Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować – recenzja książki

Pracujesz? Robisz prezentacje? Korzystasz z tablicy albo flipcharta?  Wydaje Ci się, że “Nie umiesz rysować”? Jeśli twierdząco odpowiedziałeś na przynajmniej jedno z tych pytań powinieneś przeczytać tę książkę.

Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować – recenzja książki

Pracujesz? Robisz prezentacje? Korzystasz z tablicy albo flipcharta?  Wydaje Ci się, że “Nie umiesz rysować”? Jeśli twierdząco odpowiedziałeś na przynajmniej jedno z tych pytań powinieneś przeczytać tę książkę.

Lektura Karoliny Jóźwiak i Szymona Zwolińskiego jest świetną propozycją zarówno dla tych, którzy chcą pobudzić swoją kreatywność, jak i dla tych, którzy mają kłopot z jasnym i prostym wyrażaniem swoich myśli ‒ a te umiejętności są potrzebne nie tylko w życiu zawodowym, ale również prywatnym.

Twórcy słusznie zauważają, że obecnie trwa  w epoka, w której bardzo często komunikacja przebiega za pomocą obrazków – to swoisty powrót do bardzo dalekiej przeszłości. Używane są emotikonki, „naklejki” na Facebooku, które zabawnie i treściwie wyrażają to, co autor ma na myśli, internet pełen jest memów, infografik itd., a mimo to często  prezentacje biznesowe wyglądają nudno i przedstawiane na nich strategie czy pomysły nie są przekonywujące dla słuchaczy.

Z książki dowiesz się m.in.:

  • Jak działa myślenie wizualne?
  • Jaki ma wpływ na Twój mózg oraz na percepcję?
  • Jak wygląda alfabet myślenia wizualnego?
  • Jak można z niego korzystać?

Ponadto autorzy przygotowali schematy, struktury oraz bank ikon które mogą zostać wykorzystane w biznesie. Dodatkowo, aby pobudzić umiejętności nieszablonowego myślenia opracowali różnorodne gry i zabawy, z którymi warto zapoznać także swoich pracowników i współpracowników, aby  zwiększyć ich efektywność w pracy.

Zaletą publikacji jest jej prosta formuła i bardzo przemyślany układ treści, dzięki któremu płynnie przyswaja się zaprezentowane w niej treści.  Ponadto można ją traktować jako swój zeszyt ćwiczeń – rysować po niej, pisać i notować swoje inspiracje, które będą w przyszłości wykorzystane. Myślenie wizualne w biznesie to świetna zabawa, która uczy i pozwala się odstresować.

Wbrew pozorom, aby wynieść coś z lektury, nie są wymagane talenty artystyczne, wręcz przeciwnie – to propozycja dla osób, które uważają, że nie umieją rysować i nie chcą sobie zaprzątać głowy niepotrzebnymi bazgrołami. A to właśnie obrazy, symbole pobudzają aktywność i myślenie abstrakcyjne, które w biznesie jest niezwykle ważne. Wychodzenie poza schematy jest dewizą wielu skutecznych przedsiębiorców. Nauka rysunków jest bardzo prosta i pociąga za sobą wiele korzyści.

Dzięki tej książce:

  • Będziesz czuł satysfakcję z tego, że i Ty potrafisz kreatywnie myśleć;
  • Twoje prezentacje będą: wyższej jakości, bardziej zrozumiałe, lepiej zapamiętywane;
  • Pobudzisz aktywność pracowników i ich myślenie;
  • Będziesz potrafił jasno przekazywać swoje myśli;
  • Zainspirujesz innych członków firmy do działania.

Jest to warta polecenia książka, która łączy przyjemne z pożytecznym!

Polecane prezentacje i narzędzia:

SAREhub, platforma do marketing automation

SAREhub to narzędzie do marketing automation, które odzyskuje porzucone koszyki, generuje ruch na stronie i pomaga przekształcać anonimowego użytkownika w Klienta, co w konsekwencji przekłada się na wzrost sprzedaży i optymalizację kosztów prowadzenia kampanii.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę