Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Sprawdź nowy numer i dowiedz się jak działać skutecznie przy ograniczonym budżecie

Zobacz numer

[Pobierz raport] Pierwsze polskie badanie bezpieczeństwa e-maili B2C i B2B. Czy marki chronią swoich odbiorców?

Średnio 76% firm pada ofiarą phishingu każdego roku. Czy marki mogą temu zapobiec? EmailLabs zbadał, jak zabezpieczają się najpopularniejsze strony www w Polsce.

[Pobierz raport] Pierwsze polskie badanie bezpieczeństwa e-maili B2C i B2B. Czy marki chronią swoich odbiorców?

Średnio 76% firm pada ofiarą phishingu każdego roku. Czy marki mogą temu zapobiec? EmailLabs zbadał, jak zabezpieczają się najpopularniejsze strony www w Polsce.

raport bezpieczeństwa EmailLabs

Skuteczny, ale podatny na ataki kanał komunikacji

Największe firmy wysyłają setki tysięcy e-maili dziennie: tych z promocjami, ale też wiadomości transakcyjnych, np. dotyczących zakupu. Na skrzynce przeciętnego Kowalskiego najwięcej tego typu powiadomień pochodzi ze sklepów online, fintechów (powiadomienia dotyczące płatności), systemów rezerwacyjnych i firm kurierskich. Czy wszystkie te maile pochodzą od ich prawowitych nadawców? Jak często z pozoru niewinny e-mail okazuje się być próbą wyłudzenia wrażliwych danych i pieniędzy?

Okazuje się, że bardzo często. Tylko w ubiegłym roku systemy Kaspersky Lab udaremniły ponad 482 miliony prób odwiedzenia fałszywych stron internetowych m.in. z wykorzystaniem kanału e-mail – to dwa razy więcej niż w 2017 roku. Czy firmy mogą bronić się przed atakami? Tak i niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jak w prosty sposób można to zrobić.

Klienci są niedostatecznie chronieni

Niemal 70 proc. domen należących do najbardziej popularnych w Polsce firm nie jest odpornych na ataki phishingowe. Zaledwie 31 procent najpopularniejszych domen spełnia zalecany, minimalny poziom ochrony kanału e-mail.

“Wyniki badania są zaskakujące – sklepy internetowe nie chronią swoich klientów w należyty sposób. Mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować chociażby konfigurując domenę – mówi Katarzyna Garbaciak, Dyrektor Zarządzająca w EmailLabs. Naprawdę warto to zrobić, zwłaszcza że poprawnie dodane uwierzytelnienia wpływają nie tylko na poziom bezpieczeństwa, ale i na lepszą dostarczalność e-maili – dodaje.

Pobierz pełny raport

Ochrona konsumentów powinna być obowiązkiem firmy

Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod firmę w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań. Zdecydowana większość wiadomości phishingowych jest dostarczana właśnie za pośrednictwem e-maili. Fałszywy adres do złudzenia przypomina autentyczny, aby skłonić adresata do przekazania napastnikom informacji.

Wśród konsekwencji ataku phishingowego możemy wskazać czarny PR (media chętnie poinformują o wpadce firmy), utratę reputacji i zaufania klientów, a ostatecznie… spadek przychodów, co potwierdzają same firmy-ofiary.

Pełne wyniki badania i instrukcja wdrożenia zabezpieczeń są dostępne w raporcie EmailLabs.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Jet Line

Jesteśmy ekspertami od komunikacji w przestrzeni, out of home. Realizujemy kampanie outdoorowe, które dają markom wartość, a firmom zysk.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę