RUSZYŁA PRZEDSPRZEDAŻ książki!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Zamów z darmową dostawą

Jak skutecznie publikować w mediach społecznościowych?

Rola social mediów w wirtualnej rzeczywistości wzrasta coraz bardziej i coraz szybciej. Jest to niezastąpione narzędzie promocji, zwiększania popularności i – co za tym idzie – sprzedaży. Co należy wiedzieć o mediach społecznościowych i jak je skutecznie wykorzystywać?

Jak skutecznie publikować w mediach społecznościowych?

Rola social mediów w wirtualnej rzeczywistości wzrasta coraz bardziej i coraz szybciej. Jest to niezastąpione narzędzie promocji, zwiększania popularności i – co za tym idzie – sprzedaży. Co należy wiedzieć o mediach społecznościowych i jak je skutecznie wykorzystywać?

Cel

…jest sprawą kluczową. Podobno: „Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” [P.R. Michalak]. Internet to nic innego jak wirtualne odzwierciedlenie rzeczywistości – wbrew pozorom rządzi się tymi samymi prawami. Po pierwsze i najważniejsze należy więc zastanowić się, po co publikujesz w social mediach? Jakie znaczenie ma to dla marki? Kto jest grupą docelową?

Strategia

…przede wszystkim. Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania w mediach społecznościowych dla swojej (lub czyjejś) marki, przemyśl kolejne kroki. Będąc świadomym swojego celu, łatwiej jest zaplanować komunikację, najlepiej opierając ją o motyw przewodni. Spójność i wiarygodność to słowa klucze na drodze do budowania wizerunku w social mediach – zarówno osobistego, jak i biznesowego.

Narzędzia

…usprawniają działanie. Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż wrzucenie posta na Facebooka, Instagrama czy LinkedIna… tymczasem nic bardziej mylnego. W social mediach najważniejsza jest spójność, oryginalność i systematyczność. Z dwoma pierwszymi elementami można sobie poradzić, dostarczając odpowiedniej dawki inspiracji oraz sprawdzaniem „nowinek” z sieci na bieżąco. Jeśli chodzi o systematyczność, są do tego narzędzia ułatwiające regularne postowanie na portalach społecznościowych.

Case study

Jednym z nich jest Postfity – aplikacja do planowania postów na takich portalach jak: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Xing, VKontakte czy Google+.

Jak działa?

  1. Zakładasz konto.

  2. Linkujesz odpowiednie social media z twoim kontem.

  3. Tworzysz posty (dodając zdjęcie/linkując film + tworząc kreatywny opis).

  4. Planujesz datę i godzinę zgodną z odpowiednią strefą czasową.

  5. Analizujesz rezultaty.

postfity

Nie ma nic prostszego!

Dodatkową cechą wyróżniającymi Postfity jest m.in.: możliwość czerpania inspiracji z gotowych już szablonów w danej kategorii. W zakładce „Post ideas” znajdziesz 10 różnych kategorii z odnośnikami do wartościowych informacji ze świata.

inspiration_postfity

Co więcej, oprócz planowania standardowych postów ze zdjęciami, możesz zaplanować zmianę swojego „cover photo” (zdjęcia w tle) na Facebooku, które również ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych.

coverphoto_postfity

Jeśli natomiast Twój zespół pracujący przy promocji marki składa się z więcej niż jednej osoby, warto zwrócić uwagę na opcję „Teams”, która umożliwia planowanie postów na tym samym kanale różnym osobom.

teams_postfity

Ułatwieniem jest również opcja skracania linków HTML. W zakładce „Settings” możesz wybrać, w jakiej formie ma się pojawić publikowany link. Więcej na ten temat dowiesz się, oglądając tutorial:

Na końcu warto również podkreślić, że Postfity jest dostępne jako wtyczka (plugin) Chrome’a. Możesz swobodnie planować wpisy w różnych social mediach bez konieczności opuszczania danej strony. Czy to nie ułatwia pracy?

plugin_postfity

Ostatecznie

…dzięki połączeniu odpowiednich narzędzi z wiedzą teoretyczną i doświadczeniem, zarządzanie mediami społecznościowymi wcale nie musi być uciążliwe. Wystarczy odpowiednio wszystko zorganizować, mając w głowie jasno określony cel i strategię.


Artykuł promocyjny.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę