Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

Pięć trendów w content marketingu

Jako marketerzy doskonale wiemy, że sukces content marketingu nie pojawia się z dnia na dzień. Wymaga zasobów, poświęcenia oraz cierpliwości. Pytanie, czy tylko te składniki zapewnią powodzenie? Z jakimi trendami w content marketingu należy się liczyć? Jak zmienić działania, aby dotrzymać kroku zachodzącym zmianom? Sprawdź!

Pięć trendów w content marketingu

Jako marketerzy doskonale wiemy, że sukces content marketingu nie pojawia się z dnia na dzień. Wymaga zasobów, poświęcenia oraz cierpliwości. Pytanie, czy tylko te składniki zapewnią powodzenie? Z jakimi trendami w content marketingu należy się liczyć? Jak zmienić działania, aby dotrzymać kroku zachodzącym zmianom? Sprawdź!

1. Spersonalizowane treści i dostosowanie języka komunikacji

Personalizacja, czyli komunikacja bezpośrednia to znakomite rozwiązanie do zwiększenia pozytywnych doświadczeń odbiorców. Świetnie widzimy to zarówno w działaniach mailingowych, jak i content marketingowych. Zwróć uwagę: odwiedzasz stronę na której podajesz swoje imię i adres e-mail, aby móc pobrać ebook. Następnym razem, gdy odwiedzasz stronę, wita Cię ona po imieniu. Proste!

Podobna sytuacja ma miejsce w kontekście języka jakim posługujemy się do odbiorców.

„Siema”, „Szanowny Czytelniku” czy „Elo” – te różne formy fonetyczne niosą ze sobą jeden przekaz, jednak tak naprawdę zwrócą uwagę i utrzymają zaangażowanie całkowicie różnych odbiorców. Posługiwanie się w działaniach contentowych tym samym językiem do wszystkich sprawia, że siła przekazu maleje. Dokonaj segmentacji i dostosuj język!

2. Influencerzy zmieniają działania content marketingowe

Influencer marketing odgrywa coraz większą rolę w działaniach marketingowych. Powód jest prosty – influencer marketing działa pod kątem wiarygodności i skupienia uwagi odbiorców.

Według raportu Nielsena – 92% osób wierzy w rekomendację (nawet od osób, których nie zna) marek.

Analiza na podstawie Google Trends wskazuje wzrost zainteresowania influencer marketingiem. W ciągu ostatniego roku przeskoczyła ona nawet temat marketingu internetowego.

Analiza na podstawie Google Trends

W jaki sposób wykorzystać trend w działaniach content marketingowych? Zamiast bazować na zasięgach influencerów, należy szukać osób, które podzielają te same wartości co marka i jej odbiorcy. Tym samym prowadzić do budowania sensownych relacji, których celem powinna być współpraca oparta na spójnej komunikacji na linii marka-influencer-odbiorca.

3. Odbiorcy oczekują całkowitej przejrzystości

Konsumenci są coraz bardziej zmęczeni monotonną komunikacją reklamową, która w efekcie prowadzi do ignorowania komunikatów, a czasem z racji braku przesłanek o jej wiarygodności – do braku zaufania wobec przekazu. Szczególnie widoczne jest to u pokolenia millenialsów, którzy nie ufają „pustym” hasłom reklamowym.

W działaniach content marketingu przejrzystość ma jeszcze większe znaczenie. Marketerzy muszą zmienić swoje podejście w kontekście budowania komunikacji, gdyż sama treść poruszająca dane zagadnienie czy problem nie jest wystarczająca. Konsumenci oczekują, aby marki ulepszały świat, dlatego poza samymi treściami wymagają, aby szły za nimi działania.

4. Wideo jeszcze ważniejsze

Wideo jest najsilniej rosnącym trendem konsumpcji treści. W latach 2011-2015 średni czas oglądania materiałów wideo wzrósł średnio z 39 minut do 115 minut dziennie. Informacja dla marketerów jest jasna – materiały wideo coraz mocniej angażują uwagę odbiorców.

average-time-spent-per-day-on-select-digital-activities

Tym samym zauważalne jest to również w dynamice reklamy wideo. Według IAB Polska w 2017 tempo rozwoju reklamy digital wyniosło 9,3%, podczas gdy wydatki na działania wideo online zanotowały wzrost aż o 34% w analogicznym okresie. Wskazuje to na rosnącą rolę tego kanału w działaniach reklamowych poprzez relokację budżetów z innych kanałów digital, jak również z telewizji linearnej.

wartosc-i-dynamika-wideo-online

Trend jest jasny: jeśli nie inwestujesz w wideo – tracisz! Zacznij kierować większe udziały budżetu na content marketing w postaci wideo. Nie muszą to być wielomilionowe produkcje filmowe. Mogą to być krótkie materiały nagrane w postaci klipu czy kilku krótkich ujęć. Warto tutaj zwrócić uwagę na działania wideo w social media: coraz popularniejsze Instagram Stories, Snapchat czy relacje live za pośrednictwem Facebooka.

5. Dystrybucja kluczem do zwycięstwa

Coraz większy clutter reklamowy oraz szum komunikacyjny prowadzi do zaniku naszego przekazu. Nie tylko tego reklamowego, ale również tego z działań content marketingowych. Kluczem do zwycięstwa, którym jest dotarcie do odbiorcy, staje się strategia dystrybucji treści.

Dobór taktyki w postaci miejsc dotarcia stanowi jeden z istotnych czynników. Nie wystarczy przykładowo tylko zredagować i opublikować artykuł i czekać aż pojawią na nim czytelnicy. Za sprawą wzmożonej liczby i różnorodności komunikacji content marketingu zwiększamy prawdopodobieństwo na dotarcie i zapoznanie się z materiałem.

Podsumowując, content marketing to ciągle rosnąca gałąź w działaniach digitalowych, która poprzez odpowiednie przygotowanie pozwala na zwiększenie zaangażowania odbiorców, a co za tym idzie na budowanie świadomości marki u konsumentów. Biorąc pod uwagę zachodzące trendy i wdrażające je w swoje działania – zwiększamy szansę w wyścigu po uwagę klientów.

O trendach w content marketingu, sposobach podnoszenia skuteczności kampanii, a także o tym, jakie historie powinny opowiadać marki i jak budować trwałą relację z konsumentem opowiedzą eksperci branży już 2 października br. w Warszawie podczas konferencji IAB HowTo Do Content Marketing Like a King 2. Na spotkaniu zostaną też zaprezentowane wyniki badań, najlepsze praktyki i rekomendacje.

Szczegółowy program oraz informacje o zapisach znajdują się na stronie: https://contentmarketing.howto.iab.org.pl/


Marketer+ jest patronem medialnym spotkań z cyklu IAB HowTo.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę