Nowy numer!

Jak działać reklamowo na Facebooku, Instagramie i LinkedIn.

Zobacz spis treści

Zwycięzcy 2. edycji konkursu Piór Roku

Znamy już laureatów drugiej edycji konkursu Pióra Roku, podczas którego wyłonione zostały najlepsze artykuły opublikowane w magazynach customowych. Jakość zwycięskich tekstów pokazuje, że prasa branżowa to nie tylko dążenie do realizacji celów marketingowych, ale także coraz wyższy poziom dziennikarstwa firmowego. Wśród zwycięzców i wyróżnionych znalazły się zarówno firmy komercyjne, jak i instytucje publiczne. W tegorocznej edycji nagrodzone zostały pisma Deutsche Banku, Grupy Żywiec, Netii, Katowickich Wodociągów, Osiedla Bażantowo w Katowicach oraz firma Agros-Wrońscy.

Zwycięzcy 2. edycji konkursu Piór Roku

Znamy już laureatów drugiej edycji konkursu Pióra Roku, podczas którego wyłonione zostały najlepsze artykuły opublikowane w magazynach customowych. Jakość zwycięskich tekstów pokazuje, że prasa branżowa to nie tylko dążenie do realizacji celów marketingowych, ale także coraz wyższy poziom dziennikarstwa firmowego. Wśród zwycięzców i wyróżnionych znalazły się zarówno firmy komercyjne, jak i instytucje publiczne. W tegorocznej edycji nagrodzone zostały pisma Deutsche Banku, Grupy Żywiec, Netii, Katowickich Wodociągów, Osiedla Bażantowo w Katowicach oraz firma Agros-Wrońscy.

Magazyny firmowe to jedno z kluczowych narzędzi w procesie komunikacji zarówno z klientami, jak i pracownikami. Z roku na rok wzrasta poziom nadsyłanych prac. Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza portalu PRoto.pl oraz juror konkursu zauważa, że coraz mniej jest w nich bezpośredniej, natarczywej reklamy. Marka staje się tłem, zamiast odgrywać główną rolę w tekstach. Okazuje się, że nawet z pozoru „nudne” tematy dzięki pomysłowości piszących można podać w formie ciekawej historii.

– Porównując nadesłane artykuły, można zauważyć pewien skok w poszukiwaniu oryginalnego ujęcia tematu, w poszukiwaniu story czy konwencji – komentuje przewodniczący jury, dr Jacek Wasilewski.

Jurorzy zgodnie twierdzą, że wzrasta także poziom opracowania formy graficznej – pojawia się więcej oryginalnych grafik i dobrych zdjęć.

– Należy jednak pamiętać o tym, że bez dobrego contentu nawet najładniejsze pismo nie będzie czytane – dodaje dr Wasilewski.

Konkurs prasowy rozwija się i dostarcza wielu przykładów, że warto jest utrzymywać dobrą i uczciwą prasę branżową, która mozolnie buduje poziom wiarygodności i zaufania. Tegoroczna edycja konkursu pokazała, że pisma branżowe mogą naprawdę uratować prasę.

Jury w składzie Jacek Wasilewski (Uniwersytet Warszawski), Kinga Kubiak (Proto.pl) oraz Teresa Kruszona (Gazeta Wyborcza) przyznało nagrody w 5 kategoriach:

Publikacja dla pracowników – Człowiek – artykuły o ludziach w firmach

Nagroda główna ex aequo:

  • dla artykułu „Biegnę w sztafecie BAC” autorstwa Małgorzaty Remisiewicz, który ukazał się w magazynie „One” firmy Deutsche Bank PBC S.A – za trafność metafory, poprawność stylistyczną oraz dynamikę tekstu,
  • dla artykułu „Oto nasza reprezentacja” autorstwa Agnieszki Jaszkaniec, Katarzyny Świerz, Jolanty Wszędyrówny oraz Anny Zagórnej, który ukazał się w magazynie „Pilot Wodny” firmy Katowickie Wodociągi – za wysoką efektywność realizacji celu, jakim jest integracja pracowników.

Publikacja dla pracowników – Firma – artykuły o firmie/produkcie/usłudze

Nagroda główna dla artykułu „Aj hejt ju” autorstwa Sebastiana Tołwińskiego, który ukazał się w magazynie „Biromaniak” firmy Grupa Żywiec – za świeżość, właściwie użytą emocjonalność oraz funkcję edukacyjną.

Wyróżnienie dla artykułu „Od małej firmy do lidera rynku” autorstwa Anny Stolarczyk i Jerzego Czernka, który ukazał się w magazynie „Żywiec Twój” firmy Żywiec Zdrój – za przekrojowość tekstu i pokazanie wartości oraz ciągłości firmy poprzez wspomnienia pracowników

Publikacja dla pracowników Wydarzenie – relacje z firmowych eventów

Nagroda główna – dla artykułu „Netia Safari Live” pod redakcją Magdaleny Bugajło (autor zbiorowy), który ukazał się w magazynie „@mazing” firmy Netia – za angażującą formę oraz realizację celu wizerunkowego firmy – pokazuje nie tylko integrację pracowników ze sobą, ale także integrację ludzi z wartościami firmy.

Publikacja dla klientów Firma – artykuły o firmie

Nagroda główna – nie przyznano

Wyróżnienie dla artykułu „Kto pyta nie błądzi” autorstwa Brygidy Frosztęgi-Kmiecik, który ukazał się w magazynie „Zmieniasz siebie, zmieniasz świat” Urzędu Gminy w Gierałtowicach – za pomysł graficzny poradnika dotyczącego segregacji odpadów i pożyteczność publikacji.

Publikacja dla klientów Marka – artykuły wspierające markę

Nagroda główna – ex aequo:

  • za artykuł „Zakorzenienie” autorstwa Bartłomieja Wnuka, który ukazał się w magazynie „Place” Osiedla Bażantowo w Katowicach – za profesjonalnie przygotowany wywiad: znakomity dobór osoby oraz ciekawą rozmowę pozbawioną kokieterii.
  • za artykuł „Maszyna prawdę Ci powie” autorstwa Tomasza Illga, który ukazał się w magazynie „Agros Magazyn” firmy Agros-Wrońscy – za twórcze wykorzystanie konwencji i pracę nad językiem przekazu.

Wyróżnienie za artykuł „Kompletujemy wyprawkę” autorstwa Beaty Rymarz, który ukazał się w magazynie „Tesco Love Baby” firmy Tesco – za praktyczność i promowanie marki z uwzględnieniem właściwych elementów.

Wyróżnienie za artykuł „Wdrożenie systemu ERP u św. Mikołaja ” autorstwa Agnieszki Jarząbek który ukazał się w magazynie „Magazynu dla Klientów UNIT4 TETA” firmy Unit 4 Teta – za przemyślaną narrację oraz twórcze podejście do tematu, dzięki któremu tekst zostaje w pamięci.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę