Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Zwycięzcy 2. edycji konkursu Piór Roku

Znamy już laureatów drugiej edycji konkursu Pióra Roku, podczas którego wyłonione zostały najlepsze artykuły opublikowane w magazynach customowych. Jakość zwycięskich tekstów pokazuje, że prasa branżowa to nie tylko dążenie do realizacji celów marketingowych, ale także coraz wyższy poziom dziennikarstwa firmowego. Wśród zwycięzców i wyróżnionych znalazły się zarówno firmy komercyjne, jak i instytucje publiczne. W tegorocznej edycji nagrodzone zostały pisma Deutsche Banku, Grupy Żywiec, Netii, Katowickich Wodociągów, Osiedla Bażantowo w Katowicach oraz firma Agros-Wrońscy.

Zwycięzcy 2. edycji konkursu Piór Roku

Znamy już laureatów drugiej edycji konkursu Pióra Roku, podczas którego wyłonione zostały najlepsze artykuły opublikowane w magazynach customowych. Jakość zwycięskich tekstów pokazuje, że prasa branżowa to nie tylko dążenie do realizacji celów marketingowych, ale także coraz wyższy poziom dziennikarstwa firmowego. Wśród zwycięzców i wyróżnionych znalazły się zarówno firmy komercyjne, jak i instytucje publiczne. W tegorocznej edycji nagrodzone zostały pisma Deutsche Banku, Grupy Żywiec, Netii, Katowickich Wodociągów, Osiedla Bażantowo w Katowicach oraz firma Agros-Wrońscy.

Magazyny firmowe to jedno z kluczowych narzędzi w procesie komunikacji zarówno z klientami, jak i pracownikami. Z roku na rok wzrasta poziom nadsyłanych prac. Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza portalu PRoto.pl oraz juror konkursu zauważa, że coraz mniej jest w nich bezpośredniej, natarczywej reklamy. Marka staje się tłem, zamiast odgrywać główną rolę w tekstach. Okazuje się, że nawet z pozoru „nudne” tematy dzięki pomysłowości piszących można podać w formie ciekawej historii.

– Porównując nadesłane artykuły, można zauważyć pewien skok w poszukiwaniu oryginalnego ujęcia tematu, w poszukiwaniu story czy konwencji – komentuje przewodniczący jury, dr Jacek Wasilewski.

Jurorzy zgodnie twierdzą, że wzrasta także poziom opracowania formy graficznej – pojawia się więcej oryginalnych grafik i dobrych zdjęć.

– Należy jednak pamiętać o tym, że bez dobrego contentu nawet najładniejsze pismo nie będzie czytane – dodaje dr Wasilewski.

Konkurs prasowy rozwija się i dostarcza wielu przykładów, że warto jest utrzymywać dobrą i uczciwą prasę branżową, która mozolnie buduje poziom wiarygodności i zaufania. Tegoroczna edycja konkursu pokazała, że pisma branżowe mogą naprawdę uratować prasę.

Jury w składzie Jacek Wasilewski (Uniwersytet Warszawski), Kinga Kubiak (Proto.pl) oraz Teresa Kruszona (Gazeta Wyborcza) przyznało nagrody w 5 kategoriach:

Publikacja dla pracowników – Człowiek – artykuły o ludziach w firmach

Nagroda główna ex aequo:

  • dla artykułu „Biegnę w sztafecie BAC” autorstwa Małgorzaty Remisiewicz, który ukazał się w magazynie „One” firmy Deutsche Bank PBC S.A – za trafność metafory, poprawność stylistyczną oraz dynamikę tekstu,
  • dla artykułu „Oto nasza reprezentacja” autorstwa Agnieszki Jaszkaniec, Katarzyny Świerz, Jolanty Wszędyrówny oraz Anny Zagórnej, który ukazał się w magazynie „Pilot Wodny” firmy Katowickie Wodociągi – za wysoką efektywność realizacji celu, jakim jest integracja pracowników.

Publikacja dla pracowników – Firma – artykuły o firmie/produkcie/usłudze

Nagroda główna dla artykułu „Aj hejt ju” autorstwa Sebastiana Tołwińskiego, który ukazał się w magazynie „Biromaniak” firmy Grupa Żywiec – za świeżość, właściwie użytą emocjonalność oraz funkcję edukacyjną.

Wyróżnienie dla artykułu „Od małej firmy do lidera rynku” autorstwa Anny Stolarczyk i Jerzego Czernka, który ukazał się w magazynie „Żywiec Twój” firmy Żywiec Zdrój – za przekrojowość tekstu i pokazanie wartości oraz ciągłości firmy poprzez wspomnienia pracowników

Publikacja dla pracowników Wydarzenie – relacje z firmowych eventów

Nagroda główna – dla artykułu „Netia Safari Live” pod redakcją Magdaleny Bugajło (autor zbiorowy), który ukazał się w magazynie „@mazing” firmy Netia – za angażującą formę oraz realizację celu wizerunkowego firmy – pokazuje nie tylko integrację pracowników ze sobą, ale także integrację ludzi z wartościami firmy.

Publikacja dla klientów Firma – artykuły o firmie

Nagroda główna – nie przyznano

Wyróżnienie dla artykułu „Kto pyta nie błądzi” autorstwa Brygidy Frosztęgi-Kmiecik, który ukazał się w magazynie „Zmieniasz siebie, zmieniasz świat” Urzędu Gminy w Gierałtowicach – za pomysł graficzny poradnika dotyczącego segregacji odpadów i pożyteczność publikacji.

Publikacja dla klientów Marka – artykuły wspierające markę

Nagroda główna – ex aequo:

  • za artykuł „Zakorzenienie” autorstwa Bartłomieja Wnuka, który ukazał się w magazynie „Place” Osiedla Bażantowo w Katowicach – za profesjonalnie przygotowany wywiad: znakomity dobór osoby oraz ciekawą rozmowę pozbawioną kokieterii.
  • za artykuł „Maszyna prawdę Ci powie” autorstwa Tomasza Illga, który ukazał się w magazynie „Agros Magazyn” firmy Agros-Wrońscy – za twórcze wykorzystanie konwencji i pracę nad językiem przekazu.

Wyróżnienie za artykuł „Kompletujemy wyprawkę” autorstwa Beaty Rymarz, który ukazał się w magazynie „Tesco Love Baby” firmy Tesco – za praktyczność i promowanie marki z uwzględnieniem właściwych elementów.

Wyróżnienie za artykuł „Wdrożenie systemu ERP u św. Mikołaja ” autorstwa Agnieszki Jarząbek który ukazał się w magazynie „Magazynu dla Klientów UNIT4 TETA” firmy Unit 4 Teta – za przemyślaną narrację oraz twórcze podejście do tematu, dzięki któremu tekst zostaje w pamięci.

Polecane prezentacje i narzędzia:

grey tree

Wizerunek firmy decyduje dziś o przewadze konkurencyjnej na rynkach wielu branż. Przestaje się liczyć, ile konkurencyjnych firm istnieje na rynku. Ważne, ile z nich dostrzegają klienci. Dlatego zajmujemy się kreowaniem wizerunku marek, produktów i usług. Dzięki niemu możesz zyskać długotrwałą przewagę konkurencyjną.

Zobacz prezentację

B-MIND

B-MIND to Interactive Software House z kompetencjami Agencji Interaktywnej, specjalizujący się w tworzeniu internetowych usług i produktów bezpośrednio dla marek, jak i Klientów Agencyjnych.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę