Nowy numer!

Jak działać reklamowo na Facebooku, Instagramie i LinkedIn.

Zobacz spis treści

Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować – recenzja książki

Pracujesz? Robisz prezentacje? Korzystasz z tablicy albo flipcharta?  Wydaje Ci się, że “Nie umiesz rysować”? Jeśli twierdząco odpowiedziałeś na przynajmniej jedno z tych pytań powinieneś przeczytać tę książkę.

Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować – recenzja książki

Pracujesz? Robisz prezentacje? Korzystasz z tablicy albo flipcharta?  Wydaje Ci się, że “Nie umiesz rysować”? Jeśli twierdząco odpowiedziałeś na przynajmniej jedno z tych pytań powinieneś przeczytać tę książkę.

Lektura Karoliny Jóźwiak i Szymona Zwolińskiego jest świetną propozycją zarówno dla tych, którzy chcą pobudzić swoją kreatywność, jak i dla tych, którzy mają kłopot z jasnym i prostym wyrażaniem swoich myśli ‒ a te umiejętności są potrzebne nie tylko w życiu zawodowym, ale również prywatnym.

Twórcy słusznie zauważają, że obecnie trwa  w epoka, w której bardzo często komunikacja przebiega za pomocą obrazków – to swoisty powrót do bardzo dalekiej przeszłości. Używane są emotikonki, „naklejki” na Facebooku, które zabawnie i treściwie wyrażają to, co autor ma na myśli, internet pełen jest memów, infografik itd., a mimo to często  prezentacje biznesowe wyglądają nudno i przedstawiane na nich strategie czy pomysły nie są przekonywujące dla słuchaczy.

Z książki dowiesz się m.in.:

  • Jak działa myślenie wizualne?
  • Jaki ma wpływ na Twój mózg oraz na percepcję?
  • Jak wygląda alfabet myślenia wizualnego?
  • Jak można z niego korzystać?

Ponadto autorzy przygotowali schematy, struktury oraz bank ikon które mogą zostać wykorzystane w biznesie. Dodatkowo, aby pobudzić umiejętności nieszablonowego myślenia opracowali różnorodne gry i zabawy, z którymi warto zapoznać także swoich pracowników i współpracowników, aby  zwiększyć ich efektywność w pracy.

Zaletą publikacji jest jej prosta formuła i bardzo przemyślany układ treści, dzięki któremu płynnie przyswaja się zaprezentowane w niej treści.  Ponadto można ją traktować jako swój zeszyt ćwiczeń – rysować po niej, pisać i notować swoje inspiracje, które będą w przyszłości wykorzystane. Myślenie wizualne w biznesie to świetna zabawa, która uczy i pozwala się odstresować.

Wbrew pozorom, aby wynieść coś z lektury, nie są wymagane talenty artystyczne, wręcz przeciwnie – to propozycja dla osób, które uważają, że nie umieją rysować i nie chcą sobie zaprzątać głowy niepotrzebnymi bazgrołami. A to właśnie obrazy, symbole pobudzają aktywność i myślenie abstrakcyjne, które w biznesie jest niezwykle ważne. Wychodzenie poza schematy jest dewizą wielu skutecznych przedsiębiorców. Nauka rysunków jest bardzo prosta i pociąga za sobą wiele korzyści.

Dzięki tej książce:

  • Będziesz czuł satysfakcję z tego, że i Ty potrafisz kreatywnie myśleć;
  • Twoje prezentacje będą: wyższej jakości, bardziej zrozumiałe, lepiej zapamiętywane;
  • Pobudzisz aktywność pracowników i ich myślenie;
  • Będziesz potrafił jasno przekazywać swoje myśli;
  • Zainspirujesz innych członków firmy do działania.

Jest to warta polecenia książka, która łączy przyjemne z pożytecznym!

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę