Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

Nowy raport na rynku: BIG DATA & MOBILE

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile prezentuje raport BIG DATA & MOBILE poświęcony wykorzystaniu danych w marketingu mobilnym. To pierwsza tak obszerna publikacja na rynku polskim dotycząca analityki i szeroko rozumianej tematyki „big data”.

Nowy raport na rynku: BIG DATA & MOBILE

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile prezentuje raport BIG DATA & MOBILE poświęcony wykorzystaniu danych w marketingu mobilnym. To pierwsza tak obszerna publikacja na rynku polskim dotycząca analityki i szeroko rozumianej tematyki „big data”.

Skuteczne działania marketingowe w kanale mobile wymagają wiedzy dotyczącej jakości danych, możliwości targetowania, sposobu funkcjonowania platform do zarządzania danymi, a także wad i zalet poszczególnych metod monetyzacji powierzchni reklamowej. Raport BIG DATA & MOBILE, którego pomysłodawcą i wydawcą jest Spicy Mobile, to pierwsze tak kompleksowe opracowanie dotyczące wykorzystania „big data” w działaniach reklamowych i marketingu mobilnym.

„Big data zmienia sposób pracy marketerów” – przyznaje na łamach raportu Kamil Michalski z Kantar Insights Poland. – „Jednak biorąc pod uwagę olbrzymią ilość dostępnych obecnie danych konsumenckich, prawdziwym wyzwaniem jest to, co można z nimi zrobić. Takie źródła danych, jak wyszukiwarki i media społecznościowe, mogą pomóc w zrozumieniu zachowań konsumentów. Marketerzy potrzebują jednak rzetelnych i spójnych wskaźników, aby móc podejmować właściwe decyzje”.

Raport BIG DATA & MOBILE powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej ponad 20. firm. W gronie ekspertów pojawili się przedstawiciele wielu podmiotów branży internetowej ze strony wydawców, agencji digital, instytutów badawczych, reklamodawców czy też firm zajmujących się analityką i przetwarzaniem danych. Na łamach raportu podzieli się oni wiedzą i doświadczeniem w zakresie bezpieczeństwa i jakości danych, wymagań jakie stawia RODO, integracji danych pochodzących z różnych źródeł czy możliwości analitycznych w reklamie mobilnej, m-commerce oraz bankowości mobilnej.

„Czy da się od strategicznych zachwytów nad wartością urządzeń mobilnych przejść do bardziej operacyjnych metod określania tej właśnie wartości?” – zastanawia się w swoim artykule Mariusz Gąsiewski z Google Polska. – „Ile faktycznie jest warty „mobile” dla firmy? Jaką dokładnie wartość dodaną przynosi dla klientów i przez to dla biznesu?”

Z kolei Bartosz Wieczorek z TogetherData podkreśla że „monetyzacja danych będzie jednym z największych wyzwań, przed którymi staną firmy w tej dekadzie”, a kluczowym aspektem będzie jakość danych. – „Ważniejsze od BIG jest słowo SMART – bo w tym wypadku nie chodzi o ilość, ale o jakość i wartość dodaną, jaką kryją w sobie wielkie zbiory danych” – czytamy w raporcie.

Dużą część publikacji poświęcono danym, jakie są dostępne o użytkownikach mobilnych. Co wiemy o konsumentach w kanale mobile? W jaki sposób możemy przekuć dane o użytkownikach w wartościowe insighty? Jak wykorzystać posiadane informacje do efektywnego targetowania reklam?

„W dobie mobility każdy kontekst jest okazją dla marki na inicjację kontaktu z użytkownikiem – potencjalnym klientem” – przyznaje na łamach raportu Przemysław Woźniak ze Spicy Mobile.

– „Jednak, aby ten kontakt miał sens – czyli był dla użytkownika angażujący a nie intruzywny – musi wynikać z wiedzy o konsumencie. W tym miejscu dochodzimy do kwestii kluczowej – danych.”

Raport BIG DATA & MOBILE jest dostępny w wersji drukowanej w limitowanej liczbie egzemplarzy.

Raport można także pobrać bezpłatnie ze strony: https://www.spicymobile.pl/raport.

Marketer+ objął raport swoim patronatem medialnym.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę