Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

„Nowa Sprzedaż” #1(8): skuteczna rekrutacja i utrzymanie handlowców

Jak znaleźć „natural born sellers” i stworzyć sprzedażowy zespół marzeń? Jakie są nowoczesne metody rekrutacji? Czym kierować się przy wyborze pracownika i jak utrzymać silny zespół handlowy? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w pierwszym w 2017 roku wydaniu „Nowej Sprzedaży”, które poświęcone jest tematyce rekrutacji i utrzymania handlowców.

„Nowa Sprzedaż” #1(8): skuteczna rekrutacja i utrzymanie handlowców

Jak znaleźć „natural born sellers” i stworzyć sprzedażowy zespół marzeń? Jakie są nowoczesne metody rekrutacji? Czym kierować się przy wyborze pracownika i jak utrzymać silny zespół handlowy? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w pierwszym w 2017 roku wydaniu „Nowej Sprzedaży”, które poświęcone jest tematyce rekrutacji i utrzymania handlowców.

Jak wynika z raportu Pracuj.pl „Rynek pracy specjalistów w 2016 r.”, najczęściej poszukiwanymi fachowcami w ubiegłym roku byli pracownicy handlu i sprzedaży, do których adresowane było blisko 40% wszystkich ogłoszeń opublikowanych na portalu. Pracodawcy często poszukiwali także osób do obsługi klienta – 21% wszystkich ofert pracy. Taka sytuacja sprawia, że znalezienie dobrego handlowca i utrzymanie go – rotacja w zespołach sprzedaży jest znacznie większa niż w innych działach firmy – to dziś nie lada wyzwanie.

Błędy związane z nieudaną rekrutacją mogą kosztować firmę nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dlaczego aż tyle? Na tę kwotę składają się m.in. koszty rekrutacji, szkoleń, działań administracyjnych, wynagrodzenia, jak również koszty utraconych korzyści biznesowych ponoszone w czasie, gdy dane stanowisko jest nieobsadzone. A co w przypadku gdy z powodu braku kwalifikacji nowego pracownika stracisz ważnego klienta albo rozbije on Twój zgrany zespół? Przed menedżerami sprzedaży stoi dziś więc ogromne wyzwanie: jak pozyskać handlowców, którzy będą się cechować odpowiednimi i określonymi postawami, będą kompetentni, skuteczni, zmotywowani i lojalni? Zanim uruchomisz machinę zatrudniania, powinieneś przeanalizować obecną sytuację i zastanowić się, kogo tak naprawdę potrzebujesz.

W bieżącym numerze „Nowej Sprzedaży” eksperci krok po kroku wyjaśniają, jak powinno wyglądać pozyskiwanie nowych pracowników do działu handlowego. Pokazują, jak skutecznie przejść przez proces rekrutacji oraz jakie kroki podjąć, aby umożliwić pracownikom rozwój i sprawić, aby pozostali w firmie jak najdłużej. Dowiesz się, jak zbudować i utrzymać silny zespół oraz jak zapobiegać odejściom. Nie zabraknie również aspektów prawnych, nauczysz się m.in. zabezpieczać w umowie na wypadek złamania przez pracownika zakazu konkurencji lub przejęcia go przez Twojego konkurenta.

nowa_sprzedaz_nr8

Lektura „Nowej Sprzedaży” przybliży Ci sposoby na efektywne i nowoczesne poszukiwanie osób do zespołu. Dowiesz się, jak przygotować skuteczne ogłoszenie o pracę, by przyciągnąć uwagę idealnego kandydata. Poznasz listę najczęściej popełnianych błędów w rekrutacji. W numerze przeczytasz także m.in. o tym, dlaczego pracodawcy powinni dbać o wizerunek firmy i jak wdrożyć skuteczną strategię employerbrandingową.

A jeśli to właśnie Ty poszukujesz nowych wyzwań w sprzedaży, to ten numer będzie idealnym źródłem wiedzy o tym, jak dobrze przygotować się do procesu rekrutacji, tak aby znaleźć wymarzoną pracę i wynegocjować satysfakcjonujące wynagrodzenie.

W pierwszym w roku 2017 numerze doświadczeniem z procesu rekrutacji i utrzymywania handlowców dzielą się eksperci z firm: FreshMail, Lewiatan, Divante i Enpire.

Zamów teraz ósmy numer Nowej Sprzedaży!

Na 110 stronach „Nowej Sprzedaży” 1 (8) znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • jakie są największe pułapki procesu rekrutacyjnego i jak ich unikać,
  • jakie koszty wiążą się z nieudaną rekrutacją,
  • dlaczego proces rekrutacji powinien mieć charakter ciągły,
  • jak przygotować skuteczne ogłoszenie o pracę,
  • jakie są nowoczesne metody pozyskiwania kandydatów,
  • jak krok po kroku przygotować skuteczną strategię employerbrandingową,
  • na czym polega sekret rekrutacji relacyjnej,
  • jak prowadzić social employer branding w B2C i B2B,
  • jakie serwisy społecznościowe wykorzystać do rekrutacji,
  • Jak przygotować się do procesu rekrutacji,
  • jak poprawić swoje szanse w negocjacjach dotyczących wynagrodzenia,
  • jak przygotować szablon oceny kompetencji kandydata,
  • jak radzić sobie z błędami poznawczymi w procesie rekrutacji,  
  • czym kierować się przy wyborze pracownika do małej firmy,
  • jak prawidłowo przeprowadzić proces wdrażania handlowców w Twojej firmie,
  • jakie są najczęstsze przyczyny odchodzenia dobrych handlowców z pracy,
  • jak utrzymać silny zespół handlowy,
  • co zrobić, gdy pracownik w CV wprowadził Cię w błąd.

Ponadto z „Nowej Sprzedaży” 1 (8) dowiesz się m.in.:

  • jak efektywnie planować realizację sprzedażowych celów,
  • jak utrzymać motywację do działania, gdy minie pierwszy entuzjazm,
  • jakie są najczęstsze przyczyny problemów z zamykaniem sprzedaży,
  • jakie pytania zadawać podczas kwalifikacji szans sprzedażowych,
  • jak skłonić klientów do udzielania poleceń i rekomendacji,
  • w jaki sposób skutecznie motywować handlowców,
  • dlaczego warto wprowadzić system premiowy i jak to zrobić,
  • dlaczego warto wyznaczyć standardy w sprzedaży,
  • w jaki sposób rozwijać kompetencje i kreatywność u handlowców,
  • jak stworzyć sprzedażowy zespół marzeń,
  • jak zapanować nad mową ciała podczas negocjacji.

Zestawienia, które znajdziesz w „Nowej Sprzedaży” 1 (8), to m.in.:

  • Przepis na osiągnięcie celów sprzedażowych w 2017 roku
  • Pozyskiwanie poleceń  i rekomendacji – dobre praktyki
  • Największe pułapki procesu rekrutacji
  • Schemat analizy cech najskuteczniejszych handlowców – kluczowe pytania
  • Przykładowy szablon ocen kompetencji kandydata na stanowisko przedstawiciela handlowego
  • Błędy związane  z wdrożeniem onboardingu
  • 6 wskazówek, jak utrzymać silny zespół sprzedaży
  • Przykładowa klauzula o zakazie konkurencji
  • 10 przykazań dobrego handlowca
  • 4 zasady budowania systemów premiowych
  • Krytyczne objawy braku wdrożonych  standardów w sprzedaży
  • 5 złotych zasad projektowania warsztatów doskonalących
  • 3 najskuteczniejsze sposoby na ożywienie szkolenia

Autorzy „Nowej Sprzedaży” 1 (8) to:

Monika Bartkowiak, Dorota Bienicewicz, Rahim Blak, Dariusz Deszczka, Karolina Gnat, Agnieszka Grostal, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Anna Hass, Wojciech Herra, Karolina Jóźwik, Adrian Juchimiuk, Rafał Judek, Aleksandra Kieleczawa, Iza Krejca-Pawski, Magdalena Kucharzewska, Dominika Maciejak, Ewelina Młodawska, Monika Mucha, Paweł Muzyczyszyn, Marcin S. Rogowski, Marzena Sawicka, Mariusz Siechowicz, Tomasz Słowikowski, Ewelina Stachowiak, Adam Szaran, Tomasz Targosz, Natalia Urbańska, Jacek Urbański, Marek Waśkiewicz, Konstancja Zyzik

Zamów teraz ósmy numer “Nowej Sprzedaży”

Możesz również zamówić prenumeratę z dostępem do wydań archiwalnych w formacie PDF

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę