40 WYDANIE M+!

Zyskaj praktyczną wiedzę o e-mail marketingu i automatyzacji

Sprawdź!

Oczekiwania klientów wobec sklepów internetowych

Cena to wciąż główny czynnik motywujący do zakupów online. Wśród pozostałych kupujący wymieniają wiele opcji dostawy i szeroki asortyment e-sklepu. Co jeszcze skłania klientów do zakupów w internecie?

Oczekiwania klientów wobec sklepów internetowych

Cena to wciąż główny czynnik motywujący do zakupów online. Wśród pozostałych kupujący wymieniają wiele opcji dostawy i szeroki asortyment e-sklepu. Co jeszcze skłania klientów do zakupów w internecie?

Cena ponad wszystko

Klienci od sklepów internetowych oczekują przede wszystkim atrakcyjnych cen. Jak donosi raport „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”, 65% internautów korzysta z sieci właśnie w celu porównywania cen produktów. Ten sam odsetek respondentów twierdzi, że atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych motywują ich do zakupów w internecie. Z kolei według 31% ankietowanych tak samo działają zniżki dla stałych klientów. Nie zapominajmy przy tym, że na koszt zakupów online wpływa cena nie tylko samego produktu, lecz także dostawy. Wśród czynników, które mogłyby skłonić do zakupów online internautów niekupujących w sieci, są niższe (niż w sklepach stacjonarnych) ceny i mniejsze koszty dostawy – zajmują one tę samą pozycję: wskazuje na nie odpowiednio 55% i 53% ankietowanych.

Dostawa kurierem lub do paczkomatu

Dla kupujących online liczy się nie tylko cena, lecz także forma dostawy. Jak wynika z badania, do czynników motywujących do robienia zakupów przez internet 49% respondentów zalicza dostępność wielu form dostawy lub odbioru zakupów. Spośród tych różnych metod dostarczania produktów najczęściej wykorzystywane były: dostawa kurierem do domu lub do pracy (58%) oraz odbiór przesyłki w paczkomacie (52%). To też formy dostawy wymieniane jako te, których dostępność najbardziej zachęca kupujących w sieci do zakupów w danym sklepie (wskazuje na nie odpowiednio 71% i 61% ankietowanych). Co więcej, 53% respondentów deklaruje, że formą zwrotu towaru, która najbardziej motywuje ich do robienia zakupów, jest możliwość darmowego nadania przesyłki kurierskiej ze zwrotem. Najtańszy kurier może więc zdecydować o sukcesie sklepu online.

Szeroki wybór towarów

Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów do swojego e-sklepu, musisz też zaproponować im jak największy wybór towarów. Wśród pięciu głównych czynników skłaniających do zakupów w sieci znajduje się też asortyment większy niż w sklepach tradycyjnych (60% ankietowanych), jak również łatwość porównywania ofert w różnych sklepach (63% wskazań). Z kolei 46% badanych deklaruje, że tym, co motywuje ich do robienia zakupów online, jest łatwość znalezienia rzadkich lub specjalistycznych produktów. Klienci oczekują przy tym także możliwości wyboru spośród wielu form dostawy, jak również płatności: 56% ankietowanych wskazuje, że do zakupów przez internet zachęca ich dostępność różnych form płatności.


Artykuł promocyjny

Polecane prezentacje i narzędzia:

GetResponse

GetResponse to kompleksowa platforma, oferująca rozwiązania do prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych i sprzedażowych.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę