Psychologia konsumenta i neuromarketing w praktyce

210 stron praktycznej wiedzy!

Zobacz numer

Jak przygotować świetny materiał do prezentacji online?

„Przygotuj prezentację” - zadanie z pozoru proste. Jednak ilu z nas widziało już mało angażujące wystąpienia, którym towarzyszyły nieczytelne slajdy? Na szczęście prezentacje nie muszą wyglądać w taki sposób - mogą być świetnym narzędziem do przekazywania wiedzy i ułatwiać przyswajanie materiału. Dodatkowo, tworzenie treści online otwiera przed nami nowe możliwości. Dzięki narzędziom takim jak LiveWebinar możemy wzbogacić przemówienie o specjalne opcje, aby wyróżnić się na tle innych.

Jak przygotować świetny materiał do prezentacji online?

„Przygotuj prezentację” - zadanie z pozoru proste. Jednak ilu z nas widziało już mało angażujące wystąpienia, którym towarzyszyły nieczytelne slajdy? Na szczęście prezentacje nie muszą wyglądać w taki sposób - mogą być świetnym narzędziem do przekazywania wiedzy i ułatwiać przyswajanie materiału. Dodatkowo, tworzenie treści online otwiera przed nami nowe możliwości. Dzięki narzędziom takim jak LiveWebinar możemy wzbogacić przemówienie o specjalne opcje, aby wyróżnić się na tle innych.

Jak zatem sprawić, aby prezentacja zapadła w pamięć?

Plan to podstawa

Jeżeli masz z góry narzucony temat, jesteś o krok do przodu. Jeśli nie – przygotuj prezentację o tym, czego Twoja publiczność naprawdę potrzebuje. Aby upewnić się, czy dane zagadnienie jest interesujące dla Twoich uczestników, możesz zapytać ich o zdanie. Wiele osób chętnie komentuje posty w mediach społecznościowych, co może pomóc Ci wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

Następnie przygotuj jasny, ale zachęcający opis wydarzenia. Przed webinarem możesz udostępnić agendę wystąpienia, aby Twoi słuchacze mogli rozplanować swój czas oraz – by poznali zarys zagadnień, jakie będziesz omawiać. Pisząc copy nie zapomnij o wezwaniu do działania – np. kliknięciu “Weź udział” w wydarzeniu Facebooku.

Baw się formą i utrzymuj zaangażowanie

Gdy już wybierzesz temat wystąpienia, przeprowadź dogłębny research zagadnienia i poszukaj ciekawych studiów przypadku. Wykorzystaj możliwości, jakie daje prezentacja online – znajdź materiały wideo, które urozmaicą treść. W LiveWebinar możesz wybrać je wcześniej (np. na YouTube lub Vimeo), zapisać w bibliotece i odtworzyć bezpośrednio w narzędziu, bez przełączania okien.

Nic nie zbliża bardziej, niż rozmowa, dlatego wydziel czas na sekcję pytań i odpowiedzi. Poza klasyczną wymianą zdań w komentarzach przygotuj testy i ankiety, które przeprowadzisz w czasie rzeczywistym. Mogą stanowić ciekawy dodatek lub element rywalizacji – jeżeli wprowadzisz wcześniej w system punktację, LiveWebinar oceni przesłane odpowiedzi automatycznie, a Ty możesz nagrodzić uczestników, którym poszło najlepiej.

Postaw na minimalizm

Pamiętaj, że prezentacja jest ważnym elementem, ale nie może zastąpić Ciebie. To Ty jesteś najważniejszą częścią wystąpienia, a slajdy mają być jedynie esencją tego, o czym opowiadasz.

  • W związku z tym w materiale, który pokażesz podczas webinaru, spróbuj umieścić tylko najistotniejsze informacje. Dzięki temu treść będzie bardziej czytelna i przyjemniejsza w odbiorze. Dodatkowo spersonalizuj swoją prezentację i webinar używając barw oraz logo Twojej marki, aby budować rozpoznawalność firmy poprzez elementy wizualne.
  • Jeżeli zależy Ci na przekazaniu dużego zakresu wiedzy, przed prezentacją przygotuj karty pracy do samodzielnego wydrukowania przez uczestników. W ramach podziękowania za wzięcie udziału w webinarze, po jego zakończeniu możesz rozbudować treść slajdów. Taki materiał wzbogacony o dodatkowe informacje warto wysłać uczestnikom jako podsumowanie. W ten sposób nie tylko podniesiesz wartość webinaru, ale także podtrzymasz kontakt z osobami, które mogą skorzystać z Twoich usług.
  • Planując webinar, weź pod uwagę, że prezentacje nie ograniczają się jedynie do tego, co przygotowane wcześniej. Niektóre dokumenty warto tworzyć w trakcie spotkania, aby uczestnicy mieli swój wkład w wydarzenie. Możesz skorzystać z opcji głosowania, aby otrzymać opinię o webinarze i wykorzystać wyniki jako część materiałów ze spotkania.

Dzięki tym działaniom wyczerpiesz temat bez przytłaczania słuchaczy zbyt dużą dawką wiedzy i unikniesz nieczytelności.

Sekretna broń – storytelling

Nic nie zapada w pamięć lepiej, niż konkretny przykład. Nie wahaj się przed opowiadaniem historii w ramach prezentacji. Taka forma nie odejmuje profesjonalizmu, a często stanowi wartość dodaną. Jeżeli znasz “smaczki” ze swojej branży, podziel się nimi z uczestnikami. Takie szczegóły mogą podnieść wiarygodność Twojej prezentacji i pomóc w budowaniu wizerunku eksperta.

Dopasuj narzędzia do swoich potrzeb

W prezentacjach online istotne są platformy, jakich używamy. Dobrze, jeśli zaawansowane opcje danego programu idą w parze a intuicyjnością obsługi. Te właściwości łączy w sobie Prezi – platforma do tworzenia prezentacji online. Dzięki integracji z systemem LiveWebinar pozwala na wyjście poza podstawowe opcje i dodatkowe interakcje z uczestnikami.

Możliwości jest wiele – czekają tylko na Twój ruch. Żeby odkryć ich moc, wybierz narzędzie, które jest dopasowane do Twoich potrzeb, jak LiveWebinar i zacznij tworzyć przyciągające treści.

 


Materiał partnera

Polecane prezentacje i narzędzia:

SentiOne

SentiOne to narzędzie do monitorowania internetu, które pozwala firmom w szybki sposób sprawdzić opinie internautów na temat produktu, marki lub firmy w sieci.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę