Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Jak skutecznie publikować w mediach społecznościowych?

Rola social mediów w wirtualnej rzeczywistości wzrasta coraz bardziej i coraz szybciej. Jest to niezastąpione narzędzie promocji, zwiększania popularności i – co za tym idzie – sprzedaży. Co należy wiedzieć o mediach społecznościowych i jak je skutecznie wykorzystywać?

Jak skutecznie publikować w mediach społecznościowych?

Rola social mediów w wirtualnej rzeczywistości wzrasta coraz bardziej i coraz szybciej. Jest to niezastąpione narzędzie promocji, zwiększania popularności i – co za tym idzie – sprzedaży. Co należy wiedzieć o mediach społecznościowych i jak je skutecznie wykorzystywać?

Cel

…jest sprawą kluczową. Podobno: „Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” [P.R. Michalak]. Internet to nic innego jak wirtualne odzwierciedlenie rzeczywistości – wbrew pozorom rządzi się tymi samymi prawami. Po pierwsze i najważniejsze należy więc zastanowić się, po co publikujesz w social mediach? Jakie znaczenie ma to dla marki? Kto jest grupą docelową?

Strategia

…przede wszystkim. Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania w mediach społecznościowych dla swojej (lub czyjejś) marki, przemyśl kolejne kroki. Będąc świadomym swojego celu, łatwiej jest zaplanować komunikację, najlepiej opierając ją o motyw przewodni. Spójność i wiarygodność to słowa klucze na drodze do budowania wizerunku w social mediach – zarówno osobistego, jak i biznesowego.

Narzędzia

…usprawniają działanie. Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż wrzucenie posta na Facebooka, Instagrama czy LinkedIna… tymczasem nic bardziej mylnego. W social mediach najważniejsza jest spójność, oryginalność i systematyczność. Z dwoma pierwszymi elementami można sobie poradzić, dostarczając odpowiedniej dawki inspiracji oraz sprawdzaniem „nowinek” z sieci na bieżąco. Jeśli chodzi o systematyczność, są do tego narzędzia ułatwiające regularne postowanie na portalach społecznościowych.

Case study

Jednym z nich jest Postfity – aplikacja do planowania postów na takich portalach jak: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Xing, VKontakte czy Google+.

Jak działa?

  1. Zakładasz konto.

  2. Linkujesz odpowiednie social media z twoim kontem.

  3. Tworzysz posty (dodając zdjęcie/linkując film + tworząc kreatywny opis).

  4. Planujesz datę i godzinę zgodną z odpowiednią strefą czasową.

  5. Analizujesz rezultaty.

postfity

Nie ma nic prostszego!

Dodatkową cechą wyróżniającymi Postfity jest m.in.: możliwość czerpania inspiracji z gotowych już szablonów w danej kategorii. W zakładce „Post ideas” znajdziesz 10 różnych kategorii z odnośnikami do wartościowych informacji ze świata.

inspiration_postfity

Co więcej, oprócz planowania standardowych postów ze zdjęciami, możesz zaplanować zmianę swojego „cover photo” (zdjęcia w tle) na Facebooku, które również ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych.

coverphoto_postfity

Jeśli natomiast Twój zespół pracujący przy promocji marki składa się z więcej niż jednej osoby, warto zwrócić uwagę na opcję „Teams”, która umożliwia planowanie postów na tym samym kanale różnym osobom.

teams_postfity

Ułatwieniem jest również opcja skracania linków HTML. W zakładce „Settings” możesz wybrać, w jakiej formie ma się pojawić publikowany link. Więcej na ten temat dowiesz się, oglądając tutorial:

Na końcu warto również podkreślić, że Postfity jest dostępne jako wtyczka (plugin) Chrome’a. Możesz swobodnie planować wpisy w różnych social mediach bez konieczności opuszczania danej strony. Czy to nie ułatwia pracy?

plugin_postfity

Ostatecznie

…dzięki połączeniu odpowiednich narzędzi z wiedzą teoretyczną i doświadczeniem, zarządzanie mediami społecznościowymi wcale nie musi być uciążliwe. Wystarczy odpowiednio wszystko zorganizować, mając w głowie jasno określony cel i strategię.


Artykuł promocyjny.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę