Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
RUSZYŁA PRZEDSPRZEDAŻ

Jak usprawnić e-commerce w B2B i B2C w 2018 roku?

Zamów numer

Marketing 4.0. Era cyfrowa

Od czasu bestsellera Marketing 3.0, nastąpiły znaczne przemiany technologiczne, które doprowadziły do przejścia z marketingu tradycyjnego do marketingu cyfrowego. W najnowszej książce Marketing 4.0. Era cyfrowa Philip Kotler, pionier nowego podejścia, sięga po zaawansowane i dynamicznie rozwijające się technologie, by się dowiedzieć, kim są dzisiejsi konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzje.

Marketing 4.0. Era cyfrowa

Stosowane obecnie technologie nie są zupełnie nowe, ale w ciągu ostatnich lat uległy wielu przemianom, które wpłynęły na stosowanie nowych praktyk marketingowych lub modyfikację dotychczasowych. To właśnie te przemiany dały grunt pod nowe trendy, które pojawiły się w ciągu ostatnich lat. Takimi trendami są na przykład ekonomia współdzielenia, ekonomia „teraz”, integracja wielokanałowa, marketing treści, marketing społecznie zaangażowany i wiele innych. To wszystko prowadzi do przejścia z marketingu tradycyjnego do marketingu cyfrowego, w którym dotychczasowa ścieżka zakupowa wymaga modyfikacji. Powinna ona uwzględniać pięć etapów (świadomość, atrakcyjność, pytanie, działanie i orędownictwo), które odzwierciedlają zjawisko społecznościowej łączności wśród klientów. Celem marketingu 4.0 jest przeprowadzenie klientów od świadomości do orędownictwa.

Marketingowcy, by osiągnąć ten cel, powinni wykorzystywać trzy źródła wpływów: preferencje osobiste klienta, źródła zewnętrzne oraz nowe źródło – orędownictwo, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Ten tak zwany trójkąt wpływów jest  użytecznym narzędziem, które może pomóc marketingowcom zoptymalizować działania marketingowe. Książka tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych.

Ta książka przygotuje cię do skoku naprzód bez potrzeby wcześniejszego zdobywania wiedzy z zakresu analityki czy informatyki. Umożliwi ci:

– zdobycie wiedzy na podstawie big data na temat nowych sposobów wydawania pieniędzy przez konsumentów oraz trzech wpływowych subkultur: młodzieży, kobiet oraz netizenów, czyli obywateli Sieci;

– zapoznanie się z przykładami tego, jak marketing 4.0 wspomaga produktywność poprzez angażowanie konsumentów na każdym etapie ich ścieżki do zakupu poprzez cyfrowy rynek;

– zredefiniowanie zaangażowania konsumenta w erze cyfrowej, włączając w to marketing humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz strategie wielokanałowe.

Marketing 4.0 to bezcenne źródło informacji i pomysłów dla każdego, kto próbuje zrozumieć erę marketingu cyfrowego ukształtowaną przez rewolucję informatyczną oraz zmieniający się profil konsumentów.

Wybrane opinie o książce:

Phil Kotler trzyma rękę na pulsie i zawsze wie, co nowego słychać w marketingu. Nikt nie może się z nim równać. Jego zdolność do identyfikowania i interpretowania nowych trendów w marketingu jest zadziwiająca. Dzięki książce Marketing 4.0 Kotler i pozostali współautorzy torują ścieżkę do sukcesu w nowej erze. To bez wątpienia książka, którą musicie w tym roku przeczytać.

Kevin Lane Keller, profesor marketingu, Tuck School of Business

 

Świat marketingu zmaga się z cyfrową transformacją. Ta książka zapewnia ekscytujące ramy dla marketingu w nowej odsłonie i przykłady, którymi mogą zainspirować się praktycy.

Nirmalya Kumar, profesor marketingu,  London Business School

 

Wspaniały przewodnik po transformacjach, które już się dokonują i stanowią wyzwanie dla dotychczasowych praktyk marketingowych. Zdezorientowani marketingowcy nauczą się, jak sobie radzić ze zmianami w układzie sił i wykorzystać możliwości, jakie daje era cyfrowa, by wszystko zaczęło działać na ich korzyść.

George S. Day, emerytowany profesor,  Wharton School przy University of Pennsylvania

 

Nikt nie ma większych kwalifikacji od Philipa Kotlera, ojca marketingu, by udokumentować ogromne zmiany zachodzące na polu jego zawodowych zainteresowań. Przyszłość marketingu jest cyfrowa, a ta książka pozwoli ci do niej wejść.

Al Ries, autor Positioning: The Battle of Your Mind


Autorzy: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Tytuł oryginału: Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital
Przekład: Dorota Gasper

Wydawnictwo: MT Biznes

Marketing_4.0

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.