Już jest nowy numer!

Personal branding krok po kroku

Dowiedz się więcej

Advertisement

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Czas czytania: ok. 2 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • co zyskuje firma korzystając z monitoringu sieci,
  • kto powinien korzystać monitoringu.

mikoaj-winkiel

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do monitoringu internetu?

Przede wszystkim dlatego, że warto wiedzieć i znać opinie jakie pojawiają się w sieci. A w internecie ludzie rozmawiają o wszystkim. Daje to ogromne pole do badań czy analityki zachowań klientów. Dzięki temu można się dowiedzieć m.in.:

Odpowiedzi udzielił Mikołaj Winkiel, Brand24
  • jakie są mocne i słabe strony naszych produktów,
  • co dla internautów jest najważniejsze,
  • na co powinniśmy zwrócić mniejszą uwagę chociażby przy promocji/marketingu.

Monitoring pozwala także na profesjonalną obsługę klienta online, który często swoje żale wylewa w mediach społecznościowych, warto więc trzymać rękę na pulsie. Pozwala to także na szybką reakcję na rodzące się bardzo często w sieci kryzysy. To zaledwie kilka przykładów na to jakie korzyści zyskuje firma korzystając monitoringu.

A jak monitoring może przełożyć się na zyski dla firmy?

Monitoring można wykorzystać np. do social sellingu, czyli do wyszukiwania możliwości sprzedażowych.

Przykład:

duża część internautów zamiast szukać w sieci produktu czy rozwiązania, pisze o swoich poszukiwaniach na Twitterze albo Facebooku – jeżeli nasze rozwiązanie może rozwiązać problem internauty to mamy gotowego klienta.

Działania w oparciu o monitoring mogą też przynieść zyski w dłuższej perspektywie – bo takie działania poprawiają wizerunek. A dobry wizerunek powoduje, że więcej konsumentów jest skłonnych rozważyć ofertę danej firmy.

Kto powinien korzystać z takich narzędzi?

Każdy. Monitoring może być przydatny na każdym etapie istnienia biznesu, a nawet przed jego startem. Możliwości monitoringu wykraczają dalece poza monitoring marki.

  • Jeżeli potrzebujemy zrobić research przed startem produktu – monitoring pozwala na zbadanie grupy docelowej, ich zachowań czy miejsc w których nasi przyszli klienci są najaktywniejsi.
  • Możemy również, dzięki monitoringowi kategorii, wyłapać liderów opinii, których następnie możemy zaprosić do kampanii promocyjnej.

Tak naprawdę z monitoringu może korzystać każdy – od małych, lokalnych biznesów do największych korporacji. I każdy powinien.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

Polecane prezentacje i narzędzia:

FreshMail

FreshMail to nowoczesny, intuicyjny i profesjonalny system do e-mail marketingu bogaty w narzędzia optymalizacyjne, dzięki którym realizacja kampanii to czysta przyjemność. System ma także FreshMail Designera, dzięki któremu bez pomocy kodera czy grafika sam stworzysz profesjonalny mailing.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę