Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

99% internautów codziennie otrzymuje niechciane wiadomości – raport z „Badania zjawiska spamu w Polsce”

99% użytkowników otrzymuje niechciane wiadomości każdego dnia. Ponad połowa ankietowanych poświęca 22 godziny rocznie, aby ręcznie oczyścić swoje skrzynki pocztowe ze spamu. To zaskakująco dużo? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badania zjawiska spamu w Polsce.

99% internautów codziennie otrzymuje niechciane wiadomości – raport z „Badania zjawiska spamu w Polsce”

99% użytkowników otrzymuje niechciane wiadomości każdego dnia. Ponad połowa ankietowanych poświęca 22 godziny rocznie, aby ręcznie oczyścić swoje skrzynki pocztowe ze spamu. To zaskakująco dużo? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badania zjawiska spamu w Polsce.

Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE na przełomie kwietnia i maja, w odpowiedzi na potrzebę rynku e-mail marketingu, przeprowadziła „Badanie zjawiska spamu w Polsce”.

W badaniu wzięły udział 603 osoby. Jego głównym celem było ustalenie poziomu świadomości odbiorców wiadomości e-mail w zakresie zjawiska jakim jest spam oraz jego skali. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące problemu, jakim jest obecnie spam oraz metod walki z nim.

Badanie wykazało, że 99% użytkowników otrzymuje niechciane wiadomości każdego dnia, co chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem. Niepokojący jest natomiast fakt, że aż połowa badanych nie wie, że spam jest wykroczeniem w rozumieniu prawa. Dodatkowo jedynie 23% badanych zgłasza wiadomości spam do administratora swojej poczty bądź innego podmiotu.

Z bardziej optymistycznych danych wynikających z raportu należy przytoczyć kwestię filtrów antyspamowych – aż 71% ankietowanych je stosuje.

Cały raport z „Badania zjawiska spamu w Polsce” jest do pobrania tutaj.

Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.


infografika_badanie_SPAMU

Polecane prezentacje i narzędzia:

Pinpoint

PINPOINT – personalizowane kampanie multikanałowe integrujące pięć kanałów komunikacji: e-mail, SMS, direct mail, wideo i pURL (personalized URL).

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę