Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Sprawdź nowy numer i dowiedz się jak działać skutecznie przy ograniczonym budżecie

Zobacz numer

Prawa osoby biorącej udział w promocji konsumenckiej

Promocje dla konsumentów są organizowane zazwyczaj przez silne gospodarczo i organizacyjnie podmioty. Podmioty te co do zasady dysponują środkami, wiedzą i zdolnościami znacznie przekraczającymi możliwości przeciętnego konsumenta. Z tych powodów właśnie prawo w Polsce otacza konsumentów ochroną w relacjach z przedsiębiorcami, przyznaje im szczególne uprawnienia oraz istotnie ogranicza swobodę działania organizatorów promocji. Praktyka marketingu pokazuje, że wcale nie jest trudno naruszyć prawa konsumentów. Ponadto coraz częściej naruszenia te są dostrzegane przez samych konsumentów oraz stosowne organy.

Prawa osoby biorącej udział w promocji konsumenckiej

Promocje dla konsumentów są organizowane zazwyczaj przez silne gospodarczo i organizacyjnie podmioty. Podmioty te co do zasady dysponują środkami, wiedzą i zdolnościami znacznie przekraczającymi możliwości przeciętnego konsumenta. Z tych powodów właśnie prawo w Polsce otacza konsumentów ochroną w relacjach z przedsiębiorcami, przyznaje im szczególne uprawnienia oraz istotnie ogranicza swobodę działania organizatorów promocji. Praktyka marketingu pokazuje, że wcale nie jest trudno naruszyć prawa konsumentów. Ponadto coraz częściej naruszenia te są dostrzegane przez samych konsumentów oraz stosowne organy.
Promocje dla konsumentów są organizowane zazwyczaj przez silne gospodarczo i organizacyjnie podmioty. Podmioty te co do zasady dysponują środkami, wiedzą i zdolnościami znacznie przekraczającymi możliwości przeciętnego konsumenta. Z tych powodów właśnie prawo w Polsce otacza konsumentów ochroną w relacjach z przedsiębiorcami, przyznaje im szczególne uprawnienia oraz istotnie ogranicza swobodę działania organizatorów promocji. Praktyka marketingu pokazuje, że wcale nie jest trudno naruszyć prawa konsumentów. Ponadto coraz częściej naruszenia te są dostrzegane przez samych konsumentów oraz stosowne organy.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Polecane prezentacje i narzędzia:

Czeki BLIK wdrożone wraz z Motivation Direct

Konsumenci we współczesnym świecie przyzwyczajeni są do błyskawicznych realizacji ich zamówień i natychmiastowego dostępu do wielu zasobów, również krótkiego tempa realizacji oczekują w zakresie gratyfikacji w programach lojalnościowych. W świecie transakcji bezgotówkowych i zakupów online jest to jak najbardziej możliwe, wymaga jednak przełamania schematów i sięgnięcia po narzędzia wprowadzające zupełnie nową jakość na rynku.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę