Nowy numer o social mediach

Dowiedz się jak skutecznie reklamować się, sprzedawać i obsługiwać klientów w social mediach.

Zobacz numer

Ochrona znaku towarowego przed naruszeniami

Znak towarowy stanowi nie tylko oznaczenie towaru, usługi lub przedsiębiorstwa, ale również istotny element strategii marketingowej firmy dążącej do promowania swoich kluczowych produktów. Mimo że znak towarowy nie decyduje o smaku czy funkcjonalności danego asortymentu, budzi automatyczne skojarzenia z jego cechami charakterystycznymi. Coca-Cola bez białego napisu na czerwonym tle nie byłaby już tą samą Coca-Colą. Niektóre badania marketingowe pokazują, że identyczny produkt oznaczony znanym znakiem towarowym może smakować lepiej od towaru nieoznaczonego. Nie ulega zatem wątpliwości, że wszelkie naruszenia praw do znaku towarowego stanowią istotne zagrożenie dla renomy i rentowności przedsiębiorstwa. Gdy jednak już dojdzie do naruszenia, istotny jest wybór optymalnej drogi dochodzenia roszczeń. W takiej sytuacji dla przedsiębiorcy kluczowa powinna być odpowiedź na pytanie: „co jest niezbędne do faktycznego usunięcia skutków naruszenia?”. W jednym przypadku priorytetowe może okazać się naprawienie szkody związanej ze spadkiem sprzedaży, w innym – odbudowanie utraconego zaufania klientów.

Ochrona znaku towarowego przed naruszeniami

Znak towarowy stanowi nie tylko oznaczenie towaru, usługi lub przedsiębiorstwa, ale również istotny element strategii marketingowej firmy dążącej do promowania swoich kluczowych produktów. Mimo że znak towarowy nie decyduje o smaku czy funkcjonalności danego asortymentu, budzi automatyczne skojarzenia z jego cechami charakterystycznymi. Coca-Cola bez białego napisu na czerwonym tle nie byłaby już tą samą Coca-Colą. Niektóre badania marketingowe pokazują, że identyczny produkt oznaczony znanym znakiem towarowym może smakować lepiej od towaru nieoznaczonego. Nie ulega zatem wątpliwości, że wszelkie naruszenia praw do znaku towarowego stanowią istotne zagrożenie dla renomy i rentowności przedsiębiorstwa. Gdy jednak już dojdzie do naruszenia, istotny jest wybór optymalnej drogi dochodzenia roszczeń. W takiej sytuacji dla przedsiębiorcy kluczowa powinna być odpowiedź na pytanie: „co jest niezbędne do faktycznego usunięcia skutków naruszenia?”. W jednym przypadku priorytetowe może okazać się naprawienie szkody związanej ze spadkiem sprzedaży, w innym – odbudowanie utraconego zaufania klientów.
Znak towarowy stanowi nie tylko oznaczenie towaru, usługi lub przedsiębiorstwa, ale również istotny element strategii marketingowej firmy dążącej do promowania swoich kluczowych produktów. Mimo że znak towarowy nie decyduje o smaku czy funkcjonalności danego asortymentu, budzi automatyczne skojarzenia z jego cechami charakterystycznymi. Coca-Cola bez białego napisu na czerwonym tle nie byłaby już tą samą Coca-Colą. Niektóre badania marketingowe pokazują, że identyczny produkt oznaczony znanym znakiem towarowym może smakować lepiej od towaru nieoznaczonego. Nie ulega zatem wątpliwości, że wszelkie naruszenia praw do znaku towarowego stanowią istotne zagrożenie dla renomy i rentowności przedsiębiorstwa. Gdy jednak już dojdzie do naruszenia, istotny jest wybór optymalnej drogi dochodzenia roszczeń. W takiej sytuacji dla przedsiębiorcy kluczowa powinna być odpowiedź na pytanie: „co jest niezbędne do faktycznego usunięcia skutków naruszenia?”. W jednym przypadku priorytetowe może okazać się naprawienie szkody związanej ze spadkiem sprzedaży, w innym – odbudowanie utraconego zaufania klientów.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Polecane prezentacje i narzędzia:

GetResponse

GetResponse to kompleksowa platforma, oferująca rozwiązania do prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych i sprzedażowych.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę