamów najnowszy numer „Marketera+”

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę