Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
NAJNOWSZY NUMER

Jak usprawnić e-commerce w B2B i B2C w 2018 roku?

Zamów numer

Studenci z Wrocławia zwyciężają w konkursie Performante i mytaxi

Znane są już wyniki konkursu JustBrief zorganizowanego przez agencję Performante, przy współpracy z mytaxi, kierowanego do początkujących marketingowców. Pierwsze miejsce oraz nagrodę 10 tys. zł za najlepszą digitalową kampanię dla usługi mytaxi match otrzymała drużyna z Wrocławia. Konkurs miał na celu wprowadzenie uczestników do branży kreatywnej, która jest postrzegana przez młode osoby jako hermetyczna.

Studenci z Wrocławia zwyciężają w konkursie Performante i mytaxi

Według raportu See&Say z czerwca 2017, branża kreatywna i świat reklamy to szczelnie zamknięty krąg, do którego ciężko się dostać młodym ludziom zaczynającym karierę zawodową.

To nasz pierwszy krok w kierunku zmiany tej sytuacji. Mamy w Polsce wiele nowych kierunków studiów, które starają się zaszczepiać wiedzę marketingową. Wiedzieliśmy, że znajdziemy ciekawych ludzi, którzy chcą wejść do naszej branży, ale nie wiedzą jak. Poświęcając im czas, pokazując pracę agencji, przekazując podstawową wiedzę, umożliwiliśmy im stworzenie pierwszej, PRAWDZIWEJ kampanii dla prawdziwego klienta, gdzie zmierzyli się z naprawdę trudnym, ale ciekawym briefem na temat ride-sharingu” – mówi Adam Borczyński, Head of Creative w agencji Performante.

JustBrief – finał

Szanse wzięcia udziału w JustBrief mieli studenci i młodzi absolwenci kierunków związanych z marketingiem i reklamą z całej Polski. Spośród zgłoszonych do konkursu osób, organizatorzy wyselekcjonowali 8 drużyn. Uczestnicy pracując w 5-osobowych zespołach mieli miesiąc na stworzenie kampanii promującej nową usługę typu ride-sharing z wykorzystaniem taksówek: mytaxi match, na podstawie briefu dostarczonego przez mytaxi. Każda osoba objęła realne stanowisko w zespole projektowym: Project Manager, Strateg, Social Media Manager, Art. Director, Copywriter. Konkurs składał się z trzech etapów – agencja wspierała merytorycznie drużyny na każdym z nich – począwszy od przeprowadzenia szkolenia z tworzenia strategii, po umożliwienie konsultacji ze specjalistami z Performante w czasie całego konkursu.

Podczas finału drużyny musiały zaprezentować swoje pomysły przed jury, w którego składzie znaleźli się: Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi, Ewa Grabowska, Marketing Manager w mytaxi, Adam Borczyński, Head of Creative w Performante oraz Łukasz Sobol z Business Insider. Jurorów zaskoczył wysoki poziom konkursowych kampanii i rzetelne przygotowanie uczestników.

Pierwsze miejsce zajęła drużyna „WRobota” z Wrocławia, w składzie: Oliwia Salachna, Olivia Ciupa, Marta Kwiatkowska, Zuzanna Ptak oraz Kuba Bogucki. Koncepcja kampanii zaprezentowana przez nich była poparta dokładną analizą grupy docelowej – inspirację stanowiły wyzwania, z jakimi borykają się millenialsi oraz ich sposób spędzania wolnego czasu. W efekcie powstała kampania digitalowa oparta głównie o media społecznościowe. Pozostali uczestnicy nadal mają szansę zdobyć staż w Performante, mytaxi lub Business Insider Polska.

„Jesteśmy pod wrażeniem powstałych w konkursie kampanii. Zwycięska praca wyróżniła się na tle innych przede wszystkim dogłębnym researchem oraz bardzo dobrze przemyślaną koncepcją, która idealnie pasuje do młodej usługi jaką jest mytaxi match. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni dojrzałością całego zespołu «WRobota», który nie tylko miał świetny pomysł, ale i umiał go dobrze sprzedać klientowi” – komentuje Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi.

„Jestem pod dużym wrażeniem prezentowanych koncepcji kreatywno-strategicznych. Uczestnicy konkursu wykazali się świetnym zrozumieniem briefu i wysokim profesjonalizmem. Szczególnie pozytywnie zaskoczyła mnie kreatywność i wyczucie nowych mediów, co jest najlepszym dowodem na to, że branży reklamowej bardzo potrzebny jest dopływ «świeżej krwi». W końcu nikt nie rozumie lepiej millenialsów, jak właśnie przedstawiciele tego pokolenia, którzy wzięli udział w konkursie JustBrief” – dodaje Łukasz Sobol z Business Insider Polska.

Patronat medialny nad konkursem objęli: businessinsider.com.pl, brief.pl, nowymarketing.pl, hrstandard.pl, dlastudenta.pl, interaktywnie.com, admonkey.pl. Nagrody rzeczowe dla uczestników ufundowali: Marketer+ oraz wydawnictwo Wolters Kluwer.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.