Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Czas czytania: ok. 2 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • co zyskuje firma korzystając z monitoringu sieci,
  • kto powinien korzystać monitoringu.

mikoaj-winkiel

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do monitoringu internetu?

Przede wszystkim dlatego, że warto wiedzieć i znać opinie jakie pojawiają się w sieci. A w internecie ludzie rozmawiają o wszystkim. Daje to ogromne pole do badań czy analityki zachowań klientów. Dzięki temu można się dowiedzieć m.in.:

Odpowiedzi udzielił Mikołaj Winkiel, Brand24
  • jakie są mocne i słabe strony naszych produktów,
  • co dla internautów jest najważniejsze,
  • na co powinniśmy zwrócić mniejszą uwagę chociażby przy promocji/marketingu.

Monitoring pozwala także na profesjonalną obsługę klienta online, który często swoje żale wylewa w mediach społecznościowych, warto więc trzymać rękę na pulsie. Pozwala to także na szybką reakcję na rodzące się bardzo często w sieci kryzysy. To zaledwie kilka przykładów na to jakie korzyści zyskuje firma korzystając monitoringu.

A jak monitoring może przełożyć się na zyski dla firmy?

Monitoring można wykorzystać np. do social sellingu, czyli do wyszukiwania możliwości sprzedażowych.

Przykład:

duża część internautów zamiast szukać w sieci produktu czy rozwiązania, pisze o swoich poszukiwaniach na Twitterze albo Facebooku – jeżeli nasze rozwiązanie może rozwiązać problem internauty to mamy gotowego klienta.

Działania w oparciu o monitoring mogą też przynieść zyski w dłuższej perspektywie – bo takie działania poprawiają wizerunek. A dobry wizerunek powoduje, że więcej konsumentów jest skłonnych rozważyć ofertę danej firmy.

Kto powinien korzystać z takich narzędzi?

Każdy. Monitoring może być przydatny na każdym etapie istnienia biznesu, a nawet przed jego startem. Możliwości monitoringu wykraczają dalece poza monitoring marki.

  • Jeżeli potrzebujemy zrobić research przed startem produktu – monitoring pozwala na zbadanie grupy docelowej, ich zachowań czy miejsc w których nasi przyszli klienci są najaktywniejsi.
  • Możemy również, dzięki monitoringowi kategorii, wyłapać liderów opinii, których następnie możemy zaprosić do kampanii promocyjnej.

Tak naprawdę z monitoringu może korzystać każdy – od małych, lokalnych biznesów do największych korporacji. I każdy powinien.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę