Prenumerata Premium teraz 50 zł taniej!

Wybierz Prenumeratę Premium i otrzymaj dostęp do pełnego archiwum - 34 numerów w PDF.

Zobacz

Opis produktu a sprzedaż elektroniczna. Czy to coś daje?

Opis produktu odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedaży w e-commerce. Tymczasem efektywne zarządzanie informacją o produkcie wciąż stanowi spore wyzwanie dla firm, nawet na zdigitalizowanym rynku.

Opis produktu a sprzedaż elektroniczna. Czy to coś daje?

Opis produktu odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedaży w e-commerce. Tymczasem efektywne zarządzanie informacją o produkcie wciąż stanowi spore wyzwanie dla firm, nawet na zdigitalizowanym rynku.

Według badania „E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 17% badanych miało problem ze znalezieniem poszukiwanego produktu, 12% odnotowało pominięcie przez sprzedawcę istotnych informacji, a co 10. badany napotykał nieprawdziwe dane lub ich całkowity brak. Wygląda na to, że opis produktu ma znaczenie.

Dodatkowym utrudnieniem dla kupujących w sieci jest systematyczne dezaktualizowanie się części opisów ze względu na szybko zmieniające się – wraz z postępem technicznym – parametry techniczne produktów, w szczególności w branży IT czy RTV i AGD. Kiedy klient poszukuje rzeczowej i praktycznej informacji o produkcie, nierzadko dociera do nieadekwatnych opisów.

Opis produktu a bariera w sprzedaży online

Brak standaryzacji sposobu prezentowania treści związanych z produktem powoduje niespójność, niejednolitość przekazu, a w konsekwencji tworzy bariery w sprzedaży online.

Odnosi się to zwłaszcza do sytuacji, gdy opis dotyczy parametrów technicznych określonej grupy porównywalnych produktów dostępnych w sieci, dla których nie istnieje zestandaryzowane objaśnienie.

Jednocześnie, jak wskazują wyniki badań, uwzględnienie ogólnych, pragmatycznych reguł tworzenia opisów produktów oraz zastosowanie opisów odpowiedniej długości, właściwego sposobu prezentacji danych czy zachowanie wrażliwości na aspekty kulturowe może skutecznie wesprzeć sprzedaż, zaspokajając potrzebę dostępu do pełnej, aktualnej i uporządkowanej informacji o produkcie.

E-opisy w Info Technologies

Odpowiedzią na wskazane problemy i wyzwania jest rozwiązanie E-opisy oferowane przez Info Technologies, dotyczące tworzenia standardów opisów produktów, ich integracji z systemami sklepowymi oraz zarządzania szeroko pojętą informacją produktową.

W ramach współpracy z producentami i dystrybutorami firma pozyskuje i aktualizuje dane oraz udostępniania je na rynku e-commerce we własnym standardzie opisów produktów (e-etykieta). Jest on wykorzystywany w automatycznych mechanizmach wymiany danych API.

Opisy produktów dostarczane przez E-opisy charakteryzuje dbałość o unikalną treść, co przyczynia się do korzystnego ich pozycjonowania w wyszukiwarkach. Trzeba przy tym zauważyć, że obecność opisu produktu w formie e-etykiety:

  • gwarantuje porównywalność towarów,
  • zmniejsza koszty integracji w systemach sklepowych,
  • usprawnia proces wymiany danych między uczestnikami rynku.

Usługa E-opisy firmy Info Technologies skierowana na rynek e-commerce cechuje się wysokim stopniem automatyzacji procesów i łatwością wdrażania. Firma oferuje również pełen outsourcing tworzenia i publikacji treści w serwisach klientów oraz rozwiązania przeznaczone dla branży retail, dzięki czemu pełni funkcję integratora rozwiązań omnichannel.

Więcej informacji na stronie E-opisy.

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 4/2017

Kup ten numer

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę