Nowy numer o social mediach

Dowiedz się jak skutecznie reklamować się, sprzedawać i obsługiwać klientów w social mediach.

Zobacz numer

Wielki Brat offline, czyli prawne aspekty beaconów

Internet nie śpi. Internet nie zapomina. Internet patrzy, obserwuje i zapamiętuje. Myli się jednak ten, kto sądzi, że wyłączając srebrnego laptopa po wypiciu kawy w Starbucksie, wraca (o ironio!) do bezpiecznego anonimowego świata offline. Granica między online’em i offline’em jest bowiem coraz cieńsza, a ciekawość Wielkiego Brata dotycząca zachowań potencjalnych konsumentów już dawno nie jest zaspakajana jedynie poprzez informacje pozostawione przez nas w sieci. Dlatego podczas dalszego spaceru po galerii handlowej towarzyszyć nam będą beacony – małe czujniki, które nawiązując połączenie z naszymi smartfonami, stworzą swoistą mapę naszych poczynań. Analizę, która niczym Mapa Huncwotów z serii książek o Harrym Potterze, ukaże marketerom, że oto uroczyście przysięgamy zakup czarnych skórzanych szpilek rozmiar 39 marki X. Czy w kontekście tak zaawansowanego trackingu jest jeszcze w ogóle sens mówić o ochronie prywatności?

Wielki Brat offline, czyli prawne aspekty beaconów

Internet nie śpi. Internet nie zapomina. Internet patrzy, obserwuje i zapamiętuje. Myli się jednak ten, kto sądzi, że wyłączając srebrnego laptopa po wypiciu kawy w Starbucksie, wraca (o ironio!) do bezpiecznego anonimowego świata offline. Granica między online’em i offline’em jest bowiem coraz cieńsza, a ciekawość Wielkiego Brata dotycząca zachowań potencjalnych konsumentów już dawno nie jest zaspakajana jedynie poprzez informacje pozostawione przez nas w sieci. Dlatego podczas dalszego spaceru po galerii handlowej towarzyszyć nam będą beacony – małe czujniki, które nawiązując połączenie z naszymi smartfonami, stworzą swoistą mapę naszych poczynań. Analizę, która niczym Mapa Huncwotów z serii książek o Harrym Potterze, ukaże marketerom, że oto uroczyście przysięgamy zakup czarnych skórzanych szpilek rozmiar 39 marki X. Czy w kontekście tak zaawansowanego trackingu jest jeszcze w ogóle sens mówić o ochronie prywatności?
Internet nie śpi. Internet nie zapomina. Internet patrzy, obserwuje i zapamiętuje. Myli się jednak ten, kto sądzi, że wyłączając srebrnego laptopa po wypiciu kawy w Starbucksie, wraca (o ironio!) do bezpiecznego anonimowego świata offline. Granica między online’em i offline’em jest bowiem coraz cieńsza, a ciekawość Wielkiego Brata dotycząca zachowań potencjalnych konsumentów już dawno nie jest zaspakajana jedynie poprzez informacje pozostawione przez nas w sieci. Dlatego podczas dalszego spaceru po galerii handlowej towarzyszyć nam będą beacony – małe czujniki, które nawiązując połączenie z naszymi smartfonami, stworzą swoistą mapę naszych poczynań. Analizę, która niczym Mapa Huncwotów z serii książek o Harrym Potterze, ukaże marketerom, że oto uroczyście przysięgamy zakup czarnych skórzanych szpilek rozmiar 39 marki X. Czy w kontekście tak zaawansowanego trackingu jest jeszcze w ogóle sens mówić o ochronie prywatności?

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Polecane prezentacje i narzędzia:

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych. Działa na terminalach płatniczych. Specjalnie dla Twojego biznesu.

Zobacz prezentację

Loyalty Club – aplikacje lojalnościowe

Opracowane przez nas rozwiązanie umożliwia budowanie najtańszych w Polsce mobilnych aplikacji lojalnościowych oraz dowolne wprowadzanie zmian. Jest to możliwe dzięki innowacyjnemu systemowi, który przypomina popularne CMS-y do zarządzania stronami internetowymi. Nasze rozwiązanie to mobilna aplikacja lojalnościowa do zbierania punktów za wydane pieniądze. Działamy w modelu abonamentowym, który zapewnia dostęp do najwyższej jakości usług.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę