Nowy numer o social mediach

Dowiedz się jak skutecznie reklamować się, sprzedawać i obsługiwać klientów w social mediach.

Zobacz numer

Single Customer Profile: co to jest i w jaki sposób pomoże Ci zwiększyć sprzedaż także po pandemii?

Czas największych obostrzeń związanych z pandemią już za nami, więc coraz więcej sklepów i usługodawców będzie walczyć o pozyskanie i utrzymanie klienta. Aby działania Twojej firmy nie przepadły na tle konkurencji, potrzebujesz danych, na których oprzesz swoje działania marketingowe. Te dane jednak powinny być możliwie kompletne, w przeciwnym wypadku Twoje działania nie będą tak skuteczne, jak byś sobie tego życzył(a). Tutaj może Ci pomóc single customer profile.

Single Customer Profile: co to jest i w jaki sposób pomoże Ci zwiększyć sprzedaż także po pandemii?

Czas największych obostrzeń związanych z pandemią już za nami, więc coraz więcej sklepów i usługodawców będzie walczyć o pozyskanie i utrzymanie klienta. Aby działania Twojej firmy nie przepadły na tle konkurencji, potrzebujesz danych, na których oprzesz swoje działania marketingowe. Te dane jednak powinny być możliwie kompletne, w przeciwnym wypadku Twoje działania nie będą tak skuteczne, jak byś sobie tego życzył(a). Tutaj może Ci pomóc single customer profile.

Co to jest Single Customer Profile?

Single customer profile to pełny, kompletny zestaw informacji o kliencie. Poza podstawowymi danymi – nazwiskiem, datą urodzenia, czy przybliżoną lokalizacją – zawiera także dane behawioralne (np. w jakich godzinach klient robi zakupy lub jakie artykuły przegląda), oraz dane zakupowe – zarówno ze sklepów online (we wszystkich dostępnych kanałach: e-mail, SMS, Web, mobile), jak i offline (jeśli Twoja firma działa również poza Internetem).

Jak korzystać z Single Customer Profile?

Załóżmy, że jesteś w stanie zdobyć większość lub wszystkie z wyżej wymienionych informacji. Gdzie je przechowasz, aby później móc ich użyć? W platformie do multichannel marketing automation, która pomoże Ci tworzyć skuteczną, zautomatyzowaną komunikację zwiększającą konwersję.
Single Customer Profile w platformie do multichannel marketing automation pozwoli Ci np. na wysłanie e-maila z rekomendacjami produktów, które zostały wybrane na podstawie wcześniejszych zakupów klienta w sklepie stacjonarnym. Możesz także ustawić scenariusze wysyłki wiadomości w taki sposób, aby osoba posiadająca aplikację Twojego sklepu, będąc w oddziale stacjonarnym, dostała powiadomienie push, e-mail lub SMS o aktualnych promocjach i rabatach.

W jaki sposób Single Customer Profile może Ci pomóc?

Pozyskanie nowego klienta jest od 6 do 7 razy droższe, niż jego utrzymanie*, dlatego działania skupiające się na retencji będą wymagały od Ciebie mniejszych nakładów finansowych.
Single Customer Profile pozwoli Ci na uporządkowanie wszystkich danych, jakie posiadasz o klientach oraz na podjęcie działań, które utworzą synergię pomiędzy światem offline i online. Dzięki temu możesz mniejszym kosztem zwiększyć sprzedaż oraz lojalność klienta, który chętnie wróci do Twojego (e)Sklepu.

Jak to zrobić?

Już wkrótce 17 czerwca o godzinie 12:00, poprowadzę darmowy webinar, z którego dowiesz się jak zbudować single customer profile dla działań multichannel w branży retail oraz eCommerce i zwiększyć dzięki temu sprzedaż. Opowiem także więcej o tym, o czym skrótowo wspomniałem powyżej: czym jest ten profil oraz jakie korzyści da Ci stworzenie i korzystanie z niego.

Zapisz się już dziś – liczba miejsc jest ograniczona.

Zapraszam!

* źródło: White House Office of Consumer Affairs

Polecane prezentacje i narzędzia:

FreshMail

FreshMail to nowoczesny, intuicyjny i profesjonalny system do e-mail marketingu bogaty w narzędzia optymalizacyjne, dzięki którym realizacja kampanii to czysta przyjemność. System ma także FreshMail Designera, dzięki któremu bez pomocy kodera czy grafika sam stworzysz profesjonalny mailing.

Zobacz prezentację

SAREhub, platforma do marketing automation

SAREhub to narzędzie do marketing automation, które odzyskuje porzucone koszyki, generuje ruch na stronie i pomaga przekształcać anonimowego użytkownika w Klienta, co w konsekwencji przekłada się na wzrost sprzedaży i optymalizację kosztów prowadzenia kampanii.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę